سرقلعه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عمق دشمني آمريكا و ايادي‌اش با ملت ايران بيش از حد تصور است

عضو فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس با يادآوري سالروز حادثه حمله ناو آمريكايي "وينسنس" به هواپيماي مسافربري ايران بر فراز آبهاي خليج‌فارس گفت: اين حادثه نشان داد عمق دشمني آمريكا و ايادي‌اش با ملت ايران بيش از حد تصور است و براي ملت ايران و جهانيان ثابت شده که عمر اين دشمني‌ها كوتاه نيست و ادامه دارد.

محمدجليل سرقلعه نماينده مردم لردگان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به سالروز حمله ناو آمريكايي"وينسنس" به هواپيماي مسافربري ايران بر فراز آب‌هاي خليج‌فارس در سال 67 ، گفت: خصومت آمريکا و غرب به سالهاي قبل از اين حادثه بر‌مي‌گردد  و حدود 400 سال است که اين دشمني در حوزه‌هاي مختلف و بر اساس منافع ملي آن‌ها بروز و ظهور دارد.

وي در ادامه افزود: خصومت آمريكا و غرب پيش از انقلاب اسلامي در حمايت از سلسله پهلوي و كودتاي سقوط مصدق، مصداق روشني بر اين ادعا است و پس از آن نيز با ظهور امام (ره) و انقلاب اسلامي جبهه غرب غافلگير شده و تمام حمايت خود را از رژيم پهلوي دوم به کار گرفت، ولي موج خروشان جوانان و مردم شريف ايران اين فرصت را نيز از آنان دريغ كرد.

عضو  كميسيون عمران مجلس ادامه داد: امام (ره) از بدو رهبري اين هشدار را به مردم داد که هر چه بدبختي داريم از جانب آمريکا، اسرائيل و انگليس است و  چون آنها متوجه شدند امام(ره) و مردم به هيچ وجه كوتاه نخواهند آمد، به انواع توطئه‌ها دست زدند.

وي  اظهار داشت: جبهه نفاق و ليبراسيم کور، از اول انقلاب به سركردگي منافقين وبني‌صدر توسط آنها حمايت شد  و پس از آن نيز جنگ تحميلي عليه ايران را با اجماع بي‌سابقه‌اي و با همکاري کشورهاي مختلف و ارتجاع عرب به سر کردگي رژيم بعث عراق و صدام حسين تدراک ديدند، قطعنامه رسمي سازمان ملل متحد توسط آنها پاره و ناديده گرفته شد و چنان فشار بي‌سابقه‌اي به جبهه کفر و غرب وارد آمد که صدام به تنهاي توان اداره جنگ را نداشت و ناچار آمريكا به صورت مستقيم وارد کارزار شد و هواپيماي مسافربري ايران را خلاف تمام معاهدات هوايي بين‌المللي مورد هدف قرار داد و نشان داد که عمق دشمني او و يارانش با ملت شريف ايران بيش از تصور است و براي ملت ايران و جهانيان ثابت شده که عمر اين دشمني‌ها كوتاه نيست و ادامه دارد.

نماينده مردم لردگان خاطر نشان ساخت: بعد از  اين هم، اين دشمني به بهانه‌هاي مختلف ادامه پيدا خواهد کرد، انتخابات رياست جمهوري، بحث هسته‌اي و... حتي اگر به نفع جبهه غرب تمام شود آنها دست از سر اين ملت برنخواهند داشت و هدف آنها عدم پيشرفت ملت ايران در عرصه‌هاي مختلف است.

وي در پايان سالگرد اين حادثه را به روح امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، مردم شريف ايران و بازماندگان اين حادثه تسليت عرض كرد.

گفتني است؛ پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ (۱۲ تیر ۶۷) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو اس‌ اس "وینسنس" متعلق به نیروی دریایی آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک، جان باختند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: هواپیما ، ناو ، وینسنس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار