تقويت تدابير امنيتي در سازمان امنيت ملي آمريکا

سازمان امنيت ملي آمريکا تدابير امنيتي خود را تقويت مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا (ان اس آ) روز یکشنبه اعلام کرد تدابیر جدید امنیت اطلاعاتی برای جلوگیری از افشای اطلاعات مشابه اقدام اسنودن اتخاذ شده است.

ژنرال کیت الکساندر در گفتگو با شبکه ای بی سی گفت:«ما اقداماتی انجام داده ایم تا قدرت نظارت بر مدیران و آنچه آنها انجام می دهند را افزایش می دهد. ما گذرواژه ها را هم تغییر داده ایم.» وی با این حال خاطر نشان کرد :«در نهایت ما باید به کارمندان خود اعتماد کنیم.»

اسنودن پس از افشای برنامه های جاسوسی دولت آمریکا در داخل و خارج این کشور از بیم بازداشت در آمریکا به هنگ کنگ پناهنده شده بود.

اسنودن تحلیل گر سازمان ان اس آ، مسئول جاسوسی و یا مسئول پیگیری مکالمات نبود ،‌ بلکه تنها یکی از مدیران شرکت بوز آلن همیلتون بود. وی در گفتگو با نشریه گاردین اعلام کرده بود به پایگاه های اطلاعاتی سازمان سیا دسترسی داشته است.

با این حال بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا از اینکه یک پیمانکار امور اطلاعاتی می تواند به اطلاعاتی تا این اندازه محرمانه دسترسی داشته باشد، ابراز تعجب کردند.

الکساندر ‌افزود:«آشکار است که سیستم آن گونه که باید کار نمی کند. اسنودن از اعتماد ما به خود سوء استفاده کرد.»

اسنودن روز یکشنبه هنگ کنگ را به مقصد مسکو ترک کرد. رییس کمیسیون اطلاعاتی سنای آمریکا هفته گذشته اعلام کرد کنگره دسترسی پیمانکاران به اطلاعات محرمانه سازمان های اطلاعاتی را بررسی می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار