مصطفي كيايي:

"خط ويژه" با اصلاحات پروانه ساخت گرفت/ خانه سينما دردي را درمان نمي كند

خانه سينما تا به امروز دردي از دردهاي فيلمسازان مستقل را درمان نكرده و تنها با شروع فعاليتش رويكردهاي سياسي به خود مي گيرد.

"مصطفي كيايي" كارگردان سينما در خصوص دريافت پروانه نمايش "خط ويژه" و فعاليت خانه سينما به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، گفت: فيلم سينمايي "خط ويژه" به تهيه كنندگي "فتح الله جعفري جوزاني" كه مورد اصلاحيه شوراي نمايش قرار گرفت پس از توافقات صورت گرفته موفق به دريافت پروانه ساخت شد.
وي افزود:"خط ويژه" ژانري اجتماعي داشته و به معضلات جوانان مي پردازد.
"كيايي" در خصو زمان آغاز پيش توليد اظهار داشت: قصد دارم پيش توليد كار را اواسط ماه مبارك رمضان آغاز كنم.
وي در ادامه در خصوص بازگشايي خانه سينما و فعاليت سازمان سينمايي عنوان كرد: فعاليت خانه سينما و سازمان سينمايي تا به امروز نفعي براي فيلمسازان مستقل نداشته و در جهت رفع مشكلات آنها اقداماتي صورت نگرفته است.
وي افزود: در حال حاضر توليدات سينما در وضعيت مناسبي به سر نمي برد و كمتر فيلمسازي در اين فضا دست به توليد مي زند.
وي تصريح كرد: متأسفانه هر نهادي كه شرع به فعاليت مي كند بروز تفكر سياسي اجازه فعاليت را از آنها كسب مي كند و با تغيير دولت دستخوش تغييرات مي شود،‌ اين بي ثباتي ها باعث خدشه وارد شدن فرهنگ و هنر ما شده و منجر به كاهش اعتبارات سينماي ايران خواهد شد.
"كيايي" در پايان در خصوص وزير ارشاد جديد خاطر نشان كرد: اميدوارم اين مسئوليت را فردي بر عهده گيرد كه از جنس هنرمندان باشد و باعث بهبود شرايط امروز سينماي ايران شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار