با نگاه به گوشه گوشه شهرمان کودکان را شاهديم که با پايان تحصيل و شروع تابستان به دست فروشي در شهر مشغولند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، باز هم تابستان آمد معني که کودکان به دور از دفتر و کتاب خود به نوعي اوقات فراغت را آغاز مي کنند و هر کدام به گونه اي دوران تعطيلات خود را سپري مي کنند.

جمعي در کلاس هايي که والدين براي آنها تدارک ديدند و جمعي نيز در خانه و محل خود به خاطر هزينه هاي گزاف که بايد براي کلاس پرداخت گذر اوقات مي کنند اما....

اما پايان يافتن امتحانات شايد براي همه کودکان اوقات فراغت محسوب نشود بلکه با نگاهي گذرا به شهرمان کودکان را شاهديم که گويي تابستان تازه نقطه آغاز کار و تلاش آن هاست کودکاني که بعضا فعاليت برخي از آن ها را در مشاغل سخت نيز شاهديم.

کودکاني که به جاي رفتن به سفر و کلاس هاي مختلف و بازي هاي رايانه است به دليل نداشتن توان مالي و به بهانه کمک به والديني که توانايي تامين را ندارد در کوچه و خيابان هاي شهرمان در اتوبوس و گوشه ميدان ها و مراکز خريد دست فروشي مي کنند و فال مي فروشند و با چشمانشان گويي التماس خريد دارند تا شايد خريد کوچک ما راه گشايي مشکلي بزرگ از آن ها باشد کودکاني که اغلب با فقر فرهنگي دست و پنجه نرم مي کنند و هيچ گاه لذت دوران کودکي و اوقات فراغت تابستان را مانند هم سن و سال هايشان نمي چشند.

با نگاهي گذرا به شهرمان در ايام تعطيلات تابستان به راحتي شاهد حضورشان در جاي جاي مختلفي هستيم که قدم مي گذاريم و با خود مي انديشيم چه کسي به فکر آن هاست!!
گزارش از محبوبه مرادي

برچسب ها: فراغت ، رایانه ، کلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار