ارومیه/

تعمیق باورهای دینی و مذهبی دانشجویان در دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی بر لزوم تعمیق باورهای دینی و مذهبی دانشجویان در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

علی ظهری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ضمن اشاره به عملکرد رضایت‌بخش واحد فیرورق دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی در سال گذشته، اظهار داشت: تشکیل انجمن‌های علمی دانشگاه پیام نور فیرورق در سال 91 توانست دستاوردهای بسیار خوبی برای این دانشگاه به ارمغان آورد.

وی عملکرد واحد فیرورق را در زمینه فرهنگی بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته به مناسبت روز کتاب و افتتاح کتابخانه دانشگاه، مسابقه «کتاب و کتاب‌خوانی» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب‌های مفید غیر درسی در کنار مباحث دانشگاهی، با شرکت گسترده دانشجویان در این دانشگاه برگزار شد.

ظهری همچنین به برگزاری «مسابقه مقاله نویسی» به مناسبت روز 13 آبان اشاره کرد و افزود: چنین برنامه‌های مناسبتی، با هدف زنده نگه داشتن یاد و آرمان غرورآفرین وقایع گذشته تاریخ ایران برگزار می‌شود و تاکنون اثربخشی لازم را نیز به همراه داشته است.

وی به مزایای تشکیل انجمن‌های علمی رشته‌های مختلف در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته انجمن‌های علمی رشته‌های مختلف در این دانشگاه تشکیل شد که دوره‌های یادگیری زبان‌های خارجی نیز توسط همین انجمن‌های علمی راه‌اندازی شد که با استقبال پرشور دانشجویان دانشگاه همراه بود.

ظهری انتشار فصلنامه‌ها و نشریه‌های «پیام تربیت» و «توریسم» را از دیگر دستاوردهای انجمن‌های علمی این دانشگاه در سال گذشته عنوان کرد و افزود: اولین شماره نشریه « پژوهشگران جوان» انجمن علمی علوم اجتماعی نیز در سال 91 منتشر شد.

وی افزود: برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی در باب حماسه 22 بهمن ماه نیز از دیگر دستاوردهای ارزنده انجمن‌های علمی این واحد در سال گذشته به شمار می‌روند.

ظهری بر لزوم تعمیق باورهای دینی و مذهبی دانشجویان در دانشگاه‌ها تاکید کرد و از برگزاری مسابقه داستان نویسی در باب امام رضا(ع) به مناسبت شهادت ایشان در این مرکز خبر داد.

وی به مزایای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: کرسی آزاد اندیشی با موضوع بیداری اسلامی در واحد فیرورق دانشگاه پیام نور تشکیل شد که در آن مباحث روز بیداری اسلامی در ممالک دنیا در میان دانشجویان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

ظهری مسابقه نقاشی و طراحی، با موضوع حماسه و شجاعت بسیجی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این واحد در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در حاشیه این مسابقه، از بسیجیان نمونه دانشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج تقدیر شد.

وی رونمایی از پوستر طراحی شده به مناسبت حماسه 9 دی، توسط انجمن‌های علمی دانشگاه پیام نور فیرورق را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه در سال گذشته عنوان کرد.

ارومیه

کاندیداها برای بیکاری راهکار نشان دهند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری برای رفع بیکاری جوانان راهکار نشان دهند تا ملت ایران از روی برنامه‌های آنها دست به انتخاب بزنند.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند که یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های آنها بیکاری جوانان است.

وی تصریح کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه‌های مختلف خود در زمینه‌های گوناگون به ویژه امور اقتصادی و اشتغال را باید به شکل درست تبیین کرده و در مورد اهداف خود اطلاعات کافی و مبسوط به مردم ارائه دهند تا آنها آگاهانه و از روی بصیرت به انتخاب کاندید اصلح مبادرت کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران با وجودی که دغدغه‌ها و مشکلات فراوانی دارند ولی همچنان به آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب پایبند بوده و در راه تحقق آمال و اهداف آنها نهایت تلاش را می‌کنند بنابراین لازم است که برای رفع دل‌نگرانی آنها به طور گسترده تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: در کشورمان قومیت‌ها و پیروان ادیان مختلف در کنار یکدیگر زندگی کرده و در آئین‌های سیاسی و اجتماعی مختلف دوشادوش هم شرکت می‌کنند به طوری که در سال جاری آحاد ملت ایران برای رقم خوردن انتخاباتی با حضور حداکثری تلاش می‌کنند.

این نماینده مجلس به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری یک حماسه دیگر در حوزه سیاست رقم زده می‌شود که انتظار وجود دارد فرد منتخب در امور اقتصادی نیز تحولات زیادی خلق کرده و کشورمان را به سمت توسعه، عمران و شکوفایی اقتصادی سوق دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.