رئیس سازمان سنجش؛

پذیرش ۹۳ درصد رشته‌های دانشگاه آزاد بدون آزمون

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد گفت: ظرفیت دانشگاه آزاد ۷ درصد برای رشته‌های با آزمون و ۹۳ درصد برای رشته‌های بدون آزمون است.

ابارهيم خدايي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، صبح امروز در حاشیه بازدید از آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: آزمون سراسری سال ۹۲ با شرکت یک میلیون و ۸۳ هزار و ۵۷۱ نفر از صبح امروز با گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با شرکت ۲۵۱ هزار نفر آغاز شد.

وی افزود: خوشبختانه هیچ گزارش تخلف خاصی از حوزه‌های مختلف به دست ما نرسیده و آزمون در تمامی حوزه‌ها در سلامت در حال برگزاری است.

خدایی در ادامه خاطرنشان کرد: در رشته ریاضی و فنی به احتساب دانشگاه آزاد، نزدیک ۲۰۰ هزار نفر پذیرش می‌شوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تفاوت عمده آزمون سراسری امسال با سال‌های گذشته تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های عمده آزمون سراسری امسال به تجمیع آزمون دانشگاه آزاد و آزمون سازمان سنجش است که البته پذیرش این دانشگاه‌ها به صورت مستقل انجام می‌شود.

وی افزود: بعد از اعلام نتیجه اولیه در روز ۱۲ مردادماه سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اطلاعیه‌های جداگانه‌ای می‌دهند و جزئیات انتخاب رشته و کد رشته‌محل‌ها را اعلام می‌کنند.

خدایی خاطرنشان کرد: داوطلب باید دفترچه رشته‌های با آزمون و بدون آزمون را به دقت مطالعه و پس از آن نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه تأکید کرد: امسال ۱۰ هزار رشته محل بدون آزمون برای داوطلبان در نظر گرفته شده است که داوطلبان حتی در صورت غایب بودن و ثبت‌نام نکردن می‌توانند برای انتخاب این رشته‌های بدون آزمون اقدام کنند، هر چند این تنها مربوط به رشته‌های بدون آزمون است و داوطلبان حضور در رشته‌های با آزمون حتما باید در جلسه امتحان حضور داشته باشند.

خدایی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد گفت: ظرفیت دانشگاه آزاد ۷ درصد برای رشته‌های با آزمون و ۹۳ درصد برای رشته‌های بدون آزمون است و نکته مهم در این باره این است که شانس برای پذیرش بدون آزمون هم وجود دارد.

وی افزود: آزمون چه سخت و چه آسان یک رقابت است و ما با رشته‌های بدون آزمون فرصت را از سایر داوطلبان نگرفتیم و می‌توانیم این موضوع را در قالب افزایش ورودی‌ها تلقی کنیم.

خدایی با اشاره به تعداد ظرفیت پذیرش دانشجو گفت: امسال تعداد ظرفیت ۶۷۷ هزار نفر را برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: سوالات ۲ ساعت بعد از کنکور در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می‌شود. کلید سوالات هم از ساعت ۱۵ روز یکشنبه بر روی همین سایت قرار می‌گیرد./س


برچسب ها: خدایی ، دانشگاه ، سازمان ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.