تقاضای یک سینماگر از رئیس جمهور آینده

"آرش معیریان" کارگردان سینما به عنوان یک سینماگر مطالبات خود را از رئیس جمهور آینده بیان کرد.

"آرش معیریان" کارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص مطالبات خود از رئیس جمهور آینده گفت: سینماگران از سایر اقشار مردم جدا نیستند شاید به اقتضای شغل و نوع نگاه متفاوت به نظر بیایند ولی جزئی از مردم و با مردم هستند.
وی افزود: هر آنچه خیر و صلاح مملکت ایران است به طور قطع خیر و صلاح ما خواهد بود و هر آنچه تحقق خواسته و آمال مردم است آرزوی ما سینماگران هم است.
وی در خصوص مطالبات خود به عنوان یک سینماگر اظهار داشت: سینما در ظاهر شاید یک تصویر و تعبیر رئالیستی داشته باشد ولی با نگاه درونی به آن متوجه معضلات زیاد آن می شویم.
"معیریان" ادامه داد: امنیت شغلی هنرمندان حرفه ای و البته به توان، پتانسیل فیزیکی، انرژی، شادابی و جوانی آنهاست و در صورت پا گذاشتن به سن، به طور قطع بدلیل ناتوانی فراموش شده و کنار گذاشته می شوند و هیچ گونه تأمین شغلی و معیشتی نخواهند داشت.
وی در این باره اضافه کرد: بنابراین اگر به مانند جاهای دگر در دنیا یک هنرمند که به شدت وابسته مقطعی از دوران است تا آخر عمر تأمین باشد به طور قطع تأثیرگذاری هنرمندانه اش بر جامعه مؤثرتر خواهد بود.
"معیریان" ادامه داد: هنرمند باید از لحاظ امنیت شغلی، تأمین مالی و درمانی مورد توجه کامل تری قرار بگیرد.
"معیریان" بیان کرد: بلاتکلیفی مالیاتی هنرمندان از مسایل و مشکلات بعدی آنهاست، با وجود اینکه در شعارها دم از معافیت مالی سینماگران زده می شود ولی شاهد هستیم که هنرمند به طور دائم در مواجه با مالیات و معضلات آن است.
وی تصریح کرد: در سالهای قبل این معافیت مالی وجود داشت ولی در چند سال اخیر بدلیل کمبود بودجه و دولت شاهد معضلات سینماگران در خصوص بحث مالیات هستیم.
"معیریان" اظهار داشت: بسیاری از دست اندرکاران سینما بدلیل بدهی مالیاتی، ممنوع الخروج و دچار معضل معیشتی هستند بنابراین روحیه آزرده خاطر هنرمند بر روی آثار خلق شده از او نیز تأثیر می گذارد.
وی عنوان کرد: زمانی که روحیه هنرمند و جامعه سلامت و آسوده باشد در اهداف فرهنگی کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
"معیریان" در خصوص مطالبات دیگر خود اظهار داشت: مسکن هنرمندان از دیگر مطالبات من به عنوان یک سینماگر است چرا که با وجود دستمزدهای اندک یا زیاد و گاهی مقطعی، وقتی بیکاری آنها را در نظر بگیریم حقوقشان از یک کارمند جزء در ماه هم پایین تر خواهد بود.
وی افزود: وعده های زیادی در خصوص مسکن مهر داده شده ولی هرگز به آن جامه عمل پوشانده نشده است و سینماگران همچنان در زمینه مسکن بلاتکلیف هستند.
وی بیان کرد: بلاتکلیفی یا سیاستهای متغیر سینما در چند سال اخیر، عده را بیکار و عده ای را به ناحق پرکار کرده و هیچ نوع تعادلی در این زمینه وجود ندارد که هنرمند از لحاظ معیشت، شغل، کار از یک ثبات برخوردار باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار