اذعان قاضي آمريکايي به جنايات صورت گرفته در زندان گوانتانامو تحت نظارت اوباما

يکي از قاضي هاي دادگاه فدرال آمريکا روز گذشته اظهار داشت که خوراندن اجباري غذا به زندانيان زندان گوانتانامو توسط زندانبانان با نظارت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا انجام شده است و تنها وي داراي اختيار قانوني در مورد صدور دستور توقف اين گونه اعمال در آن زندان است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، قاضي "گلاديس کسلر" با اذعان به اين موضوع اظهار داشته که "ابو وائل دياب" يکي از زندانيان زندان گوانتانامو که درااي مليت سوري است و در سال 2009 ميلادي در زندان تبرئه شده است هنوز در آن بازداشتگاه بدوت هيچ گونه تفهيم اتهامي به سر مي برد. وي در ادامه با اذعان به نقض مقررات "حقوق بين الملل" از سوي زندانبانان آمريکايي در زندان گوانتانامو افزود "خوراندن اجباري غذا به زندانيان در بازداشتگاه گوانتانامو اقدامي است که بطور متداول از سوي زندانبانان صورت مي گيرد با اين حال تنها رييس جمهور است که از اختيار لازم براي صدور فرمان توقف اين اقدام برخوردار است." 

به گزارش رسانه هاي آمريکايي ارتش آمريکا 166 زنداني داراي مليت غير آمريکايي را در زندان گوانتانامو نگه داشته است. مقامات رسمي آمريکايي اظهار داشته اند که از اين تعداد هم اکنون 106 زنداني در اعتراض به شرايط زندان و بازداشت بي دليل شان در اعتصاب غذا به سر مي برند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار