سهمیه بندی بنزین اقدام پیش دستانه وزارت نفت بود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این مطلب که اتخاذ تصمیمات به موقع اثر تحریم ها را کاهش می دهد، گفت: اجرای قانون سهمیه بندی بنزین جزء موفق ترین پروژه های کشور است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص اجرای نظام سهمیه بندی بنزین در کشور با این عنوان که اجرای این قانون مانع از اتلاف منابع است، افزود: به طور حتم یکی از پروژه های موفق در کشور اجرای قانون سهمیه بندی بنزین بوده که سبب صرفه جویی در مصرف بی رویه بنزین و کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها شده است.
 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عملکرد وزارت نفت را در اجرا نظام سهمیه بندی بنزین مثبت دانست و گفت: در ابتدای اجرای این قانون مشکلاتی وجود داشت که به خوبی از سوی وزارت نفت مدیریت شده است.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن درباره لزوم حفظ منابع انرژی تجدیدناپذیر گفت: ایجاد سازوکارهای منسجم تر و کارآمدتر برای مصرف بهینه ی انواع سوخت از جمله مصرف مشترکین گاز خانگی لازم است.
 
کاهش مصرف بی رویه انرژی، افزایش رفاه مردم
 
رحمانی میزان مصرف انرژی در خودروهای کشور و وسایل گرم کننده خانگی را بالاتر از معیارهای استاندارد جهانی ارزیابی و تاکید کرد: انرژی جز منابع ملی کشور است از این رو با اصلاح روند مصرف بی رویه انرژی در کشور، اعتبار آن سمت بهبود رفاه مردم سوق داده می شود که در نهایت به سود مردم است.
 
رحمانی ادامه نظام سهمیه بندی سوخت را برای دستیابی به استانداردهای جهانی خواستار شد و تصریح کرد: به طور حتم استمرار برنامه ی سهمیه بندی سوخت باید تواهم با زمان بندی های مناسب و فنی باشد.
 
صنعت پا به پای سهمیه بندی سوخت حرکت می کند
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که سهمیه بندی سوخت در فعالیت صنایع کشور اخلالی ایجاد نمی کند، تصریح کرد: صنعت کشور در گذشته به سوخت ارزان عادت کرده است به طوری که در گذشته سوخت ارزان در کشور از مزیت های صنعت بر شمرده می شد از این رو حرکت قیمت سوخت به سمت ارزش واقعی باید با سیاست های حمایتی و تسهیلات بلاعوض برای صنایع همراه باشد.
 
اتخاذ تصمیات "به موقع" به صورت واقعی اثر تحریم ها را کاهش می دهد

 
رحمانی ضمن بیان این که مسائل صنایع پتروشیمی در کمیسیون صنایع و معادن پیگیری می شود به موضوع تحریم های پتروشمی اشاره و تصریح کرد: به طور حتم اقدام های پیش دستانه می تواند اثر تحریم ها را کاهش دهد و از آن جای که ایران با پانزده کشور همسایه و به آب های آزاد دسترسی دارد از توان مناسبی برای کاهش اثر تحریم ها برخوردار است.
برچسب ها: بنزین ، نفت ، مصرف ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار