«مستاجر» پولانسکی به بوته نقد می‌رود

فیلم «مستاجر» ساخته رومن پولانسكی، فیلمساز مشهور لهستانی، سه‌شنبه چهارم تیر، در چهارمين برنامه «اتاق اقتباس» فرهنگسرای ارسباران نقد می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، «مستاجر» نام رمانی اثر «رولان توپور» نویسنده، کاریکاتوریست، نقاش، فیلمساز و بازیگر فرانسوی است.
 
«مستاجر» داستان مرد آرامی را روایت می‌کند که خانه‌ای را در فرانسه اجاره کرده كه مستاجر قبلی آن دست به خودكشی زده است. او به همسایگان و صاحبخانه خود مشكوک می‌شود كه گویا قصد دارند او را به سرنوشت مستاجر قبلی دچار كنند. 

این رمان برای نخستین بار در سال 1964 در فرانسه چاپ شد و رومن پولانسكی در سال 1976 اين رمان را با بازی خود و «ایزابل آجانی» تبديل به يک اثر سينمايی كرد. 

رمان «مستاجر» توسط كوروش سليم زاده به فارسی ترجمه شده است. سومین چاپ این اثر در سال 1390  به چاپ رسید.

نشست نقد فیلم و رمان «مستاجر» با حضور و سخنرانی كورش جاهد، كارشناس سينما و حسين آشتيانی كارشناس كتاب و ادبيات، سه‌شنبه، چهارم تير، ساعت 17 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. 

«اتاق اقتباس» عنوان جلساتی در قالب برنامه باشگاه فيلم تهران و باشگاه كتاب است که به نقد و بررسی فيلم‌های سينمايی که با اقتباس از رمان‌های ادبی ساخته شده‌اند، می‌پردازد. 

فرهنگسرای ارسباران در خیابان جلفا واقع است./ي2
برچسب ها: مستاجر ، پولانسکی ، نقد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار