اراک/

ركود برداشت جو كشور در زرنديه شكسته شد

مدیر جهادکشاورزی زرندیه گفت: یک کشاورز این شهرستان با برداشت 14 و نیم تن جو در یک هکتار ،رکورد برداشت جو کشور را برای چندمین سال متوالی شکست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قره بيگلو افزود: اين ميزان برداشت محصول در كيل گيري مرحله نخست توسط مسوولان اين شهرستان بدست آمد و مرحله تكميلي براي ثبت اين رتبه با حضور كارشناسان جهاد كشاورزي استان مركزي و كشوري انجام خواهد شد.
وي با بيان اينكه هم اكنون ميانگين برداشت جو در كشور حدود سه تن در هكتار است، اظهار كرد: اين كشاورز سال گذشته نيز با بهره گيري از تحقيقات علمي توانست با برداشت ۱۱ تن محصول جو در هكتار ميانگين برداشت كشور را در اين مزرعه به حدود هشت تن در هكتار افزايش دهد.
اين كشاورز منطقه خشكرود شهرستان زرنديه، علت موفقيت در برداشت اين ميزان محصول را رعايت اصول فني كاشت، استفاده از توصيه‌هاي كارشناسان كشاورزي، كود مناسب، بذر مرغوب، اصول صحيح آبياري، استفاده از كودهاي آبي و ريزمغزي و مبارزه به موقع با آفات عنوان كرد.
غلامرضا فصيح با اشاره به اينكه امسال حدود ۵۰۰ هكتار از اراضي خود را به كشت جو اختصاص داده است، افزود: پيش بيني كرد كه امسال بيش از چهار هزار تن جو در اين مزرعه برداشت و به بازار عرضه شود.
وي خواستار توزيع به موقع نهاده ها و قيمت گذاري مناسب محصولات كشاورزي از سوي مسوولان شد و گفت: قيمت گذاري نكردن مناسب موجب سوء استفاده دلالان مي شود.
فصيح ادامه داد: سال گذشته در فصل برداشت، محصول جو توليدي را با قيمت كمي به فروش رسانديم در حالي كه نرخ اين محصول در دي ماه افزايش چشمگيري يافت و بيشتر سود نصيب دلالان شد.
وي خواستار حمايت بيشتر از توليدكنندگان بخش كشاورزي شد.

شهرستان زرنديه داراي ۶۵ هزار هكتار اراضي كشاورزي است كه حدود ۴۲ هزار هكتار آن زير كشت محصولات زراعي و باغي قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.