رويترز گزارش داد:

حضور رسمي نيروهاي طالبان پاكستان در جمع شورشيان سوري

خبرگزاري رويترز در گزارشي عنوان كرد كه طبق گفته روسای شورشيان سوري ، نيروهاي طالبان پاكستان كه ارتباط مستقيم با تروريست هاي گروهك القاعده هستند ، روز يكشنبه رسما به جمع ديگر تروريست هاي مستقر در سوريه پيوستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رويترز ؛ در اين گزارش که به قلم "ماريا جولونينا" نوشته شده ، هم اكنون تروريست هاي طالبان پاكستان از طريق مسير هاي دريايي خود را به كمپ هاي شورشيان سوري در مناطق جنگي رسانده اند تا دامنه خشونت هاي صورت گرفته در اين كشور ابعاد وحشتناك تري به خود بگيرد.

عناصر اصلي اين گروهك در قالب اولين تيم ارسال به مناطق جنگي در سوريه اعزام شده اند تا با هدف مبارزه علیه دولت قانوني بشار اسد ، موج جديدي از ناآرامي ها را با خود به همراه آورند.

تروريست هاي طالبان پاكستان ارتباط بسيار نزديكي با گروهك القاعده داشته و از سمت بسياري مقامات امنيتي جهان در فهرست تروريست هاي بين المللي قرار دارد.

بدين ترتيب شورشيان طالبان پاكستان به جمع ديگر تروريست هاي تكفيري جبهه النصره در خط مقدم شورشيان پيوستند  و بار ديگر سايه ناامني مردم بي گناه در خاك اين كشور زمينه اي تيره تر به خود خواهد گرفت.

نويسندگان اين گزارش با تاكيد بر اينكه گروهك هاي تروريستي فوق حتي از جانب آمريكا نيز تحت پيگرد تروريستي قرار دارند ، عنوان داشت كه اكنون جنگ و ناآرامي در سوريه از وضعيتي سياسي به يك وضعيت عقيدتي تبديل شده است.

جولونينا اعتقاد به اين موضوع دارد كه اكنون تروريست هاي سوري در حال تبديل كردن جنگ داخلي به ميداني براي انتقام از شيعيان و علويان سوري هستند تا به افراطي گري هاي ديني خود اين بار در خاك سوريه تداوم بخشيده و بدترين چهره را از مسلمانان در جهان به نمايش گزارند.


طبق گفته نويسنده مقاله تروريست هاي النصره كه عمده سربازان آنها از جمع تكفيري هاي افراطي تونسي و ليبيايي تشكيل شده ، اعلام داشته اند تا با تروريست هاي طالبان همكاري خواهند داشت و آنها را به عنوان "دوستان مجاهد" خود مي پذيرند !

مقامات طالبان پاكستان روز شنبه رسمااعلام كردند كه حضور خود را در بين شورشيان سوري جدي قلمداد مي كنند و به همين جهت تصميم دارند تا حضوري پرقدرت را در خاك سوريه نه براي تغيير حكومت بلكه براي ايجاد تغييرات مذهبي و ديني (!) در خاك اين كشور داشته باشند.

همچنين فرمانده طالبان پاكستان در مصاحبه اي كه با يكي از روزنامه نگاران رويترز انجام داده بود ، عنوان داشته كه يكي ديگر از دلايل حضور نيروهاي اين گروهك تروريستي در خاك سوريه ، درخواست هاي مكرر اعضاي جبهه النصره براي حضور اين نيروها بوده است.

هويت اصلي تروريست هاي افراطي 

نويسنده اين گزارش در ادامه اين مقاله به معرفي كامل نيروهاي طالبان پاكستان كرده كه اكنون به جمع شورشيان سوري پيوسته اند. این تروريست ها از گروهكي شناخته شده بانام "تحريك" هستند كه با داشتن ارتباطي نزديك با نيروهاي طالبان افغانستان و همچنين القاعده شناخته مي شوند كه هدف اصلي آنها در خاك پاكستان ، براندازي دولت قانوني پاكستان و ايجاد رعب و وحشت و ناامني در خاك اين كشور است.

گروهك فوق به دليل داشتن اعتقادات افراطي در زمينه هاي ديني به گروهي راديكال مبدل شده كه بسياري از احزاب منتقد دولت در پاكستان نيز آنها را طرد كرده اند.

اكنون صاحبان اين گروهك كه در گسترش فرهنگ خشونت ديني و افراطي گري و همچنين ارائه چهره اي خشونت آميز از اسلام در جهان ناكام مانده اند ، وضعيت ناامني ها را در خاك سوريه براي خود فرصتي مي دانند تا اعتقادات راديكالي خود را در اين كشور تزريق كنند.

احمد رشيد ، از نويسنگان شهير پاكستاني در خصوص انتقال نيروهاي طالبان پاكستان يا همان گروهك "تحريك" به خاك سوريه عنوان كرد : اين اقدام در راستاي وفاداري تروريست ها به گروهك هاي القاعده است . وي در اين خصوص ادامه مي دهد : واقعه ارتباط پيداكردن طالبان پاكستان با نيروهاي شورشي مسلح در خاك سوريه مي تواند در آِینده تبعات سنگيني داشته باشد ، چرا كه اين تروريست هاي خطرناك به دنبال گسترش عقايد افراطي خود در منطقه هستند.


برچسب ها: شورشیان ، سوری ، رویترز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار