رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن رونمایی از سامانه بانک اطلاعات روزنامه خراسان خطاب به مسئولان و کارکنان روزنامه خراسان، گفت: مسلک شما در این روزنامه تا حد زیادی انعکاس واقعیات با یک شیوه معتدل و عقلانیت است.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی با حضور در محل روزنامه خراسان در مشهد مقدس برای رونمایی از سامانه بانک اطلاعات روزنامه خراسان به شیوه دیجیتال، گفت: برای من افتخار است که در این کار مهمی که امروز آغاز کردید حضور داشته باشم.

وي افزود: همان طور که مسئولان محترم روزنامه خراسان توضیح دادند انصافا روزنامه حرکت تکاملی داشته و قابل تقدیر است و نشان می دهد رصد شما از حوادث و انتخاب راهتان درست است و مسلما متناسب با شرایط، روزنامه خراسان را در اختیار مخاطبان خود قرار دادید که این رشدتان مستدام خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسلک شما در این روزنامه تا حد زیادی انعکاس واقعیات با یک شیوه معتدل و عقلانیت است، ادامه داد: همین که قبول کردید شرایط جامعه را متناسب با واقعیات منعکس کنید برای یک رسانه یعنی عقلانیت و فهم را مدنظر قرار دادید و عاقلانه ترین کار شما برای رسانه این است که واقعیات را درست منعکس کنید.  

این نماینده مردم در مجلس نهم در توضیح مطلب فوق تاکید کرد: از این جهت تلاش شما خوب بود و باید بتوانیم این مسیر را با یک دورنمای بهتر اداره کنیم.

 
لاریجانی با بیان اینکه یکی از مسائلی که رسانه ها باید به آن توجه کنند این است که باید باعث رشد سیاسی یک جامعه شوند، تصریح کرد: اگر رشد سیاسی مستمر باشد هیچ وقت در جامعه حوادث عجیب و غریب رخ نمی دهد.

وی افزود: گاهی نزدیک انتخابات می شویم شرایط جامعه عوض می شود به طوری که یک نشاط در جامعه حاکم می شود که باید همیشه این شرایط وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید قبول کنیم که اگر رشد اجتماعی و سیاسی در یک رسانه وظیفه مهم است، گفت: این وظیفه در یک بستر آزادی فکر است که اگر این مهم حاصل نشود در رشد جامعه محدودیت به وجود می آید.

وی ادامه داد: ما در صدر انقلاب اسلامی همیشه این کذب ها را راجع به بقای جمهوری اسلامی و انقلاب داشته ایم به طوری که آیت الله شهید بهشتی که اکنون نیز در آستانه هفتم تیر و شهادت وی و همراهانش در این حادثه بودیم، سخنانی را در تدوین جمهوری اسلامی داشتند که بسیار موثر بود و سخنانی در تببین جمهوری اسلامی مبنی بر آزادی فکر داشتند که بسیار موثر بود.

این نماینده مردم در مجلس افزود: همین طور شهید مطهری درباره مواردی که می توان جمهوری اسلامی و انقلاب را تداوم بخشد مسائلی را مطرح می کردند که یکی از آنها مقوله آزادی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بقای جمهوری اسلامی و انقلاب نیز باید با تفکر آزادی با همه ملزوماتش باشد.

وی تاکید کرد: آزادی باید به حدی باشد که به سایر حقوق لطمه نزند لذا باید به این موضوع به عنوان یک مساله اساسی توجه کرد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به اینکه فراز و فرودهایی در این راستا وجود دارد که لطمه هایی وارد می کند، خطاب به مسئولان و کارکنان روزنامه خراسان گفت: الحمدالله شما در چارچوب منطقی توانستید این مهم را به کار گیرید.

وی در ادامه خطاب به کارکنان روزنامه خراسان گفت: البته در زمینه صفحه آرایی می توان بیشتر کار کنید تا برای مخاطب جذاب تر باشد و راه اندازی سامانه بانک اطلاعات که امروز انجام شد می تواند دورنمایی برای مخاطب باشد تا از عقبه کاری شما باخبر شوند.

وی همچنین افزود: امیدواریم در فضای امروز کشور گام های استواری داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان درباره مشکل مالیاتی رسانه ها که پیش از سخنرانی وی از سوی مدیرعامل و سردبیر روزنامه خراسان مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: البته روزنامه های دیگر هم این موضوع را اعلام می کنند که از نظر ما نیز این موضوع درست اجرا نمی شود و نمایندگان مجلس می توانند استفساریه بدهند تا این مساله حل شود.

لازم به ذکر است پیش از سخنرانی دکتر لاریجانی در روزنامه خراسان محمدسعید احدیان مدیرعامل  و سردبیر روزنامه خراسان گزارشی از عملکرد روزنامه را ارائه داد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار