خلق حماسه سياسي 24 خرداد/

نظر خبرنگاران خارجي درباره حماسه سياسي چيست؟

186 خبرنگار از 193 رسانه از 39 کشور برای پوشش انتخابات امروز به ایران سفر کرده‌اند كه شنيدن اظهارات آنان درياره خلق حماسه سياسي بسيار شنيدني است.

 به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران؛ انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا در 60 هزار شعبه اخذ رأی با بیش از 130 هزار صندوق در حال برگزاری است.

بر اساس اين گزارش؛ خبرنگاران داخلی و خارجی با حضور در شعب اخذ رأی به پوشش اخبار یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراها می‌پردازند که علاوه بر آن تعداد از خبرنگاران خارجی که در ایران حضور دارند، 186 خبرنگار از 193 رسانه از 39 کشور برای پوشش انتخابات امروز به ایران سفر کرده‌اند.

خبرنگاران باشگاه خبرنگاران نظر تعدادي از خبرنگاران خارجي را درباره خلق حماسه سياسي جويا شدند كه در ادامه مشاهده مي‌كنيد.



** خبرنگار يوناني: امروز ايران را دموکراتيک‌ترين کشور منطقه ديدم

خبرنگار روزنامه "اسي‌نريدا" يونان با بيان اينکه امروز ايران را دموکراتيک‌ترين کشور منطقه ديدم، گفت: علي رغم همه تبليغاتي که شنيده‌ام امروز انتخابات در ايران بسيار عادلانه و دموکراتيک در حال برگزاري است.

نيکولاس زيرگانوس خبرنگار روزنامه اسي‌نريدا يونان در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران با ابراز خوشحالي از حضور در ايران گفت: امروز در ايران انتخابات بسيار عادلانه و دموکراتيک در حال برگزاري است و آن چيزي که گفته مي‌شود ايران کشوري دموکراتيک نيست را قبول ندارم.
 
اين خبرنگار يوناني ادامه داد: به نظر من امروز ايران دموکراتيک‌ترين کشور منطقه است چرا كه کشورهايي در منطقه هستند که حتي در آنها راي گيري انجام نمي‌شود.
 
وي در پاسخ به اين سوال که نظرتان در مورد مردم ايران چيست، تصريح كرد: آنچه براي من جالب است اين است که علي رغم همه اختلاف سليقه‌ها، تمام ايراني‌ها عاشق کشورشان هستند و براي من اين آرامش و عشق بسيار جالب است؛ اين يک نقطه مشترک بين کشور ايران و يونان است که هر دو تمدني کهن دارند.
 
نيکولاس زيرگانوس در پاسخ به اين سوال که اگر بخواهيد از طريق رسانه باشگاه خبرنگاران يک گزارش براي رسانه کشور خودتان بفرستيد چه مي‌گوييد؟ گفت: من الان نمي‌توانم براي يونان پيام بفرستم چون که الان شرايط اين كشور بسيار بحراني است اما يک پيام براي مردم ايران دارم و آن يک کلمه است؛ "استقلال" چرا كه اگر مردم براي استقلالشان بايستند مي‌توانند به هر آنچه که مي‌خواهند، برسند.
"اولییریک خبرنگار کانال 2 فرانسه"  گفت: "حسینیه ارشاد" دومین مکانی است که من در آن حضور پیدا کردم و علی‌رغم آنچه فکر می‌کردم درصد رای‌دهندگان بسیار بالاست. 
 
وی ادامه داد: این مهم نشانگر این است که ملت ایران برای آزادی و دفاع از کشورشان در این صحنه حضور یافته‌اند.
 
خبرنگار کانال 2 فرانسه اظهار داشت:‌ آنچه در مناظره‌های میان کاندیداها مشاهده کردیم این بود که ایران می‌تواند همه چیز داشته باشد و هیچ کس نمی‌تواند به این کشور زور بگوید و جمهوری اسلامی ایران تاکنون این مهم را ثابت کرده است. 
 
اولییریک در خصوص پرونده هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای مثبت از انرژی هسته‌ای استفاده کرده است. 


** خبرنگار کانال یک روسیه:‌ رئیس‌جمهور آینده ایران باید ارتباط این کشور با دنیای خارج را بیشتر کند



"الکساندر خبرنگار کانال یک روس در مورد انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: آنچه که اکنون مشاهده می‌کنیم این است که در انتخابات ریاست جمهوری ایران تعداد بسیار زیادی شرکت کرده‌اند.  
 
وی ادامه داد:‌ یقینا کسی که به عنوان رئیس‌جمهور آینده ایران انتخاب می‌شود باید ارتباط این کشور با دنیای خارج را بیشتر کند.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار