پتانسیل تولید دارو در کشور بالاست/تسهیلات ویژه به حوزه دارویی داده شود

چنانچه منابع لازم و مواد اولیه به موقع در اختیار صنعت داروسازی قرار گیرد می توانیم مرتبا داروهای نو ترکیب تولید کنیم.

دکتر جلیل سعید لو رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه پایه قیمت داروهای تولیدی در ایران حدود 10 برابر از سایر کشورهای مجاور ارزان تر است به خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به تبدیل ارز مرجع به مبادله ای و افزایش قیمت داروهای وارداتی مجموعه دارویی کشور نیاز به توجه ویژه دارد و در سیستم بانکی نیز باید تسهیلاتی برای صنعت دارویی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت مطلوب کشور در حوزه اظهار داشت: اقتصاد تولید باید طوری باشد که شرکت های تولیدی چرخه اقتصادی داشته و در قیمت پایه تمام شده تبدیل ارز مرجع به مبادله ای نیز تغییر داشته باشد.

وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تغییرات قیمتی ایجاد شده شرایطی را فراهم کرده که سازمان های بیمه گر در تعهدات پرداختی خود افزایش قیمت ها را لحاظ نکرده و ما به التفاوت را داروخانه از بیمار می گیرد.

رئیس انجمن داروسازان با بیان اینکه دارو کالایی است که با سلامت افراد جامعه در ارتباط بوده و روند درمان بیماری را تسهیل می کند خاطرنشان کرد: مسئولان امر باید تسهیلات ویژه ای را در اختیار تولید و توزیع قرار دهند تا صنعت دارو گردش مالی و کاری مناسب داشته باشد./ع2
برچسب ها: دارو ، پتانسیل ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار