حماسه سياسي 24 خرداد/

نظر نمايندگان 6 كانديدا در ستاد مركزي نظارت درباره روند اجراي انتخابات چيست؟

نمايندگان نامزدها براي اطلاع از روند برگزاري انتخابات و نظارت در ستاد مركزي نظارت بر انتخابات حضور يافتند و خبرنگار باشگاه خبرنگاران نظر آنان را درباره روند برگزاري انتخابات جويا شد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ نمايندگان نامزدها براي اطلاع از روند برگزاري انتخابات و نظارت در ستاد مركزي نظارت بر انتخابات حضور يافتند.

در ادامه خبرنگار باشگاه خبرنگاران نظر نماينده 6 كانديداي رياست‌جمهوري را از روند برگزاري انتخابات جويا شد كه اهم سخنان آنان را در ادامه مي‌خوانيد.

نماينده آقاي غرضي در پاسخ به سوالي مبني براينکه روند انتخابات تاکنون چگونه بوده است، پاسخ داد: طبق اطلاعاتي که به ما رسيده برگزاري انتخابات تا اين زمان بسيار خوب بوده و به نظر مي‌رسد که درصد مشارکت مردم بالاست.
 
وي همچنين در تشريح دليل حضور خود در محل شوراي مرکزي نظارت بر انتخابات گفت: بنده براي اين حضور دارم که اگر مشکلي در يکي از حوزه‌ها بوجود آمد به عزيزان حاضر در شورا اعلام کنيم و موضوع ديگر مسئله شمارش آرا است که در اين مورد نيز بايد حضور داشته باشيم.
 
نماينده غرضي درپاسخ به اين سوال که تاکنون با مشکلي مواجه شده ايد يا خير، بيان کرد: تاکنون با مشکل خاصي مواجه نشده‌ايم و ما به لحاظ اين که به نمايندگان حاضر در حوزه‌هاي اخذ رأي اعتماد داريم، اعلام کرديم که ما ناظري از سمت خود نمي‌گذاريم و ناظرين شوراي نگهبان همان ناظرين ما هستند و اگر کسي موردي را مشاهده کرد بايد به شوراي نگهبان گزارش دهد.

وي ادامه داد:  هر مشکلي هم بوده دوستان در حوزه‌هاي انتخاباتي به شوراي نگهبان مراجعه کرده و حل شده است که مشکلات به صورت جدي و غيرقابل حل نبوده و کامل جزئي بوده و سريعا حل شده است.
 

در ادامه، محمد صادقي نماينده ولايتي در شوراي نگهبان در پاسخ به سوالي مبني براينکه تاکنون روند برگزاري انتخابات چگونه بوده است، گفت: تا اين ساعت برخي از مسائل و مشکلات عنوان شده که ما به نمايندگان شوراي مرکزي نظارت بر انتخابات ابلاغ کرده ايم و پاسخ مناسب نيز از آنها دريافت کرده‌ايم،  اما موضوع و مشکل مهمي گزارش نشده است که بخواهد اخلال جدي را در امر برگزاري انتخابات را سبب شود.
 
ور در ادامه با اشاره به استقبال مردم و حضور پرشور پاي صندوق‌هاي راي اظهار داشت: آن مقدار که من مطلع شدم و در جريان اخبار قرار گرفته‌ام انتخابات تا الآن با نظم انجام شده و مردم استقبال خوبي بر حوزه‌هاي مختلف از انتخابات بعمل آورده اند.
 
صادقي همچنين درپاسخ به اين سوال که آيا به نظر شما انتخابات دو مرحله‌اي خواهد بود يا خير اظهار داشت: طبيعتا اين مسئله بستگي به رأي مردم دارد اما پيش‌بيني من اين است که يک نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري بيش از 50 درصد آرا را نتوانسته است کسب کند و بين دو نفر از بالاترين صاحبان آرا انتخابات به مرحله دوم کشيده شود اما صددرصد نمي‌توان اين مسئله را اظهار داشت و بايد منتظر ماند تا نتيجه آرا مشخص شود.
 
نماينده ولايتي همچنين درپاسخ به اين سوال كه آيا شما در تمامي حوزه‌هاي انتخابيه نماينده داريد يا خير، گفت: معمولا بدين گونه است که نماينده‌ها يا چند حوزه را زيرنظر دارند و يا اينکه در حوزه‌هاي شلوغ نماينده‌اي در نظر گرفته شده است که حضور داشته باشد.
 
همچنين در ادامه اين گزارش سيدعليرضا نبيد نماينده دکتر قاليباف گفت: تاکنون در روند انتخابات مشکل خاصي که بخواهد تأثير قابل توجهي بر روند انتخابات داشته باشد ملاحظه نشده اما مواردي هم از طريق ستاد دکتر قاليباف به ما اعلام مي‌شود که موضوعات را دسته‌بندي کرده و بر حسب اهميت آنها به اعضاي حاضر در هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات اعلام مي‌کنيم که دوستان هم بلافاصله پيگيري کرده و رسيدگي مي‌کنند.
 
وي در پاسخ به اين سوال که آيا در تمام حوزه‌هاي انتخاباتي از سوي ستاد دکتر قاليباف نماينده ناظر حضور دارند يا خير، اظهار داشت: برحسب قانون ما نيمي از صندوق‌ها را مي‌توانيم براي نظارت داشته باشيم و با توجه به همکاري که در اين فرآيند انجام شد در اکثر شعب نمايندگان حضور دارند و در اين فرآيند مشکل جدي و خاصي نداشتيم.
 
نماينده دکتر قاليباف بر هيئت مرکزي بر انتخابات در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه عملکرد شوراي نگهبان را در مورد برگزاري اين دوره از انتخابات رياست‌جمهوري چگونه ارزيابي مي‌کنيد، تصريح کرد: با توجه به درايتي که در اين دوره به کار برده‌اند و اينکه نماينده کانديداها در محل شوراي نگهبان حضور داشته باشند تا بتوانم تعاملي دو طرفه با ستاد کانديدا‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري برقرار نماييم، مي‌توانند ظرفيت ويژه‌اي را ايجاد کنند لذا در کل مي‌توان گفت همکاري و فضاي خوبي را ايجاد کرده است و اميدواريم اين فرآيند تا پايان ادامه پيدا کند.
 
وي همچنين ادامه داد: عزيزان در شوراي نگهبان نهايت امکانات و کمال ظرفيتي که براي تحقق حماسه سياسي لازم بوده را محيا کرده‌اند و اميدواريم که اين فرآيند تا پايان ادامه داشته باشد.
 
سيدعليرضا نبيد همچنين در پاسخ به اين سوال که حضور مردم در انتخابات را چگونه ارزيابي ميكنيد،  خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباطاتي که با ستادهاي آقاي قاليباف و همين طور ناظرين حاضر در حوزه‌ها داريم و همين طور بازتاب انتخابات از سوي رسانه‌ها به نظر من مردم حضور پرنشاط و توأم با حماسه را رقم زده اند و به نظر من مهمترين آن چيز آن است که مشاهده يک حماسه سياسي همانگونه که مدنظر مقام معظم رهبري است باشيم.
 
در ادامه نماينده رضايي در پاسخ به سوالي مبني براينکه روند انتخابات و حضور مردم را در حوزه‌هاي راي گيري چه گونه ارزيابي مي‌کنيد گفت: من روند انتخابات و حضور مردم را در مقايسه با دوره‌هاي گذشته کاملتر مي‌دانم. هم از جهت قانونمداري و تاکيد بر قانون نسبت به گذشته کاملتر شده  و هم از نظر تاکيد بر نهاده‌هاي قانوني براي انجام وظايف آن‌ها که متشکل از نهادهاي اجرايي، نهادهاي نظارتي و همين طور داوطلبين و از لحاظ فرصت‌هاي برابري که از لحاظ رسانه ملي براي طرح ديدگاه‌هاي داوطلبان و معرفي خود به افکار عمومي و کاهش هزينه‌هاي تبليغاتي داوطلبان مطرح شد و مي‌توان گفت که در طرح فرآيند کاملتري را دنبال کرديم و اميدواريم اين فرآيند درمراحل بعدي نيز روند سعودي کامل شدن را طي کنند.

وي ادامه داد: هم چنين در بعد نظارتي هم اين روند تکامل را شاهد بوديم، هم از نظر نوع  تعاملي که با نمايندگان داوطلبان تاکنون وجودداشته وهم از نظر تاکيد و تمرکزي که بر قانون وجود داشته وهم وظايفي که نهادهاي قانوني در اين زمينه داشته‌اند البته بايد امکاناتي که در اختيار نماينده داوطلبان براي گرفتن گزارشات و تعامل و ارتباط با اين نهاد نظارتي قرارداده شده نيز اشاره کرد.

نماينده رضايي در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينكه آيا به نظر شما انتخابات به صورت دو مرحله‌اي برگزار خواهد شد يا خير بيان کرد: تلقي من براين است که هم سطح مشارکت بالاست به احتمال بسيار قوي نيز انتخابات به صورت دو مرحله‌اي برگزار خواهد شد و ما بايد تاحدودي خود را براي مرحله دوم انتخابات آماده کنيم. 

وي در پاسخ به اين سوال که آيا نمايندگان نظارتي دکتر رضايي در تمامي حوزه‌هاي انتخاباتي حضور دارند، گفت: فکر نمي‌کنم در تمامي حوزه‌ها حضور داشته باشم اما در مکان‌هايي که نماينده معرفي شده قاعدتا حضور داشته‌اند.  
 

در ادامه علي اصغر زارعي نماينده سعيد جليلي در هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات گفت: انتخابات امروز به علت همراه بودن با دو انتخابات، قدري متفاوت است و تا اين ساعت با کيفيت خوبي برگزار شده است.

وي در ادامه افزود : اشکالات موردي که وجود داشت و دوستان منعکس کردند به دوستانمان در شوراي نگهبان منعکس کرديم که برخي برطرف شد، برخي تذکر داده شد و برخي در حال پيگيري است البته در مجموع اين نوع اشکالات طبيعي به نظر مي رسد، برخي افراد در برخي شعبه ها قصد دارند براي نامزد خاصي تبليغ کنند که مسئولان اخذ رأي  بايد جلوي چنين اقداماتي را بگيرند.

نماينده سعيد جليلي افزود: مشکل خاصي نداشته ايم و اميدواريم تا پايان، رأي گيري با کيفيت پيش برود و انتخابات تاريخي در تاريخ کشور ثبت شود.


همچنين؛ محمدرضا صادقي نماينده حسن روحاني در هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات گفت: تاکنون همه موارد طبق برنامه و خوب بوده و به خوبي به گزارش هاي مربوط به اشکالات رسيدگي شده است و  گزارش‌هاي ناظران کنار برخي صندوق‌ها ، جمع‌بندي و به هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات منعکس شده است.

وي در ادامه گفت: دوستان ما در هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات و شوراي نگهبان شرايط قابل قبولي فراهم کرده‌اند تا بتوانيم از نظر ارتباطات و دريافت اطلاعات، کار خود را دنبال کنيم و بر اساس آنچه ما خبر داريم حضور مردم خوب بوده است و اميدواريم اين حضور همچنان افزايش يابد و حماسه سياسي مورد انتظار محقق شود.

صادقي همچنين اظهار داشت: گزارش‌هايي که داريم حضور پرشور گروه‌هاي مختلف مردم را در نقاط مختلف کشور نشان مي‌دهد.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار