نگاه شبکه سحر به رویدادهای مناطق کردنشین از دریچه "آسو"

سیمای کردی شبکه سحر هر هفته در برنامه ای با عنوان "آسو" (افق)، مسایل و رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی کردستان عراق را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، شاه رضا قوامی تهیه کننده این برنامه است که چهارشنبه هر هفته به مدت 40 دقیقه به صورت زنده از سیمای کردی پخش می شود.
قوامی بیان مسایل مرتبط با جهان اسلام را از مهم ترین اهداف تولید این برنامه ذکر کرد و گفت: در این برنامه به مهم ترین مسایل فرهنگی و مذهبی جهان اسلام از دو جنبه تبیینی و تبلیغی می پردازیم که بعد تبلیغی آن در راستای ایجاد و حفظ وحدت و همگرایی میان مسلمانان منطقه و حمایت از اقدامات مرتبط با بیداری اسلامی در کشورهای همسایه صورت می گیرد.
وی به انعکاس مناسب پیشرفت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناطق کردنشین ایران به عنوان یکی دیگر از محورهای مهم موردنظر در برنامه "آسو" اشاره کرد و افزود: در هر برنامه یکی از جدیدترین و مهم ترین تحولات هر هفته در گفت و گو با کارشناس مسایل منطقه در استودیو و همچنین از طریق ارتباط زنده تصویری با کارشناسان مربوطه در مراکز کردنشین ایران و عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
شاه رضا قوامی مروری بر اهم اخبار هفته، وله های تصویری و نریشن- تصویر از دیگر آیتم های برنامه "آسو" خواند و اظهار کرد: همچنین در این برنامه به مناسبت های ملی، فرهنگی و مذهبی ایران از جمله دهه فجر، نمایشگاه ها و همایش ها، اعیاد مذهبی، ایام سوگواری و ... پرداخته می شود و بخش هایی از برنامه به شرح و توضیح در مورد مناسبت های یاد شده اختصاص می یابد.
آزاد ابراهیمی اجرا و سید اسماعیل حسینی نویسندگی این برنامه را بر عهده دارند و مصطفی قوامی و علی اکبر اسماعیل زاده (دستیار تهیه) و نسرین حاتمی (مترجم و گوینده متن) سایر عوامل تهیه برنامه "آسو" هستند.
برنامه "آسو" چهارشنبه ها ساعت 22:00 به وقت تهران به مدت 40 دقیقه روی آنتن سیمای کردی شبکه سحر می رود./ي2
برچسب ها: شبکه سحر ، سیمای کردی ، آسو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار