مدير امور مالي بانك ملي ايران :

وضعيت مالي بانك ملي ايران، بسيار مستحكم است

سال 91، اقدامات موثري نظير افزايش سرمايه بانك ملي ايران به حدود 100 هزار ميليارد ريال صورت گرفت كه در تاريخ بانك ملي بي‌سابقه بود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،لهرابيان با بيان اين مطلب گفت:  اين افزايش سرمايه موجب تقويت جايگاه بانك ملي ايران در ميان بانك‌هاي كشور و همچنين بانك‌هاي جهان اسلام شد.

لهرابيان برگزاري موفق مجمع عمومي سال 90 بانك ملي ايران در سال 91 را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: صورت‌هاي مالي سال 91 بانك ملي ايران نيز با موفقيت بسته شده و در آينده‌اي نزديك مجمع عمومي اين بانك برگزار خواهد شد.

ساماندهي شركت‌هاي زيرمجموعه

وي از ساماندهي شركت هاي بانك ملي ايران به عنوان يكي ديگر از فعاليت هاي ويژه اين بانك در سال 91 ياد كرد و گفت : ساماندهي شركت‌هاي بانك ملي ايران در قالب گروه توسعه ملي با هدف كاهش شركت‌داري، استفاده مطلوب از منابع و پويايي شركت‌ها صورت گرفت.

لهرابيان با اشاره به انجام مسئوليت پول‌رساني بانك‌هاي استان‌ها توسط بانك ملي ايران گفت: انجام اين مسئوليت بزرگ توسط بانك ملي ايران همراه با هزينه‌هاي زياد مادي و معنوي بوده است لذا از سال جاري براساس سياست بانك مركزي، پالايش و تامين نقدينگي 3 بانك خصوصي از عهده بانك ملي ايران ساقط شد. البته بانك ملي ايران آمادگي دارد با دريافت كارمزدهاي مربوطه، همچنان به انجام اين سرويس اقدام كند.

وي همراهي با سياست‌هاي دولت و بانك مركزي در جريان پيش‌فروش سكه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: انجام پيش فروش، بازخريد و تحويل سكه‌ به ثبت‌نام كنندگان و رعايت سياست‌هاي مربوطه و همچنين فروش و بازخريد اوراق مشاركت، سند افتخاري براي بانك ملي ايران در پشتيباني از برنامه‌هاي دولت مي‌باشد.

مدير امور مالي بانك ملي ايران اجراي طرح حذف لاشه فيزيكي چك (سما) را از ديگر فعاليت‌هاي صورت‌گرفته در اين بانك عنوان كرد و يادآور شد : اين طرح كه در حال حاضر در سطح بانك ملي ايران در استان‌هاي زنجان، قم، البرز و تهران انجام مي‌شود، داراي مزاياي زيادي نظير سرعت و امنيت وصول چك و كاهش هزينه‌هاي ارسال فيزيكي چك مي‌باشد و در آينده در كل كشور عملياتي خواهد شد.

 استحكام وضعيت مالي

وي در ادامه وضعيت مالي بانك ملي ايران را بسيار محكم عنوان و تصريح كرد : با داشتن سرمايه‌ بالا، شبكه گسترده و همكاران متخصص و زبده جاي هيچ نگراني نداريم.

به گفته اين مدير ارشد بانك ملي ايران، مسئولان شعب اين بانك لازم است به نرخ موثر تسهيلات پرداختي با توجه به قيمت تمام شده پول توجه ويژه داشته باشند كه در اين راستا جذب سپرده‌هاي ارزان قيمت و سمت و سودهي تسهيلات به سوي عقود مشاركتي بايد به عنوان اولويت در دستور كار قرار گيرد.

 همچنين وصول مطالبات معوق، تعيين تكليف حساب‌هاي واسطه، حداقل نگهداري مانده صندوق و حداكثر استفاده از منابع بايد دنبال شود.
 
لهرابيان مسئولان و كاركنان شعب را صاحبان شعب قلمداد كرد و گفت: مسئولان شعب بايد دخل و خرج شعب خود را مديريت و فرصت‌ها و تهديدهاي پيش رو را شناسايي كنند.

  داشبورد مديريتي و كنترل لحظه‌اي شعب

وي با اشاره به استقرار سامانه داشبورد مديريتي در بانك ملي ايران تصريح كرد: اين سامانه با هدف ارائه اطلاعات حياتي و شاخص‌هاي مهم بانك كه قابليت تسري از مدير عامل تا سطح شعب را دارد با جزئياتي نظير گزارش منابع و مصارف. جاري بانك مركزي، ارزيابي عملكرد شعب، مطالبات غيرجاري سرفصل شده بانك و اقلام اطلاعاتي مورد نياز ادارات كل و امور شعب در تمامي واحدهاي بانك اعم از ستاد و صف از 3 سال پيش عملياتي شده كه هر روز كامل‌تر و جامع‌تر شده است.

لهرابيان كنترل لحظه‌اي وضعيت عملكردي شعب توسط مسئولان آن و مديران مربوطه و اعلام هشدارهاي لازم در باب منابع‌، مصارف و مطالبات معوق را مهمترين ويژگي‌ سامانه داشبورد مديريتي دانست و افزود: همچنين مطالعه و بررسي سامانه ارزيابي عملكرد مسئولان شعب از ديدگاه مالي و اعتباري‌، شناسنامه شعب، سامانه عقود مبادله‌اي و مشاركتي و سامانه مانيتورينگ استفاده كنندگان از داشبورد از ديگر فعاليت‌هاي در دست اقدام مي‌باشد.

وي ارائه گزارش‌هاي مالي همراه با هشدارها و چالش‌هاي پيش رو و راهكارهاي پيشنهادي را از فعاليت‌هاي مهم بخش مالي بانك دانست و گفت: با تغيير نام اداره حسابداري كل و بودجه به اداره كل حسابداري مديريت و آمار، اين مهم با جديت بيشتري دنبال مي شود.

لهرابيان انضباط بودجه‌اي، جلوگيري از هزينه‌هاي زايد و ارائه هشدارهاي مالي آماري را از برنامه‌هاي سال جاري بخش مالي عنوان و در پايان از ادارات كل حسابداري مديريت و آمار، پاياپاي اسناد بانكي و خزانه كه تحت نظر مديريت امور مالي فعاليت مي كنند، تقدير كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وضعیت ، بانک ملی ، مستحکم ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار