معاون تحقیقات وزارت بهداشت خبر داد:

ایران حائز رتبه 4 بیوتکنولوژی در آسیا

رتبه ایران در تولید محصولات بیوتکنولوژی دارویی در وضعیت مطلوبی است و حائز رتبه 4 در آسیا هستیم.

مصطفی قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیوتکنولوژی یکی از نیازهای ضروری کشور است و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در 3 سال گذشته می توان گفت در منطقه رقیبی نداریم.

وی اظهار داشت: خرسندیم بگویم از کشورهایی نظیر هند و روسیه جلوتر هستیم و در سال گذشته وزارت بهداشت روسیه درخواست برخی از محصولات بیوتکنولوژی دارویی را از ایران داشته است.

قانعی گفت: در حال حاضر نهال هایی با خواص دارویی و مواد موثر کاشته شده که اگر تا 4 سال آینده به ثمر بنشیند می تواند واردات دارو را کاهش داد و به صادرات اندیشید.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین عنوان کرد: در همه جای دنیا  محصولات جدیدی توزیع می شود و نمی توانیم بگویيم واردات به صفر برسد اما می توان با همت محققان ایرانی در حوزه بیوتکنولوژی دارویی و تا تبيین سند چشم انداز شاهد تولیدات داخلی و افزایش صادرات کشور در حوزه بیوتکنولوژی کشور بود.

وی در خصوص تجهیزات پزشکی گفت: در این عرصه هنوز به دلایلي نظیر تحریم دشمنان و نبود زیر ساخت های لازم و... نتیجه مطلوب نداشته ایم اما امید داریم به همت محققان داخلی و مدیران میانی شاهد ارائه تجهیزات پزشکی و سایر تولیدات باشیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.