تحليلگر ايرلندي؛

پس از فتح "القصير" بدست ارتش سوريه چهره واقعي امپريالسم غربي آشكار شد

فينان کانينگهام ، نويسنده و مقاله نويس ايرلندي در جديدترين اظهارات خود به موضوع شکست امپراطوري هاي غرب در موضوع سوريه پس از فتح شهر قصير بدست ارتش سوريه پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پرس تي وي ؛‌ اين کارشناس سياسي در مقاله خود اظهار داشت : قطعا در اين موضوع كه رويداد فتح قصير يكي از نقاط عطف درگيري ها در سوريه محسوب مي شود ، شبهه اي وجود ندارد كه اين موضوع به چند دليل حائز اهميت است كه مهمترين دليل آن پاكسازي بي نظير اين شهر از وجود شورشياني است كه از سمت امپراطوري هاي غربي حمايت شده و در اين شهر عليرغم جنايت هاي جنگي كه مرتكب شده اند ، شكستي حقيرانه را شاهد بودند.

اين پيروزي نشان داد كه قدرت هاي بزرگ كه خود را امپراطور ناميده اند ( آمريكا ، انگلستان و فرانسه ) اكنون پس از اين رخداد اعتبار خودرا بار ديگر در عرصه جهاني از دست داده  و حتي نمي توانند به نحوي اين رسوايي را مخفي نگه دارند. 

ارتش سوريه هم اكنون در آستانه رسيدن به نقطه اوج پيروزي هاي خود بر شورشياني خواهد بود كه مسبب مرگ بيش از 80 هزار نفر در اين كشور و 4 الي 5 ميليون آواره داخلي و خارجي است.

شورشيان مستقر در روستاها و شهرهاي اطراف قصير با پيروزي هاي پي در پي ارتش سوريه چاره اي جز عقب نشيني نداشته و اكنون اين ارتش با قدرت به سمت بازپس گيري دومين شهر بزرگ سوريه يعني حلب پيشتازي مي كند.

باتوجه به اينكه حلب ميدان ميارزه بزرگ تري را مي طلبد و درگيري هاي بيشتري در اين شهر انتظار مي رود تا آن به دست ارتش اين كشور آزاد شود ،‌انتظار مي رود تا انتظاري بيش از 3 هفته كه براي آزادسازي قصير از دست شورشيان وقت صرف شد ، براي آزادسازي حلب صرف شود اما موضوعي كه بايد از آن اطمينان داشت اينست كه اين شهر به زودي از چنگال اين شورشيان در خواهد آمد.

در ادامه اين گزارش آمده است : بازپس گيري حلب از جهت ديگر نيز بسيار داراي اهميت است چرا كه پس از آزادسازي اين شهر شمالي ، ارتباط مزدوران و شورشيان وابسته به غرب با ذخيره سلاح هاي ناتو در مرز با تركيه قطع خواهد شد واين به معناي بهتر پايان اميد اين مزدوران براي مبارزه بي نتيجه خواهد بود.

اين مزدوران كه كار نابودسازي شهرهاي سوريه را از ماه مارس 2011 ميلادي آغاز كرده اند با استفاده مداوم از سلاح هاي ناتو و متحدان اين سازمان غربي يعني رژيم صهيونيستي ،‌اردن ،‌تركيه ، عربستان سعودي و قطر قصد داشتند تا به آرزوي غربي ها كه همانا نابودسازي حكومت بشار اسد در سوريه بود پايان دهند كه به نظر هيچ گاه به اين آرزوي خود نمي رسند.

اما شايد بهترين اتفاقي كه در فتح قصير رخ داد ، آن بود كه چهره عريان واقعي و زشت امپرياليسم غربي در سوريه و به تعبير بهتر منطقه خاورميانه آشكار شد.

سرنخ گيري مسير اين شورشيان كه به مدت يكسال قصير را در اشغال خود داشتند ، نشان مي دهد كه آنها وابستگي شديدي به قدرت هاي مزدور غربي حاضر در منطقه و علاوه بر آن به افراطي هاي گروهك تروريستي القاعده داشته اند كه خود را به اصطلاح "ارتش آزاد" سوريه ناميده اند.

اما اين ارتش به اصطلاح آزاد در معناي واقعي ماهيتي كاملا خارجي دارد و بايد دانست كه آنها بدون كمك هاي خارجي هيچ قدرتي از خود ندارند و حتي مردم يز از آنها استقبال نمي كنند.

سوال اصلي اين است كه چرا هنگامي كه 30 هزار سكنه اهل قصير به مدت يكسال در خانه هاي خود مخفي شده بودند و از ترس شورشيان بيرون نمي آمدند ، نيروهاي اين ارتش پوشالي كه از كشورهاي مختلف از جمله ليبي ،‌مصر ، تونس ، عربستان سعودي ، چچن ، يمن ، فرانسه و انگليس ، در كنار برخي فرصت طلب هاي سوري در خيابان هاي اين شهر پرسه مي زدند و دست به جنايت هاي وحشتناك و خونبار مي زدند و كسي از مردمان اين شهر از حضور انها استقبال نمي كرد؟

حال اينكه با بازپس گيري قصير در چهارشنبه گذشته به دست سربازان ارتش قانوني سوريه ، مردم اين شهر با آمدن به خيابان ها و جشن و پايكوبي از تمامي سربازان اين ارتش و حزب الله لبنان به خاطر پاكسازي تشكر كردند.

چرا وقتي كه قصير در اشغال شورشيان بود هزاران نفر از ساكنين آن از اين شهر و از شر اين نيروهاي وابسته به غرب گريختند تا با سلطه آنها بر اين منطقه هرآنچه آنها بر اين مردم بي گناه تحميل مي كردند را شاهد نباشند ؟ قطعا بايد اطمينان داشت كه چنين شرايطي اكنون در شهر حلب نيز جاري است.

در اين هفته خبري منتشر شد كه در آن نوجواني 14 ساله در شهر حلب سوريه به خاطر اهانت به يك ليوان قهوه بدمزه در رستوراني كه كاري معمول است ، از سوي شورشي در اين شهر در يكي از ميادين اعدام شده است.گفته مي شود كه اين نوجوان در مقابل ديده هاي پدر و مادرش با شليك دو گلوله به سرش كشته شده است.

آيا اگر شورشيان راست مي گويند ، چرا موج بازگشت به شهر قصير توسط تمام اقوام گريخته از اين شهر در پي ناآرامي ها از جمله شيعه ، سني ، علوي و مسيحي آغاز شده است و انها تصميم دارند تا با بازگشت به شهر زندگي مسالمت آميز خود را دوباره از سر گيرند.

تمامي اين سوالات مطرح شده مسائلي اساسي هستند كه رسانه هاي غربي و وابسته به غرب پس از فتح قصير به دست ارتش دولت سوريه به آنها پاسخي نداده اند و در سكوت از روي ناچاري قرار دارند تا موجب خشمگين شدن مردم جهان نشوند.

هم اكنون تمام تلاش رسانه هاي غربي و دولتمردان آنها بر اين موضوع است كه كارهايي كه انها در خلال اين دو سال از آن حمايت كرده اند مخفي بماند تا با اين كار وضعيت سياسي عريان آنها در اين وضعيت مشخص نشود و موجب شكست هميشگي آنها با اين سياست ايجاد نشود.

سوريه تحت حكومتي دموكرات ايجاد شده و مردم اين كشور نيز از آن حمايت مي كنند و در مقابل زورگويان غربي مي ايستند.علاوه بر اين سوريه كشوري است كه به خاطر دارا بودن سهم ويژه اي از نفت و گاز مورد تهاجم كشورهاي غربي قرار دارد تا اين امپراطوري ها از آن بهره هميشگي و خاص خود را ببرند.

قصير مثال عيني و دقيق جنايات بي شمار غرب در قبال كشورهاي خاورميانه است كه هم اكنون آنها را به وادي سكوت كشانده است و رسانه هاي فرمايشي آنها نيز اين موضوع بسيار مهم را از دستور خبري خود كنار گذاشته اند.

هم اكنون اگر به نوعي دادگاهي جهاني وجود دارد و مدعي عدالت جهاني است بايد اشخاص مسئول  كشته شدن بيش از 80 هزار نفر در سوريه را كه همان باراك اوباما ، ديويد كامرون ، فرانسوا اولاند ، جان كري ، ويليام هيگ و لوران فابيوس هستند را در دادگاهي همانند دادگاه نورنبرگ كه قاتلين جنگ جهان دوم را اعدام كرد ، برگزار كند.

اكنون و پس از تبليغات سياسي غرب در پس چهره شورشيان سوري ، جهان مي تواند به خوبي و براي هميشه متوجه اهداف شوم اين گروه از سلطه جويان شود.

دولت هاي غربي اما كماكان خود را شكست خورده نمي دانند و در خلال همين هفته جلسات اضطراري در كاخ سفيد برگزار شده تا درخصوص كسب راهكاري جديد انديشه هاي جديدي مطرح شود و تا حدي اين جلسات مهم قلمداد مي شد كه جان كري يكي از سفرهاي خود را لغو كرده و در اين سري جلسات شركت كرده است.

در همين حال طبق خبر خبرگزاري آسوشيتدپرس ، رهبران حزب مخالف سوريه كه وابستگي آنها بارها و بارها ثابت شده ، به آمريكا هشدار داده اند كه در صورت نرسيدن كمك هاي جديد از جانب واشنگتن ، احتمال نابودي كامل شورشيان در خاك سوريه بسيار بالا است.

در انتهاي اين مقاله آمده است :‌ در پايان مي توان جمله زير را در وصف اين اتفاقات به زبان آورد:امپراطوري هاي غربي اكنون ديگر هيچ طرحي براي اختفاي جنايات وفتنه انگيزي هاي خوددر سوريه ندارند.


                                                                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار