منو سومین روز از ماه مبارک رمضان؛

حلیم غذای لذیذ سفره های افطاری

نگاهی به خواص تغذیه‌ای حلیم نشان می‌دهد كه این غذا به علت آ‌نكه تركیب اصلی آ‌نرا گندم تشكیل می‌دهد و چون هنگام مصرف معمولا روغن و شكر به آ‌ن افزوده می‌شود، جزو غذاهای پركالری است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ نگاهی به خواص تغذیه‌ای حلیم نشان می‌دهد كه این غذا به علت آ‌نكه تركیب اصلی آ‌نرا گندم تشكیل می‌دهد و چون هنگام مصرف معمولا روغن و شكر به آ‌ن افزوده می‌شود، جزو غذاهای پركالری است. در تهیه حلیم معمولا از گوشت بوقلمون یا مرغ و یا گوشت قرمز استفاده می‌شود.

انواع گوشت‌ها حاوی پروتئین حیوانی با كیفیت بالا هستند و از نظر روی، آ‌هن و ویتامین‌های گروه  A نیز غنی می‌باشند و می‌توانند قسمتی از نیاز شخص را به این مواد مغذی تامین كنند.

هنگام مصرف حلیم معمولا به آ‌ن شكر اضافه می‌شود. باید توجه داشت كه در مصرف شكر به همراه حلیم نباید افراط كرد، زیرا موجب افزایش وزن و چاقی می‌شود.

بنابراین گزارش؛ به علاوه، مصرف شكر یا مواد شیرین به مقدار زیاد موجب بالا رفتن تری‌گلیسیرید خون شده و به سلامت قلب و عروق لطمه می‌زند. شكر و مواد شیرین باعث پوسیدگی و خرابی دندان‌ها نیز می‌شوند، بنابراین نبایستی در مصرف آ‌ن زیاده‌روی كرد. بعضی افراد عادت دارند روغن به حلیم اضافه كنند. حلیم خود از مواد پرانرژی است و افزودن روغن به آ‌ن موجب افزایش انرژی می شود و تاثیر بیشتری در افزایش وزن دارد.

ضمنا مصرف روغن زیاد همان‌گونه كه گفته شد به سلامت قلب و عروق لطمه می‌زند. با این توضیحات،افطار امشب را می توانید با رعایت اصول تغذیه ای حلیم به همراه چای یا آب جوش، چندعدد خرما و نان میل نمایید./س





برچسب ها: حلیم ، افطار ، ویتامین ، کالری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.