اردبیل/

صدور 22 فقره مجوز بهره‌برداری معدنی در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون موفق به صدور 22 فقره پروانه بهره‌برداری معدنی شدیم که میزان سرمایه‌‌گذاری بالغ بر 63.5 میلیارد ریال بوده است.

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: این میزان سرمایه‌گذاری و صدور پروانه بهره‌برداری زمینه اشتغال 120 نفر را نیز فراهم خواهد کرد به‌طوری که در سه ماه گذشته 29 فقره اکتشاف معدنی نیز در استان اردبیل صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته به دلیل تشدید تحریم‌ها ما در برخی از شاخص‌های صنعتی با تنگناها و مشکلاتی روبرو بودیم اما در مقطع کنونی بخشی از این مشکلات برطرف شده و ما از ظرفیت بخش معدن که توانمندی کشورمان در این حوزه بسیار والاست بهره می‌گیریم تا بتوانیم کارها و هدف‌گذاری‌ها را به سمت واقعی سوق دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل افزود: در این زمینه یکی از اولویت‌های اصلی توجه به صنایع تبدیلی و فرآوری معدنی است که قطعاً با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانیم از ظرفیت معادن استان که بسیار بالاست بهره برده و در این راستا گام‌های جدی و اساسی را به شکل موثر و مفید برداریم.

عزیزی گفت: یک چهارم تعهدات اشتغال استان مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است به‌طوری که سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته موفق شد برای 12 هزار و 462 نفر ایجاد اشتغال کند.

وی اشتغال ایجاد شده در این بخش را پایدار و دارای ثمرات پر سود توصیف کرد و تاکید کرد: بر اساس راست‌آزمایی انجام شده اشتغال این بخش کمترین انحراف را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین یادآور شد: از تعهدات اشتغال امسال نیز 23 درصد سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل است که قطعاً با حمایت‌های انجام شده قادر خواهیم بود در این زمینه موفق عمل کنیم.

عزیزی در ادامه مهمترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی استان را بحث نقدینگی توصیف کرد و اذعان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی، نوسانات قیمت‌ ارز و بالا رفتن هزینه تولید واحدهای صنعتی و تولیدی ما با مشکلاتی روبرو هستند که با تزریق نقدینگی بخشی از آنها برطرف خواهد شد/س.

برچسب ها: اردبیل ، صدور ، مجوز ، بهره ، برداری ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.