ترفندهاي برگزاري يک جشن دورهميِ باحال و به ياد ماندني!

جان عزيزتان، بيايد دست به دست هم بدهيم و فکري اساسي براي دور هم بودن‌هايمان بکنیم حالا که چیزی از به پایان رسیدن این ماه عزیزنمانده، شما مي‌توانيد با برگزار کردن يک جشن دوست داشتني، کاري کنيد که بقيه هم کمي از اين سنت حسنه و خفن الگوبرداري کنند!

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وقتي اسم يک جشن دور همي‌ که مخصوص جوان‌ها باشد، مي‌آيد، همه ياد گوبس گوبس و سر و صداي رواني‌کننده مي‌افتند. ياد اين‌که «چي بپوشم، قراره چي بخورم، چي هديه ببرم که چشم همه دربياد و...» همه فراموش مي‌کنند که قرار بوده همديگر را ببينند، خاطره درست کنند، خوش بگذرانند، روح‌شان شاد شود و...

مطلب اين هفته، يک بسته پيشنهادي براي برگزار کردن يک جشن منحصر به فرد و خلاقانه است. جان عزيزتان، بيايد دست به دست هم بدهيم و فکري اساسي براي دور هم بودن‌هايمان بکنیم. حالا که چیزی از به پایان رسیدن این ماه عزیزنمانده، شما مي‌توانيد با برگزار کردن يک جشن دوست داشتني، کاري کنيد که بقيه هم کمي از اين سنت حسنه و خفن الگوبرداري کنند!

بهانه‌هايى که مى‌توان براى يک دور هم بودن ساده تراشيد...

مي‌توان بي‌دنگ هم دنگيد!!!

حتما که نبايد دري به تخته بخورد تا ملت، به فکر دور هم جمع شدن و مهماني دادن بيفتند. هميشه دعوتي گرفتن‌هاي بي‌بهانه و يا اصطلاحا «هويجوري» غافلگيرکننده بوده است. اما اگر از آن دسته آدم‌هايي هستيد که براي دادن مهماني، حتما بايد صداي خوردن در به تخته را بشنويد، بهانه‌هاي زير را از دست ندهيد

جشن‌ها و اعياد

همين جشن‌ها و اعياد پيش‌رو در ماه شعبان مي‌تواند يک بهانه خوب و تراشيده براي دعوت از دوستان و فاميل باشد، هم دورهمي است و هم صله رحم...

روزهاي خاص

تا دل‌تان بخواهد مي‌توانيد توي تقويم‌ها از اين روزهاي خاص پيدا کنيد. روز دانش‌آموز، دانشجو، روز جوان، روز دختر، روز معلم، پرستار، کارگر... بهانه تراشيده شد يا هنوز بتراشيم براي‌تان؟!

روز تولد

از آن مناسبت‌هايي است که خودتان هم بدتان نمي‌آيد، تا در آن روز دست به کار شويد و مهماني راه بيندازيد! بالاخره به خرج و ريسک‌اش مي‌ارزد ديگر! نمي‌ارزد مردم؟!

جشن‌هاي فارغ‌التحصيلي

بعد کنکورش خيلي مي‌چسبد، دعوت از دوستان دبيرستاني وسط چله تابستان. هم خستگي کنکور از تن آدم در مي‌آيد و هم مي‌شود تجديد خاطرات...

چه جوري مهمان‌هايمان را دعوت کنيم؟

کاشکي بياي آشتي کنون!

اگر واقعا پايه‌ي يک مهماني خاص و خاطره‌انگيز هستيد، بايد از همين قدم اول که دعوت کردن مهمان‌هاست، خاص بودن محفل‌تان را به آن‌ها ثابت کنيد! پس به فکر يک برنامه‌ منحصر به فرد براي دعوت کردن باشيد.

دعوت اينترنتي

- مي توانيد يک عکس خاطره‌انگيز از جمع دوستي‌تان را برداريد و مثلا يک دايره دور سر هر نفر بکشيد، بعد همان عکس را براي همه آن‌هايي که توي عکس هستند، ايميل کنيد. ازشان بخواهيد که اگر دلشان براي اين جمع تنگ شده فلان روز و فلان ساعت به مهماني شما بيايند!

- خودتان با فتوشاپ يک کارت دعوت طراحي کنيد. طرح‌تان يک لوگو يا کلمه يا آرم مشترک هم داشته باشد. مثلا اسم کلاس دبيرستان‌تان را آن بالا چاپ کنيد يا مثلا يک لوگو براي بچه‌هاي تيم فوتبال فلان محله و... درست کنيد. اين‌جوري حس نوستالژيک مهمان‌هايتان را بر‌مي‌انگيزيد!

- حالا که توي اينترنت دست‌تان باز است، مولتي مديا باشيد! متن دعوت‌تان را خودتان بخوانيد و با آهنگ، صدا و افکت‌هاي طنز و جفنگ تزئين‌اش کنيد. فايل‌ صوتي‌تان را يک‌جا توي اينترنت که همه جمع‌اند، آپلود کنيد‌!

دعوت پيامکي

همين‌جوري يک متن کليشه‌اي تکراري براي ملت نفرستيد! روي متن دعوت‌تان فکر کنيد، نوستالژيک باشد، خنده دار باشد، حس خوب به آدم بدهد و... يک جوري از آب درش بياوريد که همه را خواسته و ناخواسته به مهماني بکشاند!

دعوت حضوري

اگر مي‌خواهيد حتما پاي کارت در ميان باشد، با شرايط بالا، خودتان طراحي‌اش کنيد و بسازيد. نه اين‌که از کارت‌هاي تکراري بازار استفاده کنيد.

توي جشن‌مان چه کارهايي بکنيم؟

صفاسيتي رو عشقه!

براي برگزار کردن يک جشن مَشتي و باحال، اول از همه، بايد کله‌تان را بترکانيد و خلاقيت به خرج بدهيد. يک آدم باحال و حرفه‌اي، هيچ‌وقت مثل بقيه‌ آدم‌ها، يک جشن گومب گومبي و تکراري راه نمي‌اندازد! اين بسته پيشنهادي ماست اما شما اصلا به اين مقدار دل‌تان را راضي نکنيد و خودتان هم فسفر بسوزانيد!

هيجان به دست شما مي‌ترکد!

يک پازل هزار تکه بخريد، بريزيدش روي ميز ويا مثلا گوشه پذيرايي؛ آن وقت خيال‌تان راحت، قسمتي از وقت مهماني‌تان با يک بازي فکري، هيجان‌انگيز و کاملا پاستوريزه! خواهد گذشت. فقط حواستان باشد، موقع خريدن پازل بايد سليقه به خرج دهيد و يک طرح خوب انتخاب کنيد.

 اول مهماني، خودتان قسمت‌هايي را بچينيد و از دوستان‌تان بخواهيد که آن را کامل کنند، کم کم مي‌بينيد که همه مهمان‌ها حسابي درگير و سرگرم شده‌اند. پيشنهاد مي‌کنيم يارکشي کنيد و گروهي بازي را ادامه بدهيد و حسابي هيجان بترکانيد... اگر هم که خيلي خلاق هستيد مي‌توانيد بدهيد يک عکس دسته جمعي خودتان را برايتان تبديل به پازل کنند!!

از عشق تو من مرغم!

مشاعره، پاي ثابت جمع‌هاي دوستانه و عشق ادبيات است. لذت و کل کلي هم راه مي‌اندازد اين کار! فقط بايد قوانين‌تان را بازتر کنيد و براي انتخاب شعرها سخت نگيريد، مي‌توانيد شعرهاي طنز و من‌درآوردي را هم به شرط رعايت وزن و قافيه بپذيريد. گاهي توي اين ‌جور جمع‌ها، استعدادهايي کشف مي‌شوند در حد گل‌آقا! پس ميدان را براي شکفتن استعداد دوستان‌تان باز کنيد...

نقاش خاطره شويد!

حتما لازم نيست براي ثبت خاطره‌ها، دوربين و دم و دستگاه داشته باشيد. بعضي وقت‌ها کار آدم با يک برگ دفتر خاطرات هم راه مي‌افتد. مي‌توانيد از دوستان‌تان بخواهيد که براي‌تان هنرنمايي کنند، مثلا توي دفتر خاطرات، روي يک تکه چوب و يا مثلا شيشه، دست‌خط بنويسند يا نقاشي کنند. هم مي‌شود يادگاري جشن و مهماني‌تان، هم مي‌شود هنر مفهومي!!!

خسيس نباشيد لطفا!

بعد از عمري دوستان‌تان را دور خودتان جمع کرده‌ايد، حتما که نبايد با خوراکي‌هاي جور واجور شوک هيجان بدهيد. باور کنيد لذت گرفتن يک هديه کوچولو چند برابر خوردن چندجور شيريني و دسر است.

 غر هم نزنيد که جيب‌مان خاليست و اين جور بهانه‌ها! چند ماه پيش توي همين صفحه، آموزش دستبند دوستي داديم، شما هم کلي استقبال کرديد، هم دخترانه است و هم پسرانه، خيلي راحت درست مي‌شود و کارتان با چند تکه نخ راه مي‌افتد...

حدس بزن!

اگر مهمان‌هايتان همه، بر و بچه‌هاي يک جمع قديمي هستند، خيلي وقت است که همديگر را مي‌شناسيد و «کاسه‌يکي» هستيد، مثل بچه‌هاي دوره دبيرستان، همسايه‌هاي قديمي، هم‌کلاسي‌هاي دانشگاه و... قبل از اين‌که مهمان‌ها سر برسند، درباره تک‌تک‌شان فکر کنيد و روي يک کاغذ براي هر نفر، بارزترين ويژگي که به آن معروف بوده، مهم‌ترين تکه کلام يا خفن‌ترين سوتي‌اش را بنويسيد و توي جشن از بقيه بخواهيد حدس بزنند اين فردِ نام برده، کدام يکي از مهمان‌هاست. با اين کار هم يک بساط طنز راه مي‌افتد و هم يادآوري سوتي‌ها، يک خاطره بازي فوق‌العاده است.

آشتي‌کنون!

مهماني‌ها و دور هم جمع شدن‌ها، بهترين فرصت براي آشتي‌کنان است. اگر دو نفر از رفيق‌هايتان با هم قطع رابطه کرده‌اند، از اين فرصت استفاده کنيد و دوباره بهم نزديک‌شان کنيد. هم برايشان يک خاطره خوب مي‌شود و هم شما کلي ثواب مي‌کنيد!

خاطره بازي

بساط خاطره بازي‌تان را راه بيندازيد که واقعا به همه فاز مي‌دهد. فقط کافي‌است يک نفر شروع کند به تعريف کردن يک خاطره جمعي و خاص. اصلا قرار بگذاريد که به طلايي‌ترين خاطره جايزه بدهيد. با اين کار شما، يک کلکسيون از خاطرات شيطنت‌ها و آتيش سوزاندن‌ها، سوتي‌ها و دو دَر کردن‌ها و... جمع مي‌شود!

عکس يادگاري بگيريد!

خاطره‌ها را همين عکس‌ها و فيلم‌ها مي‌سازند. آخرِ مهماني، براي گرفتن يک عکس دسته جمعي و يادگاري مناسب‌تر است، چون آن موقع، خواب‌مانده‌ها هم رسيده‌اند و کسي از عکس جا نمي‌ماند. فقط حواستان باشد که اين عکس، کل لذت مهماني را درگير خودش نکند.

 شما مهماني نداده‌ايد که عکس بگيريد، عکس مي‌گيريد تا به کمک خاطره‌هايتان بيايد! (عجب جمله فلسفي بود! حيف نيست رعايت نکنيد؟!) ضمنا زيبايي عکس‌هاي يادگاري به همان اتفاقي بودن‌شان است. مي‌توانيد بعد از آماده شدن عکس، يکي از آن را براي همه دوستان‌تان بفرستيد...

موسيقي

«ما دور هم جمع شده‌ايم که يک‌ بار ديگر، از بودن با هم بيش‌ترين لذت را ببريم» اين جمله را با آب طلا روي ديوار نصب کنيد. يادتان باشد هيچ بني بشري دلش نمي‌خواهد برود يک مهماني و شب، از شدت سر درد، با قرص مسکن خوابش ببرد!

شما موسيقي مهماني‌تان را مديريت کنيد، نگذاريد موسيقي شما را به ساز خودش برقصاند! يعني اين‌که اولا بهانه اصلي دور هم بودن را فراموش نکنيد و ثانيا اگر مي‌خواهيد براي موسيقي، چند دقيقه‌اي وقت بگذاريد، با جفنگيات، آبروريزي نکنيد! موسيقي سنتي، موسيقي‌هاي پاپِ همه پسند و با محتوا، مي‌تواند بخش کوچکي از با هم بودن‌تان باشد. نه اين‌که با صداي گمب گمب تکراري حتي فرصت احوال پرسي را به مهمان‌هايتان ندهيد!

شعرخواني

فيلم «سعادت‌آباد» را ديده‌ايد؟ وقتي همه دور هم جمع‌اند و دسته جمعي شعر مي‌خوانند؟ شما هم مي‌توانيد يک شعر پدر مادر دار و همه پسند را انتخاب کنيد، دسته جمعي بخوانيد و يک نفر هم فيلم بگيرد! حتي مي‌توانيد يک شعر طنز و پر از خاطره مشترک، از قبل بسراييد و توي مهماني بخوانيد.

فال‌گيري

براي همديگر فال حافظ بگيريد! حيف نيست دور هم باشيم و جاي جناب شيرازي خالي باشد؟

همسايه‌ نيازاري!

هرچقدر هم که با نزاکت باشيد و رعايت حال همسايه‌ها را بکنيد، باز هم ممکن است رفت و آمدها و سر و صدا حال‌ همسايه‌ها را گرفته باشد. بياييد همين يک بار را هم که شده باشخصيت باشيد و با يک تکه کيک يا شيريني مهماني، اين مزاحمت‌ها را از دلشان در بياوريد!

چه چيزهايي بخوريم و بخورانيم؟

از مقوله‌ شکم که نمي‌توان گذشت!

دعوت‌هاي کافي‌شاپي، هر از گاهي خوب است اما به دليل هزينه‌هايش، دست شما را در دعوت از تعداد مهمان‌هاي بيشتر، مي‌بندد. شما با همان هزينه و توي خانه خودتان، مي‌توانيد تعداد بيشتري از دوستان‌تان را مهمان کنيد و خوش بگذرانيد. پذيرايي‌تان را سنتي کنيد، مثلا با يک آش رشته مشتي همه را غافلگير کنيد، هم کم‌خرج است و هم، همه پسند!

 کلا مي‌توانيد اين قسمت خوشمزه را به مامان‌تان واگذار کنيد. اگر آقا پسر تشريف داريد، براي يک بار هم که شده، توي زندگي‌تان به خواهرتان اعتماد کنيد! مي‌توانيد براي پخت شيريني و کيک و يا مثلا درست کردن انواع نوشيدني‌ها، روي هنر و خلاقيت خواهرتان، حساب باز کنيد. تازه وقتي حس کمک و همراهي‌اش را برانگيزيد، از گيرها و آسيب‌هاي احتمالي‌اش هم در امان مي‌مانيد!/خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
عالی نبود چون فوق العاده بود
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۹:۱۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
فوق العاده بود سپاس
United States of America
Seta
۲۰:۲۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
البته اش که فرمودید هزینه اش با الویه یا غذاهای دیگه فرقی نداره یعنی ارزون نمیشه چه بسا اینکه زحمتش زیاده ولی برای کافی شاپ رفتن میشه هرکی هر غذایی سفارش داد خودش حساب کنه یا هر دوره یه مبلغی همه بزارن وسط و خونه هرکی میرن بهش هدیه بدن تا یه جورایی هزینه پذیرایی اش جبران بشه وخستگی اش بریزه
Iran (Islamic Republic of)
نرجس
۱۷:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
ممنون .
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۲:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
عالی بود معرسی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۲۲ ۰۵ تير ۱۳۹۷
ممنونم قشنگ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
كلي ايده ى جالب واسه مهمونيم گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۱۷:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
خیلی خوب بود ولی میشه بگین چگونه مهمونی خو ب بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۱۷:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
خیلی خوب بود ولی میشه بگین چگونه مهمونی خو ب بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
خیلی مطالب خوبی
داشت
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
عالی بود ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۶ تير ۱۳۹۵
واقعا عالی بود کلی نگران مهمونیم بودم و حالا خیالم راحته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
خيلي جالب بود،كلي ايده ى جالب واسه مهمونيم گرفتم.دمتون درد نكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
متن زیبایی بود و طنز شیرینی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۴
عالییییی بود دمت گرم خیلی جالب بود
آخرین اخبار