رقابت‌‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا/ سهراب مرادی قهرمان شد

سهراب مرادی : برای رقابت‌های جهانی لهستان از حالا آماده ام

وزنه‌بردار ۸۵ کیلویی ایران قهرمان رقابت‌‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا شد و آمادگی اش برای مسابقات لهستان را اعلام کرد .

 به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ، با آغاز روز سوم رقابت‌‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که به میزبانی آستانا در حال برگزاری است، امروز سهراب مرادی، نماینده کشورمان در حالی روی تخته رقابت‌ها رفت که 10 وزنه‌بردار به کار خود پایان داده و مرادی برای برای اولین‌بار برای مهار وزنه 158 کیلویی به روی تخته رفت که در مهار آن ناموفق بود.

وی در مرتبه دوم این وزنه را به خوبی مهار کرد تا مدالش را قطعی کند. مرادی در بار سوم از پس مهار وزنه 161 کیلویی برنیامد تا با همان یک حرکت مدال طلای یک ضرب را به خود اختصاص دهد.

در یکضرب صفا الجمیلی از عراق با مهار وزنه 156 کیلویی دوم شد و یوگنی یوستافیو از قزاقستان با مهار وزنه 156 کیلویی سوم شد.

در این دسته دو وزنه‌بردار قزاق حضور داشتند که یکی از این دو برای مهار وزنه 160 کیلویی دچار مصدومیت شدیدی شد. رقابت‌های دوضرب تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.
 
مرادی کار خود در حرکات دوضرب را با مهار وزنه 190 کیلویی آغاز کرد. در ادامه مرادی وزنه 200 کیلویی را هم به خوبی بالای سر برد تا رقابت او با وزنه بردار عراقی داغ‌تر شود.
 
وزنه‌بردار عراقی نیز حرکت خود را وزنه 195 کیلویی آغاز کرد اما برای بار دوم و سوم از پس مهار وزنه 202 کیلویی برنیامد تا مدال طلای دوضرب و مجموع مرادی قطعی شود. مرادی هم برای حرکت سوم انصراف داد.

در دوضرب یوگنی از قزاقستان با مهار وزنه 185 کیلویی به مدال برنز رسید.

در مجموع نیز سهراب مرادی با مجموع 358 قهرمان آسیا شد و وزنه‌برداران عراق و قزاق با مجموع 351 و 341 دوم و سوم شدند.

  سهراب مرادی :برای رقابت‌های جهانی لهستان  از حالا آماده ام
 
سهراب مرادی در خصوص قهرمانی‌اش در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا گفت:‌ کارم خیلی سخت بود، با این حال وزنه‌هایی که لازم بود را مربیان برایم در نظر گرفتند و توانستم سومین مدال طلای آسیا را کسب کنم.

وی ادامه داد: از قبل هم گفته بودم که با آمادگی 80 تا 90 درصدی در این رقابت‌ها حاضر می‌شوم و خدا راشکر توانستم با همین میزان آمادگی به قهرمانی آسیا برسم با این حال خودم برای رقابت‌های جهانی لهستان بیشتر از حالا آماده خواهم کرد.

مرادی یادآور شد: حریف عراقی‌ام برای کسب مدال طلا آمده بود و رقابت سختی با وی داشتم اما هر کاری لازم بود انجام دادم تا قهرمان آسیا شوم، حتی اگر لازم بود وزنه‌های بیشتری هم می‌زدم تا بالای سر او قرار بگیرم.

وی در پایان گفت: از عملکرد خودم راضی بودم و از زحمات مربیانم تشکر می‌کنم.

برچسب ها: وزنه ، برداری ، کیلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار