در مشهد انجام می شود؛

امکان انجام تمامي عملهاي مرتبط با سرطانهاي زنان بر اساس روشهاي روز دنيا

‌در حال حاضر امکان انجام تمامي اعمال جراحي مرتبط با سرطانهاي زنان بر اساس روشهاي روز مراکز درماني پيشرفته دنيا در بيمارستان قائم(عج) قابل انجام است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، عضو هيئت علمي گروه زنان دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: ‌در بخش سرطانهاي زنان بيمارستان قائم (عج) تمامي جراحي ها  و اقدامات درماني سرطانهاي زنانه از جمله رحم، دهانه رحم، تخمدان و واژن (به جز عملهاي رباتيک) با همکاري گروههاي جراحي زنان، انکولوژي، پاتولوژي، راديولوژي به طور کامل قابل انجام است.

دکتر مليحه حسن زاده خاطر نشان کرد: ‌بيمارستان قائم (عج) مشهد از نخستين مراکزي است که از تکنيک هاي جديد بررسي غدد نگهبان در سرطانهاي زنانه  با همکاري گروه پزشکي هسته اي استفاده مي کند و در حال حاضر اين دسته از عملها پس از طي مراحل تحقيقاتي و پژوهشي به صورت فعال بر روي بيماران در حال انجام است.

نماينده انجمن سرطانهاي زنان ايران در خراسان در خصوص مزاياي استفاده از تکنيک بررسي غدد نگهبان در سرطانهاي زنانه اظهار داشت: ‌در گذشته براي بيماران مبتلا به سرطانهاي دهانه رحم بايد تمامي غدد لنفاوي لگن در حين عمل برداشته مي شد که اين امر عوارض متعدد  زود رس و دير رس را براي بيمار به همراه داشت اما در حال حاضر با استفاده از تکنيک جديد درماني غدد لنفاوي نگهبان پيدا و تنها اين غدد برداشته مي شود.

عضو هيئت علمي گروه زنان دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه کاهش زمان عمل، کاهش عوارض زودرس و ديررس جراحي و آسيب کمتر به بيمار از جمله مزاياي اين روش است که با همکاري گروه پزشکي هسته اي در حال اجراست، گفت:‌ در حال حاضر در برخي از مراکز کشور  استفاده از اين روش به صورت تحقيقاتي انجام مي شود.

دکتر مليحه حسن زاده بااشاره به اينکه تمامي خدمات ارائه شده در اين بخش به صورت تيمي از گروههاي مختلف پزشکي از جمله گروههاي جراحي زنان، انکولوژي، پاتولوژي، راديولوژي و پزشکي هسته اي ارائه مي شود، خاطر نشان کرد: ‌در اين بخش علاوه بر ارائه خدمات به بيماران استان، به ديگر بيماران ارجاعي از شرق کشور نيز خدمات تخصصي و جراحي ارائه مي شود  و در حال حاضر اين بخش آمادگي ارائه خدمات به بيماران خارج از کشور را نيز داراست.

 وي با اشاره به اينکه سرطان بيماري است که تنها با انجام عمل جراحي قابل درمان نيست و در برخي از موارد بيمار بايد 5 سال يا بيشتر زير نظر پزشک باشد، اظهار داشت: بيماران پس از انجام عمل جراحي در درمانگاه سرطانهاي زنان بيمارستان قائم(ع) اقدامات درماني پس از عمل را دريافت مي کنند.

عضو هيئت علمي گروه زنان دانشگاه علوم پزشکي مشهد ارائه اقدامات تخصصي به بانوان باردار داراي حاملگي هاي پر خطر(مولار ) را از ديگر خدمات اين بخش برشمرد و خاطر نشان کرد: ‌در حاملگي هاي مولار (بچه خوره) که امکان بروز سرطانهاي جفت وجود دارد بيماران پس از تشخيص از طريق سونوگرافي براي درمان و استفاده از روشهاي شيمي درماني به اين بخش ارجاع داده مي شوند.

دکتر حسن زاده خاطر نشان کرد: ‌بر اساس روشهاي درماني استاندارد بهتر اين است که در حاملگي هاي مولار بيمار به بخشهاي انکولوژي تخصصي ارجاع داده شود که خدمات درماني تخصصي به صورت جامع براي آنان ارائه شود.

وي با اشاره به توانمندي علمي و عملي بخش سرطانهاي زنان بيمارستان قائم (عج) اظهار داشت: ‌با تصويب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي رشته فلوشيب انکولوژي زنان در اين بيمارستان راه اندازي شده است و از اول مهر ماه نيز دو دانشجو در اين بخش آموزش هاي لازم را فرا می گیرد./ح
برچسب ها: سرطان زنان ، جراحی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.