مراسم تحليف محمدمهدي مفتح در صحن علني مجلس برگزار شد

مراسم تحليف محمدمهدي مفتح نماینده مردم تویسرکان که در انتخابات میان‌دوره‌ای به مجلس راه یافت، دقایقی پیش در جلسه علنی خانه ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران  مراسم تحلیف محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان که در انتخابات میان‌دوره‌ای به مجلس راه یافت، دقایقی پیش در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) برگزار شد.
 
بر اساس اين گزارش مفتح طبق اصل 67 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در صحن علني مجلس به شرح زير سوگند ياد کرد:

بسمه الله الرحمن الرحيم

من در برابر قرآن مجيد به خداي قادر معتال سوگند ياد مي‌کنم و با تکيه بر شرف انساني خويش تعهد مي‌نمايم که پاسدار حريم اسلام و نگهبان دستاوردهاي انقلاب اسلامي ملت ايران و مباني جمهوري اسلامي باشم، وديعه‌اي را که ملت به ما سپرده به عنوان امين عادل پاسداري کنم و در انجام وظايف وکلات امانت و تقوا را رعايت کنم و همواره به استقلال و اعتلاي کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پايبند باشم از قانون اساسي دفاع کنم و در گفته‌ها، نوشته‌ها و اظهارنظرها استقلال کشور و آزادي مردم و تامين مصالح آن‌ها را مد نظر داشته باشم.
 
اضافه مي‌شود مفتح از حوزه انتخابيه رزن در مجلس هشتم حضور داشت که در انتخابات مرحله اول و دوم دور نهم مجلس شوراي اسلامي موفق به حضور در مجلس نشد، بنابراين در انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي و همچنين انتخابات دور چهارم شهر و روستا در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر نامزد شد که در هر دو انتخابات موفق به کسب اکثريت آرا شده و لذا از انتخابات شوراها انصراف داد و به عنوان نماينده مردم تويسرکان در مجلس نهم شوراي اسلامي حضور يافت.
 
محمدرضا باهنر که رياست جلسه علني امروز را برعهده داشت در مراسم تحليف محمدمهدي مفتح گفت: مجلس نهم ظاهرا طاقت دوري آقاي مفتح را نداشت.

 اعتبارنامه محمد مهدي مفتح توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بررسي و تصويب خواهد شد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: مفتح ، مجلس ، انتخابات ، تحلیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار