یاسوج/

نگرش هاي قبيله اي معضل اساسي در راه توسعه كهگيلويه وبويراحمد است

استاندار كهگيلويه وبويراحمد گفت: مشكل اساسي در راه توسعه اين استان جناح بندي هاي سياسي نيست بلكه نگرش هاي شديد قومي و قبيله اي است.

دكتر سيد حسين صابري در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: در طول مدت بيش از 10 ماه حضورم در اين استان يكي از دغدغه هاي جدي ام نيز همين موضوع بوده كه بايد با كمك رسانه ها، دستگاه هاي فرهنگي و نخبگان بتوان از گسترش و اثرگذاري آن در حوزه هاي مختلف جلوگيري كرد.
وي با بيان اينكه وجود چنين معضل اساسي در موضوعاتي همچون انتخابات ، انتصابات و اعمال قوانين نمود بيشتري مي يابد، اظهار كرد: اين نگرش ها اي به گونه ريشه دوانده كه با كوچكترين اعمال قانوني در يك موضوعي خاص شاهد برخوردها و عكس العمل هاي طايفه اي خواهيم بود.
صابري به موضوع هميشگي نشست هاي خبري خود يعني جابه جايي كارخانه هاي شن و ماسه در حاشيه رودخانه بشار اشاره كرد و افزود: خداوند را شاكرم كه توانستم با كمك رسانه ها و مردم به وظيفه قانوني و اجراي عدالت عمل كنم.
وي در پاسخ به تحليل خبرنگاري كه ادعا مي كرد با تغيير استاندار در دولت آينده و اينكه استاندار جديد بتواند دل هاي شكسته و نگران مردم را به دست آورد اين كارخانه ها مجدد به مكان قبلي خود يعني حاشيه رودخانه بشار برمي گردند، ابراز داشت: قانون ، افكارعمومي و رسانه ها به هيچ وجه اجازه اين كار را نمي دهند.
وي با بيان اينكه برخي ها برخوردهاي قاطع و اعمال قانون را تندخويي قلمداد مي كنند، اظهار كرد: هر كاري را كه تشخيص دهم خلاف قانون و به ضررمنافع عمومي و مردم است با اقتدار و اجراي قانون برخورد خواهم كرد.
استانداركهگيلويه وبويراحمد افزود: بدون ملاحظه كاري و مصلحت انديشي در پي اجراي عدالت و قانون هستم.
صابري خروج برخي نيروهاي مهمان و مامور به خدمت از ساير نهاد ها و دستگاه هاي اجرايي به استانداري
را يكي از ديگر از اقدامات مثبت و قانوني خود در اين دوران خدمت خود در اين استان دانست و اظهار كرد: بر اساس قانون خدمات كشوري كل نيروهاي مامور از دستگاه هاي ديگربه ساير نهادها بايد از 15درصد بيشتر نباشد.
وي عنوان كرد: اين در حالي است تعداد نيروها و كاركناني كه از ساير نهادهاي اجرايي در استانداري مشغول كار بودند بيش از 74درصد بود.
صابري با اشاره به خروج 42 نفر از كاركنان قراردادي استانداري به ساير فرماندري ها و بخشداري ها ، گفت: براي تبديل وضعيت اين نيروها از قراردادي به پيماني راهي جز اين كار وجود نداشت ضمن اينكه اكنون وضعيت قرارداد تمامي اين افراد مشخص شده است.
وي با اشاره به معضل اساسي بيكاري در استان گفت: اين معضل يك بيماري معيوبي است كه به اين زودي ها قابل حل نيست.
صابري در تحليل بروز اين مشكل اساسي در استان گفت: امروزه بسياري از رشته هاي تحصيلي در دانشگاه ها و مراكز علمي اين استان متناسب با نيازهاي ضروري روز جامعه نيست.
وي با انتقاد از پذيرش روزافزون دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاهي بدون نيازسنجي درست در استان ، اظهار كرد: هر مركز علمي و دانشگاهي به جاي حساسيت و تمركز بر روي كيفيت آموزشي به دنبال نگاه كميتي و افزايش آمار ورودي دانشجويان و حتي فضاهاي فيزيكي خود است.
صابري اشتياق جوانان اين استان را به كارهاي دولتي و پشت ميز نشيتني را يكي ديگر از عوامل اساسي در رشد روزافزون بيكاري در اين استان عنوان كرد.
وي استقبال و ايجاد زمينه براي ورود سرمايه گذاران خارجي به اين استان و استفاده از ظرفيت هاي مهم در حوزه هاي مختلف كشاورزي، صنعت و گردشگري را از مهمترين عوامل دررفع معضل بيكاري و ايجاد اشتغال دانست.
استاندار كهگيلويه وبويراحمد در خصوص پروژه هاي مهر ماندگار گفت: تعدادي از اين طرح ها به بهره برداري رسيده اند و برخي نيز همچنان به دليل كمبود اعتبار يا راكد مانده اند و يا به روند اجرايي آنها به كندي پيش مي رود.
صابري با اشاره به پروژه سد تنگ سرخ ياسوج نيز گفت: همچنان منتظر اخذ كميسيون ماده 215 اين پروژه هستيم.
وي افزود: افزون بر 150 ميليارد ريال نيز در بودجه امسال براي اين پروژه اختصاص داده شده است.
وي استان كهگيلويه وبويراحمد سرشار از استعدادها و ظرفيت هاي بالا در حوزه هاي مختلف دانست و افزود: استفاده مطلوبي از اين همه ظرفيت ها در استان نشده است./س
برچسب ها: نگرش ، قبیله ، معضل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.