واشنگتن: درخواست مذاکره کره‌شمالي با آمريکا بايد "واقعي" باشد / خواهان وارد شدن به جنگي ديگر در خاورميانه نيستيم

"دنيس مک دونف" رييس کارکنان دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا اظهار داشته که دولت کره شمالي بايستي بصورت "واقعي" خواستار مذاکره با آمريکا باشد تا پس از آن بتوان در مورد گام هاي بعدي اظهار نظر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، اين مقام ارشد آمريکايي روز گذشته با اظهار نظر در مورد پيشنهاد اخير کره شمالي به مظنور مذاکره با آمريکا در مصاحبه با شبکه خبري "سي بي اس" اظهار داشت "نه اظهار تمايل "کلامي" پيونگ يانگ براي مذاکره با آمريکا در سطوح بالا کافي نيست تمامي مذاکرات مي بايستي در چارچوب تعهد آنان به خلع سلاح هسته اي صورت گيرد. پس از آن ما اقدامات آنان را ارزيابي خواهيم کرد. 

وي همچنين در مورد موضع آمريکا در قبال بحران سوريه نيز اشاره کرد و در اين باره افزود "ما بدقت بحران سوريه را رصد مي کنيم و سعي مي کنيم راهي را انتخاب کنيم که به بهترين نحو ممکن در راستاي منافع ما باشد." وي همچنين خاطر نشان ساخت "ما پيش تر در افغانستان و عراق وارد جنگ شديم و ديگر خواستار وارد شدن به جنگ ديگري در منطقه نيستيم." 

قرار است تا روز چهارشنبه نيز مقامات آمريکايي و نمايندگان هسته اي کره جنوبي و ژاپن در واشنگتن به منظور بررسي پيشنهاد مذاکره مطرح شده از سوي کره شمالي با يکديگر ديدار نمايند.



آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 

برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، کره ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار