فاخري گفت: نگاه کنوني مردم به مسکن نگاهي سرمايه اي نيست از اين رو، هر روز شاهد گراني در بازار مسکن هستيم بنابراين بايد مسکن را از حوزه سرمايه گذاري خارج و تبديل به نياز مبرم افراد نماييم.

علي فاخري کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه افزايش وام مسکن تاثيري بر بازار ندارد اظهار داشت: براساس آمارها، افزايش قيمت مسکن نسبت به سال گذشته در شهرهاي بزرگ بين 100 تا 157 درصد بوده است از اين رو افزايش 50 ميليوني وام مسکن تاثير چنداني بر بازار نخواهد داشت.

وي افزود: افزايش وام مسکن شهرهاي کوچک (زير 20 هزار جمعيت) را تحت تاثير قرار خواهد داد و تاثير بر رکود يا رونق بازار مسکن در شهرهاي بزرگ ندارد.

فاخري با بيان اينکه هم اکنون مردم، مسکن را به عنوان ابزار ارزش افزوده مي‌شناسند، تصريح کرد: افراد سرمايه گذاري در بخش مسکن را از جهت کسب سود بيشتر و تبديل مسکن به ارزش افزوده به بخش هاي ديگر ترجيح مي‌دهند.

وي افزود: جهت کنترل تورم در بخش مسکن، ما بايد اين بخش را از سرمايه مردم خارج کنيم و ان را تبديل به نياز مبرم نمايييم.

اين کارشناس مسکن با اشاره به اينکه بخش مسکن بعنوان يک اشتغال پايدار نمي‌تواند ايفاي نقش کند گفت: در اين بخش افزايش هزينه مصالح، توليد و.. موجب شکل گيري منحني ناموزون رشد قيمت شده است.

همچنين تمام افراد جامعه نمي‌توانند در ساختمان سازي مشغول به فعاليت شوند .

فاتحي به برآوردهاي سبد خانوار مبني بر اينکه بيش از 60 الي 70 درصد هزينه هاي خانواده ها صرف اجاره و يا خريد خانه مي شود تاکيد کرد: با کنترل نرخ تورم و به دنبال آن نقدينگي، به طبع ثبات به بازار مسکن باز مي‌گردد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مسکن ، کالا ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار