حماسه سياسي 24 خرداد/

لاريجاني: مردم باید برای رأی دادن به صلاحیت افراد دقت نظر داشته باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری کشور از نظر داخلی و خارجی و منطقه ای دارای اهمیت است گفت: مردم باید با حضور در پای صندوق های رأی شرایط آینده کشور را با دستان خود رقم بزنند.

به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران،  علی لاریجانی امروز (جمعه ۲۴ خرداد) در حاشیه شرکت در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران، حضور مردم در این انتخابات را مثبت ارزیابی کرد وگفت: به طور حتم شوراهای شهر و روستا نقش مهمی در وضعیت آینده کشور دارند اما هم‌زمانی این دو انتخابات، انتخابات شهر و روستا را تحت الشعاع قرار داده است.
 
وي با تأکید بر اینکه معنای انتخابات شوراهای شهر و روستا آبادانی کشور است، افزود: آبادانی شهر در گرو انتخاب افرادی است که در تمام زمینه ها سابقه اجرایی و خدماتی مطلوب داشته باشد.
 
لاريجاني با بیان اینکه انتخابات شوراهای شهر و روستا بسیار مهم و حساس است، گفت: امیدوارم مردم علاقمند به آبادانی شهر و روستا با مشارکت جدی در این دوره انتخابات شرکت کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری از نظر داخلی، خارجی و منطقه‌ای بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: مجموعه شرایط اقتصادی موجود کشور ایجاب می کند که برگزاری انتخابات از روی دقت انجام شود تا بتوان با شرایط جدید، مشکلات را حل و تأثیر مثبتی بر مسائل بین المللی بگذاریم.
 
وی با اشاره به نگاه کشورهای خارجی به حضور مردم در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: به طور حتم این کشورها حمایت مردم از نظام را رصد می کنند.
 
لاریجانی با اعلام اینکه هم اکنون در عرصه بین‌الملل با یک نوع ستم و فشار بین‌المللی روبرو هستیم، گفت: به طور حتم حضور مردم در عرصه انتخابات انرژی مضاعفی را به نظام خواهد داد تا در عرصه بین الملل به یک جو مطلوب برسیم.
 
وی با تأکید بر اینکه ایران در منطقه دارای دو رکن انتخابات و حضور گسترده مردم است، تصریح کرد: پیام این موضوع این است که بعد از ۳۴ سال مردم پشتیبان کشور و نظام هستند و حضور گسترده مردم به طور حتم باعث دلگرمی مسئولان می شود.
 
لاریجانی با بیان اینکه انتخابات باید تغییرات درونی را در کشور ایجاد و شرایط اقتصادی را بهبود بخشد، افزود: به طور حتم در عرصه بین الملل بعد از برگزاری انتخابات باید شاهد تغییرات اساسی در کشور باشیم از طرفی دیگر انتخابات در جمهوری اسلامی ایران باید به نهضت بیداری اسلامی کمک کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه انتخابات این دوره ریاست جمهوری بسیار مهم و حائز اهمیت است افزود: مردم باید در عرصه انتخابات حضور یافته تا بتوانند در شرایط کشور مؤثر باشند از طرفی دیگر مردم باید برای رأی دادن به صلاحیت افراد دقت نظر داشته باشند.
 
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره صیانت آرای مردم از سوی مسئولان گفت: حراست و صیانت از آرای مردم از سوی مسئولان باید به طور منظم انجام شود چون مسئولان کشوری امانت دار ملت هستند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در صورتی که نامزدی در انتخابات پذیرفته نشود توضیح شما چیست، افزود: تکثر آرا در تمام اوقات وجود دارد اما این موضوع باید منشأ خیر و برکت در کشور باشد از طرفی دیگر براساس ساز و کارهای موجود تنها یک نفر به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود لذا همه باید در چارچوب قانون به این موضوع احترام بگذارند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.