عسلویه/

سرطان دومین عامل مرگ و میر در دشتستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: سرطان دومین عامل مرگ و میر در دشتستان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، غلامرضا کهن صبح امروز در نشست مشترک شهرداران و دهیاران شهرستان دشتستان اظهار داشت: درمان و بهداشت از موضوعات مهم هر جامعه محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر اقدامات ارزنده‌ بهداشتی و درمانی در شهرستان دشتستان شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: سلامت جامعه به توسعه ارجحیت دارد و در تمامی اقدامات و پروژه‌ها باید به‌صورت جدی سلامت مردم را مد نظر قرار دهیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: دفن زباله در مناطق شهری و روستایی از مسائل مهمی است که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است و انتظار داریم دهیاران و شهرداران محترم در سراسر شهرستان به نکات ایمنی و سلامت در پروسه دفن زباله‌های شهری و روستایی توجه کنند.

کهن بیان داشت: انتظار داریم دهیاری‌هایی که مجهز به ماشین‌آلات دفع زباله هستند روستاهای مجاور خود را در انجام صحیح دفن زباله‌های روستایی یاری کنند.

وی گفت: موضوع سگ‌های ولگرد از مسائل مهمی است که در شهرستان دشتستان بارها مورد بحث قرار گرفته ولی به وضعیت مطلوبی در این زمینه نرسیده‌ایم و رفع این مشکل با عزم جدی و همکاری مسئولان شهرستان در تمامی مناطق امکان‌پذیر است.

این مسئول اذعان داشت: سالانه میلیاردها تومان اعتبار صرف مقابله با بیماری‌های دام، سگ‌های ولگرد و هاری می‌شود که با اقدامات پیشگیرانه می‌توانیم مانع آن شویم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: در برخی مناطق شهری و روستایی شاهد رهاسازی فاضلاب منازل به معابر عمومی هستیم که انتظار می‌رود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با این معضل بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند.

کهن بیان داشت: منابع آب آشامیدنی روستاها باید از محل نگهداری دام‌ها و کودهای کشاورزی در روستاها فاصله داشته باشد؛ گاها مشاهده شده بی‌توجهی سبب آلودگی آب‌ها شده است.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال دام‌ها به خارج از محدوده مسکونی، تاکید کرد: نگهداری دام‌ها در مناطق شهری و روستایی می‌تواند برای روستاها ایجاد مشکل کند و انتظار می‌رود با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شاهد انتقال دام‌ها به خارج از محدوده مسکونی باشیم.

کهن حذف و کاهش مصرف کودهای شیمیایی توسط کشاورزان را ضروری دانست و افزود: دومین علت مرگ و میر در شهرستان دشتستان سرطان است و با کاهش مصرف کودهای شیمیایی می‌توانیم این موضوع را کنترل کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: خانه بهداشت روستای رونی بخش ارم 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در با تلاش مسئولان در روزهای آینده شاهد اتمام آن خواهیم بود و در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده و در اختیار اهالی روستا قرار خواهد گرفت.

کهن در ارتباط با درخواست اهالی روستای بویری برای ایجاد مرکز بهداشتی در این روستا اظهار داشت: با توجه به استانداردهای جمعیتی امکان تاسیس مرکز بهداشتی در روستای بویری وجود ندارد.
برچسب ها: سرطان ، مرگ ومیر ، عسلویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.