اردبیل/

عملیات ساختمانی سد کوثر دوباره آغاز شد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با تزریق اعتبار لازم عملیات ساختمانی سد کوثر دوباره از سر گرفته شده که امیدواریم با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری بنه خلخال امروز در جریان بازدید از عملیات ساختمانی سد کوثر در گیوی اظهار داشت: سد کوثر با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد در حال احداث است که بعد از مدتی وقفه عملیات ساختمانی آن از سر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم با تکمیل و بهره‌برداری از این سد شاهد روند تکمیلی آن برای تحقق رویای شیرین مردم شهرستان‌های جنوب استان اردبیل باشیم.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری توسعه کشور و حمایت از تولید ملی افزود: با پیگیری‌های شبانه‌روزی و تذکرات کتبی و شفاهی به مسئولان از تریبون مجلس شورای اسلامی سرانجام اعتبار لازم تزریق شد و پیمانکار کار اجرایی سد را دوباره از سر گرفت.

جعفری بنه خلخال ادامه داد: امیدواریم بااختصاص اعتبار و از طریق فروش اوراق مشارکت شاهد تکمیل عملیات ساختمانی سد برای آبگیری و افتتاح باشیم.

این نماینده مجلس همچنین بیان داشت: در حوزه سد‌سازی در جنوب استان و شهرستان‌های خلخال و کوثر با برخی خلاها و نواقصی روبه‌رو هستیم که امیدواریم برنامه‌های مطالعاتی برخی سدها تکمیل شده و سد‌هایی همانند اندبیل و نیا‌خرم از ردیف اعتبارات ملی و استانی بودجه دریافت کنند.

وی یادآور شد: ‌سد نیاخرم در مرحله تکمیل مطالعات قرار دارد و ضرورت دارد سد هشتچین نیز که در تامین آب شرب منطقه تاثیر‌گذار است تکمیل شده و به مرحله بهره‌برداری برسد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: از شش سد پیشنهادی برای مطالعه و تصویب نهایی تاکنون نیمی از آنها مطالعاتشان به پایان رسیده و برای اجرا باید ردیف اعتباری مشخص بگیرند.

جعفری بنه خلخال در ادامه اذعان داشت: با تکمیل سدهای کوثر و بفراجرد و آغاز عملیات اجرایی سدهای در دست مطالعه و تکمیل شده امیدواریم جنوب استان در مهار آب‌های سطحی بتواند به توفیق بزرگی دست پیدا کند/س.

برچسب ها: خلخال ، آغاز ، عملیات ، ساختمانی ، سد ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.