شهرکرد/

خشک شدن 70 درصد منابع آبی زیر زمینی استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری گفت: 70 درصد منابع آبی زیر زمینی این استان، بر اثر خشکسالی و برداشت بی رویه از منابع خشک شده است.

ستار فرهادی، در همایش فصلی مدیران کل مدیریت بحران کشور در شهرستان بروجن افزود: استان چهارمحال و بختیاری 11 دشت ممنوعه دارد و تامین آب شرب برخی روستاها نیز با مشکل جدی مواجه شده است.
وی اظهار داشت: از820 روستای دارای سکنه استان چهارمحال و بختیاری، 250 روستا با بحران کم آبی مواجه است که از این تعداد، 117 روستا با تانکر آبرسانی می شود.
فرهادی تصریح کرد: احتمال افزایش روستاهای استان چهارمحال و بختیاری که به دلیل مشکلات کم آبی با تانکر آبرسانی می شود با فرا رسیدن فصل تابستان بیشتر می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به لزوم اختصاص کامل اعتبارات مصوب برای کاهش آسیب های ناشی از کم آبی و خشکسالی به این استان گفت:120 میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب شرب روستاهای استان چهارمحال و بختیاری نیاز است.
وی افزود: 76 هزار واحد مسکونی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تاکنون 36 هزار واحد آن نوسازی شده است.
در این همایش سه روزه که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیران دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری، فرمانداران شهرستان های استان و مدیران محلی و مدیران کل مدیریت بحران کشور برگزار می شود، برنامه های سال جاری سازمان مدیریت بحران کشور و دستگاه های زیر مجموعه مورد بررسی قرار می گیرد.
این همایش تا روز شنبه هشتم تیرماه در مجتمع آفتاب چغاخور شهرستان بروجن برگزار می شود.
مقاوم سازی، ارتباطات در مدیریت بحران، پیش بینی و پیشگیری، آمادگی و مقابله، بازسازی، روابط عمومی و امور بین الملل و توسعه منابع انسانی از عناوین برنامه های این همایش سراسری است.
مجتمع آفتاب چغاخور در فاصله 60 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد./س
برچسب ها: خشکی ، منابع ، زیر زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.