مازندران / معاون حقوقی، اوقافی و امور مجلس سازمان اوقاف؛

تعیین تکلیف یک میلیون هکتار زمین های اختلافی اوقاف کشور

یک میلیون هکتار از زمین های اختلافی اوقاف کشور تعیین تکلیف شده است.

معاون حقوقی، اوقافی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران در خصوص دریافت سند مالکیت برای موقوفات کشور گفت: صدور اسناد مالکیت برای موقوفات طبق تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و ثبت اسناد باید تا پایان برنامه پنجم به اتمام برسد.

حجت الاسلام حاتمی افزود : با احیای ماده 133 و 147 قانون سند مالکیت فضای مناسبی ایجاد شده است و موقوفات کشور توسط ادارات در حال ثبت نام و تکمیل اطلاعات در سامانه ثبت بوده تا به نتیجه نهایی اخذ سند مالکیت برسد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت بقاع کشور تصریح کرد : این سامانه مهمترین شاخص سازمان است که رویکرد سازمان به روزرسانی شد و سازمان اوقاف از نهاد سنتی به نهاد مدرن و مکانیزه تبدیل شد.

معاون حقوقی، اوقافی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت : این سامانه با تدبیر و تلاش همت همه همکاران در سطح کشور راه اندازی و تکمیل شد و اطلاعات موقوفات و بقاع کشور در آن وارد شد و بیش از 300 میلیون فیلد اطلاعات درون سامانه وارد شد و این منبع قابل اطمینان و پشتوانه محکم اطلاعاتی سازمان محسوب می شود.

حاتمی افزود : با راه اندازی سامانه جامع موقوفات، 600 نقطه وقافی در کشور به یکدیگر متصل شدند و بصورت آنلاین سرعت کار افزایش و نظم و انضباط خوبی به موقوفات و رقبات و بقاع داده شد و قدرت نظارت افزایش و امکان گزارش گیری تسهیل و از سلایق فردی در اداره موقوفه و بقاع جلوگیری شد../س

برچسب ها: تعیین ، تکلیف ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.