مشهد/رئیس تشخیص مصلحت نظام:

آفات جامعه اسلامی اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی است

رئیس تشخیص مصلحت نظام آفات امروز جامعه اسلامی که هر روز نیز تشدید می‎شود را اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی دانست و تصریح کرد: بشر برای یک هدف آفریده شده و آن ایمان به خداوند متعال است همانطور که قرآن کریم امت اسلام را امت واحده خوانده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی در دیدار جمعی از علما، ائمه جمعه، اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان سیاسی اهل سنت در مشهد با بیان اینکه مطالبات اهل سنت، مطالبات ملی بوده، اظهار داشت: اهل سنت هم در انقلاب و هم در حوادث پس از آن و جنگ تحمیلی با متجاوز شناختن عراق، با حضور گسترده در جبهههای دفاع مقدس، شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند.

وی با نفی تنگ نظری و کوته فکریها افزود: هموطنان اهل سنت خیرخواهانی هستند که باید به مشکلات آنان رسیدگی و این فرصت به آنها داده شود تا همسان با دیگران به جامعه خدمت کرده و تأثیرگذار باشند

هاشمی‌رفسنجانی آفات امروز جامعه اسلامی که هر روز نیز تشدید میشود را اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی دانست و تصریح کرد: بشر برای یک هدف آفریده شده و آن ایمان به خداوند متعال است همانطور که قرآن کریم امت اسلام را امت واحده خوانده است.

وی افزود: آنچه در امروز افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، مصر و سایر بلاد اسلامی اتفاق افتاده، حاصل افراط و تفریطهای زیان باری است که جز تفرقه حاصلی ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور حداکثری اهل سنت در انتخابات اخیر ابراز داشت: این انتخابات، بیانگر پیروزی ملتی است که از جدالها و تخریبهای سیاسی خسته شده و تنها در پی اقداماتی هستند که باری از روی دوش آنان بردارد؛ لذا مشارکت 85 درصدی در بعضی مناطق سنی نشین بیانگر میزان علاقهمندی آنان به نظام اسلامی و حاکمیت تفکر اعتدال است.

هاشمی‌رفسنجانی از اقدام بزرگ آیت‌الله بروجردی در تأسیس دارالتقریب بین ایران و مصر یاد کرد و افزود: قدمهایی که این مرجع عالی قدر در جهت رفع اختلاف بین شیعه و سنی برداشتند، به حق اقدام بزرگی بود.

وی افزود: از لحاظ مبانی قرآنی و سنت پیامبر اکرم(ص) و نیز از جهات اخلاقی و انسانی، مباح دانستن خون مسلمان و سایر برداشتهای نادرست از دین، جایز نیست.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید شرایط زندگی اهل سنت را به گونهای فراهم آوریم که الگویی برای سایر کشورهای اسلامی باشد، گفت: شما برادران اهل سنت نیز همگام با سایر شهروندان، دارای خواستههای عمومی هستید که باید به آنها رسیدگی شود.

در ابتدای این دیدار، دکتر جلیل رحیمی به نمایندگی از علما، ائمه جمعه، اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان سیاسی و بلوچهای اهل سنت مقیم خراسان ضمن اشاره به اینکه بزرگان اهل سنت از سکوت و صبر شما درس بزرگی آموختند، خواستار جلوگیری از اعمال سلیقههای شخصی در عرصههای مختلف گردید./س


برچسب ها: رئیس ، تشخیص ، مصلحت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.