قزوین/

ساخت بلندترین و سبک ترین سازه ماکارونی در خاورمیانه

در مراسمي با حضور مسوولان، استادان و دانشجويان، از بلندترين و سبک ترين سازه ماکاروني در خاورميانه ساخته شده توسط دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، رونمايي شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران   اين مراسم که با حضور استادان و دانشجويان در سالن آمفي تئاتر علامه دهخدا در دانشکده فني و حرفه اي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين برگزار شد؛ از بلندترين و سبک ترين سازه ماکاروني در خاورميانه که توسط گروه سازه ماکاروني پارسيان اين دانشگاه ساخته شده است.

اين سازه با ارتفاع 3 متر و 66 سانتي متر، 50 سانتي متر طول ، 50 سانتي متر عرض و تنها 3 کيلو گرم وزن در قالب شکل دکل برق و در مدت 8 روز ساخته شده است.

براي اين سازه بيش از يک هزار و 500 متر ماکاروني ( 4 بسته ) و 20 عدد چسب قطره اي و هزينه اي بالغ بر 15 ميليون ريال صرف شد.

وحيد کشان فلاح، دانشجوي رشته معماري مقطع کارداني دانشگاه آزاد اسلامي قزوين و سرپرست گروه سازه ماکاروني پارسيان در خصوص ويژگي هاي اين سازه گفت : مهم ترين ويژگي اين سازه بلندترين و سبک ترين سازه ماکاروني است که در خاورميانه ساخته شده و رکورد قبلي ساخت چنين سازه اي مربوط به سازه ماکاروني دانشگاه فردوسي مشهد با 3 متر ارتفاع است.

وي افزود: ويژگي ديگر اين سازه مدت زمان ساخت آن است. خوشبختانه توانستيم اين سازه را با تلاش شبانه روزي اعضاي 20 نفره تيم و در 8 روز بسازيم که در نوع خود يک رکورد محسوب مي شود. چرا که سازه دانشگاه فردوسي مشهد در مدت 5 ماه ساخته شده بود. البته نکته ي ديگري که بايد در مورد اين سازه اعلام شود؛ ساخت چنين سازه اي در گرم ترين ماه سال يعني تيرماه است .

سرپرست گروه سازه ماکاروني پارسيان ادامه داد: در حالي که سازه تيم دانشگاه فردوسي مشهد در فصل زمستان ساخته شده بود. دليل اين نکته هم اين است که معمولا سازندگان چنين سازه هايي به دليل انعطاف پذيري و شکنندگي بالاي ماکاروني معمولا ساخت آن را در فصل زمستان و فصل سرد سال انجام مي دهند.

اما خوشبختانه گروه ما توانست با استفاده از چسب هاي نواري و نگه داشتن قطعات سازه در محيط خلاء در گرم ترين ماه سال يعني تيرماه اين سازه را بسازد.

سرپرست گروه سازه ماکاروني پارسيان ياد آور شد : اعضاي گروه اين آمادگي را دارد که هر مرکز علمي و تحقيقاتي در کشور که تمايل داشته باشد ؛ ضمن آموزش نحوه ساخت چنين سازه هايي، اين سازه را به نمايش در آورد. اين قابليت در اين سازه وجود دارد تا در هر مکاني جابه جا شده بدون اين که تخريب يا آسيبي ببيند.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: از ديگر ويژگي هاي اين پروژه، انجام همه مراحل توسط خود دانشجويان است.يعني از مرحله ي آموزش اعضا، ساخت، اسپانسر، نقشه خواني، توسط خود دانشجويان انجام شده است.

وي سپس به برنامه هاي آينده اين گروه اشاره کرد و گفت: در صورت حمايت مسوولان دانشگاه در نظر داريم که سازه ي ماکاروني اي را به ارتفاع 9 متر با 3 متر طول و 3 متر عرض بسازيم که در نوع خود به عنوان بزرگ ترين و بلندترين سازه ماکاروني در دنيا محسوب مي شود و اگر انشاء الله اين امر اتفاق بيفتد در نظر داريم تا اين سازه را در کتاب رکورد هاي جهاني گينس ثبت کنيم.

وحيد کشان فلاح در پايان از حمايت هاي مسوولان اين دانشگاه براي ساخت اين سازه قدرداني کرد.

گروه سازه ماکاروني پارسيان دانشگاه آزاد اسلامي قزوين متشکل از : نويد آزاد بخت، مهدي تيموريا ، اميد کريمي، يزدان ارجمند فر، علي اکبر رضايي ، حسين دهقاني پور، پدرام اميدي، سينا سيمياري ، مهراد صانعي، امين جهاني اديب ، محمد حسن اميري ، سيد نقي حسيني ، مرتضي علي اکبر بيک، سپيده مرادي، مينو وثيق نيا، نيکتا افشار، منيره صادقي نيارکي، عاليه مسعودي و وحيد کشن فلاح (سرپرست گروه ) است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.