غنا با غلبه بر عراق سوم شد

تیم ملی جوانان فرانسه بر بام جوانان جهان

تیم ملی جوانان فرانسه، دیشب توانست در استانبول قهرمان جام جهانی جوانان شود.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، در دیدار فرانسه و اروگوئه که بازی بسیار نزدیکی بود، در نود دقیقه بازی به تساوی بدون گل انجامید تا بازی به وقت اضافه کشیده شود اما در وقت اضافه هم گلی رد و بدل نشد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و در نهایت این فرانسه بود که در ضربات پنالتی به پیروزی رسید.

بازی فینال در ورزشگاه علی سامی ین آرنای استانبول تماشاگران زیادی را به ورزشگاه کشانده بود و اروگوئه ای ها انگیزه زیادی برای بردن بازی داشتند و می شود گفت که در دو نیمه تیم برتر میدان بودند. فرانسوی ها با کنترل بازی سعی در ضدحمله داشتند که البته به جایی نرسیدند.
دو تیم موقعیت هایی روی دروازه یکدیگر خلق می کردند اما بی نتیجه بود تا بازی به وقتهای اضافه کشیده شود. در 30 دقیقه وقت اضافه هر دو تیم با احتیاط بازی کردند و خستگی از ساقهایشان مشخص بود. اروگوئه ای ها بیشتر خسته بودند چرا که در بازی یک چهارم نهایی 120 دقیقه برای بردن اسپانیا تلاش کرده بودند و در بازی مقابل عراق در نیمه نهایی در ضربات پنالتی آنها را شکست داده بودند و به فینال رسیده بودند.

در ضربات پنالتی روحیه فرانسوی ها بالاتر بود و توانستند 4 بر یک به پیروزی برسند و جشن قهرمانی بگیرند. این قهرمانی، اولین قهرمانی فرانسوی ها در طول تاریخ جام جهانی زیر20 سال بود. جالب اینجاست که حضور فرانسوی ها در این تورنمنت برای اولین بار اتفاق می افتاد.

همچنین از سوی کمیته فنی بازیها پاول پوگبا، ستاره خط میانی تیم ملی زیر 20 سال فرانسه به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی زیر 20 سال ترکیه انتخاب شد.

در بازی رده بندی، عراق سه بر صفر از غنا شکست خورد تا چهارم شود و این غنا باشد که در جایگاه سوم جهان قرار می گیرد./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار