تنها چندگام تا انقراض كامل باقي مانده :

13روز نحس براي 31 گوزن زرد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از تلف شدن 31 راس گوزن زرد طي 13روز گذشته خبرداد.

 
لاهیجانی زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: براساس آخرين آمار تا صبح امروز تلفات  گوزن هاي پارك ملي دز وكرخه كه مورد هجوم مگس هاي مياز  قرار گرفته اند به  31راس رسيد..
وي افزود: محيط زيست تمام توان خود را گذاشته تا با زنده گيري گوزن ها آنها را از هجوم مگس ها در امان بمانند.
وي ادامه داد:كار نصب تور هوايي به اتمام رسيده است همچنين با استفاده از  دوربين هاي ديد در شب  سعي مي كنيم گوزن ها را زنده گيري كنيم چرا كه تنها راه نجات آنها زنده گيري است تا ساير خدمات پزشكي روي آنها صورت گيرد.
 
لاهیجانی زاده  با اشاره به زنده گيري 4گوزن تا كنون افزود: امروز هم نزديك به 3تا4 راس نزديك تور رفت وآمد ميكنند سعي داريم تا آنها را قبل ازاينكه مورد هجوم مگس ها قرار گيرند نجات دهيم.
اين درحاليست كه  در بدن اكثر گوزن ها كه زير تور رفت وآمد مي كنند نيز آثار زخم وبيماري  مشاهده مي شود كه اين امر مارا نگران مي كند .
وي افزود :طبق آخرين سرشماري در اواخر سال گذشته تعداد اين گونه در حال انقراض در اين  دو پارك ملي  نزديك به 110راس تخمين زده شده است و اين تعداد كم ما را از سرگذشت آنها نگران تر مي كند.
وی ادامه داد: وسعت جنگل و پوشش گیاهی کار زنده گيري را سخت مي كند و تا زماني كه كار زنده گیری به پایان نرسد نمي توان شروع به سم پاشی و ضدعفونی جنگل کرد.
 
شايان ذكر است:این مگس با تخم ریزی در جاهای نرم بدن گوزن سر و گردن حیوان را هدف قرار می دهد و وارد بافت بدن می شود  و مي تواند ادر طول روز 100 هزار تخم بر روی بدن گوزن بریزد که بعد از این که این تخم ها به کرم تبدیل شد چشم سر و نهایتاً مغز گوزن را می خورد و در عرض 3 روز گوزن تلف می شود و تنها با شروع فصل گرما از بین می رود. /ل

برچسب ها: نحس ، گوزن ، انقراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار