ويژه برنامه سحرگاهي "باران رحمت" از شبكه راديويي قرآن

ويژه برنامه "باران رحمت" در سحرگاهان ماه مبارك رمضان از ساعت 2 الي 5 بامداد از شبكه رادويي قرآن پخش مي شود.

"محمد سليمي" مدير گروه محافل و مسابقات قرآني راديو قرآن در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران، در خصوص ويژه برنامه "باران رحمت" گفت: به جهت پخش برنامه سحرگاهي در ماه بهار قرآن ويژه برنامه اي تحت عنوان "باران رحمت" را كه كاري از گروه محافل و مسابقات قرآني راديو قرآن است را در نظر گرفته ايم كه از شبكه راديويي قرآن از ساعت 2 الي 5 بامداد پخش مي شود.
وي ادامه داد: اين برنامه در دو بخش شبانگاهي و سحرگاهي پخش مي شود از ساعت 2 الي 3:15 دقيقه بامداد با پخش شبانگاهي و سپس با يك شيبي از ساعت 3:15 تا هنگام اذان صبح كه 4:15 است وارد بخش سحرگاهي مي شويم.
مدير گروه محافل و مسابقات قرآني شبكه راديويي قرآن در خصوص محتواي برنامه ها در بخش شبانگاهي خاطر نشان كرد: در بخش شبانگاهي جنگ تلاوتي را به صورت برنامه اي شاد و پرآيتم و با مشاركت فراوان داريم و در حواشي آن گلچيني از تلاوتهاي مجلسي پخش خواهد شد.
وي ادامه داد: طي اين يك ساعت و نيم پخش برنامه رايزنان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در سطح جهان به اهم فعاليت هاي قرآني و مذهبي در كشور محل مأموريت خواهند پرداخت.
"سليمي" افزود: گفتگو با قاريان بين المللي قرآني اعزامي در كشورهاي ديگر مانند استاد "كريم منصوري"، استاد "سعيد صوفي" و استاد "پورزرگري" در خصوص چگونگي فضاي قرآني و مذهبي آن كشورها در همين بخش اي برنامه قرار مي گيرد و به دنبال آن در لايه هاي اجتماعي اين برنامه در بخش شبانگاهي به مسئله روزه داران سال اولي و همچنين تقدير و تشكر از مادراني كه زودتر از بقيه براي آماده كردن سحري بيدار مي شوند و پس از آن به اصناف شب بيدار مانند آتش نشانان، رانندگان و نگهبانان ساختمانها و شركتها و همچنين پليس ها و گزارش هايي از اشتغالشان در همان ساعت از شب و به طور كل گزارش هايي توليدي از مشاغل و اصناف شب بيدار است.
دبير گروه محافل و مسابقات قرآني راديو قرآن با اشاره به ديگر قسمت هاي بخش شبانگاهي برنامه "باران رحمت" تصريح كرد: در قسمتي ديگر از برنامه تلاوتهاي درخواستي، تواشيح هاي درخواستي و سخنراني درخواستي به صورت زنده پخش مي شود.
وي با اشاره به بخش سحرگاهي برنامه "باران رحمت" خاطر نشان كرد: از ساعت 3:15 دقيقه تا بعد از اذان صبح ساعت 5 بامداد به بخش سحرگاهي اين برنامه مي پردازيم. در اين بخش آيتمي به نام "نامه هاي باراني" كه نامه هايي از تني چند از افراد صاحب كرامات نظير امام امت، "آيت الله بهجت"،"آيت الله بهاري" و تعدادي از صالحين روزگار كه به رموزي از سعادتمندي و دستيابي به زندگي بهتر آشنايي دارند و مردم را رهنمود مي دهند،‌ است.
"سليمي" در بخش ديگر از برنامه سحرگاهي افزود: در قسمتي ديگر از اين بخش برنامه "شروعي دوباره" را با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين "نوري زاده" كه به فضايل و رذايلي در دنيا پرداخته اند را پخش مي كنيم كه مي تواند تأثيرات بالايي در خوشبختي روزگاران افراد داشته باشد پس از آن مناجات هاي عرفاني و ادعيه خواني و سپس دعاي سحر را از تمام كساني كه دعاي سحر را از آنها ضبط شده مانند: مرحوم"استاد عباس صالحي"،استاد"موسوي قهار"،استاد"سعيد طوسي" و استاد "سيد كريم موسوي" به نوبت به صورت يك كار همخواني به آهنگسازي استاد "هادي آزرم" و تك خواني "محمد اصفهاني" پخش مي شود.
وي اعلام برنامه هاي بعد از اذان صبح تا ساعت 5 بامداد افزود: بعد از اذان صبح و تعقيبات به بخش پيامي از يكي از جزء هاي قرآن كريم كه در آن روز خوانده مي شود براي مردم پرداخته و سپس صفحه اول همان جزء از قرآن را به صورت ترتيل به عنوان افتتاح جزء خواني آن روز پخش مي نماييم.
شايان ذكر است؛ كه برنامه سحرگاهي "باران رحمت" در ماه مبارك رمضان به سردبيري "محمد سليمي" و تهيه كنندگي "سيد نورالدين سجادي" و با اجراي "رضا كاشفي" از ساعت 2 الي 5 بامداد از شبكه راديويي قرآن پخش مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار