خوزستان/

مشكل اصلي در درمان گوزن‌ها زنده‌گيري حيوان است

مديركل دامپزشكي خوزستان با بيان اين‌كه از پنج رأس گوزن بيمار گرفته شده، سه رأس آن در حال درمان است، گفت: مهمترين مشكل در درمان گوزن‌ها زنده‌گيري حيوان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،  مصطفي كناركوهي در حاشيه بازديد از پارك ملي كرخه اظهاركرد: تيم دامپزشكي در نخستين روز اطلاع از هجوم مگس مياز در منطقه وارد عمل شد كه براساس اطلاعات به دست آمده، گونه مگس بومي استان تشخيص داده شد.

وي با بيان اين‌كه اين بيماري در بين انسان و دام مشترك است، افزود: در سال 74 نيز همه‌گيري آن را در ماهشهر داشته‌ايم كه در همان سال مهار شد.

كناركوهي گفت: اين بيماري در مناطقي كه به نوعي فعاليت بهداشتي كم‌رنگ باشد، به وجود مي‌آيد و با فعاليت بر بافت زنده و لاشه حيوان تا عمق 30 سانتي‌متري بافت زنده به صورت پيچي فرو مي‌رود.

مديركل دامپزشكي خوزستان تصريح‌كرد: براي جلوگيري از انواع بيماري‌هاي عفوني و ميكروبي كه مي‌تواند در آينده جمعيت گوزن‌ها را تحت تأثير قرار دهد، زنده‌گيري بايد به‌راحتي انجام شود، زيرا اقدامات درماني به دنبال زنده‌گيري اتفاق مي‌افتد.

وي افزود: در خارج از سايت كرخه مواردي از اين بيماري مشاهده نشد و در دام‌هاي موجود در منطقه تاكنون اثراتي از بيماري مشاهده نشده است.

كناركوهي تصريح‌كرد: در اين عارضه نيمي از سهميه سم كشور اخذ شد و اكنون اكيپ‌هاي سمپاشي مشغول سمپاشي سايت و منطقه هستند./س
برچسب ها: درمان ، گوزن ، زنده گیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.