سوداني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ساخت دکل سکوهاي نفتي در کشور جوابگوي نيازهاي داخلي نيست

عضو هيئت‌رئيسه کميسيون انرژي مجلس در مورد واردات دكل حفاري از چين گفت: بايد به اين مسئله توجه داشت که در حال حاضر ساخت دکل سکوهاي نفتي در کشور به گونه‌اي که جوابگوي نيازهاي داخلي باشد نيست.

ناصر سوداني نماينده مردم اهواز در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به واردات 14 دکل سکوهاي نفتي از چين گفت: شرکت‌هاي مسئول معمولا در زمينه تامين منابع مورد نياز با كميسيون انرژي مجلس مشورت نکرده و اين امور را براساس برنامه کاري خود دنبال مي‌کنند.

وي ادامه داد: البته در کميسيون اين امکان را داريم که موضوع را بررسي و پيگيري کنيم اما بايد به اين مسئله توجه داشت که در حال حاضر ساخت دکل سکوهاي نفتي در کشور جوابگوي نيازهاي داخلي نيست.

عضو هيئت‌رئيسه کميسيون انرژي مجلس در مورد چگونگي واردات اين دکل‌ها گفت: در مورد واردات اين دکل‌ها از چين احتمال اين که شرکت‌هاي فعال در ميدان‌هاي نفتي فعاليتشان را به صورت مشروط و بطوريکه واردات دکل برعهده خودشان باشد، دنبال کرده‌اند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: اگر وزارت نفت و يا طرف‌هاي قرارداد شرکت‌هاي خارجي فعال در برابر اين امر مقاومت نشان مي‌دادند مطمئنا بهتر بود لذا اين مسئله را هفته آتي پس از بازگشايي مجلس در کميسيون پيگيري مي‌کنيم.


انتهاي پيام/
برچسب ها: واردات ، سکو ، حفاری ، نفت ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار