تبریز/

مسئولان مسئله خشکی دریاچه ارومیه را جدی بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان مهمترین مسئله زیست محیطی در استان را دریاچه ارومیه دانست و گفت: مسائل حیاتی مردم استان به حل مسئله این دریاچه بستگی دارد که مسئولان باید جدی تر برای حل این مشکل تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،آیت االله مجتهد شبستری در دیدار با مدیر کل و کارکنان سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: شهر تبریز بعد از تهران دومین شهر آلوده کشور است که باید برای حل مشکل آلودگی شهر فکری شود .

وی اضافه کرد: باید عوامل آلودگی هوا شناسلیی شود و موانع رفع آلودگی هوا باید از بین برود. وی همچنین گفت: جنگل های ارسباران استان جز موهبت های الهی است که باید در حفاظت از آنها دقت شود.

امام جمعه تبریز به مسئله انتخابات نیز اشاره کرد و افزود:شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر هم وظیفه است و هم ادای تکلیف که مردم باید در انجام این وظیفه بیش از پیش کوشا باشند.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر انتخاب اصلح از اهمیت بسیار برخوردار است و مردم باید با تحقیق و بررسی افرادی را انتخاب کنند که متدین و متناسب با ارزش های جمهوری اسلامی باشند.

مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان گفت: میزان تولید فاضلاب شهری در استان 250 هزار مترمکعب در روز لست کخ بالغ بر 50 درصد آن توسط 9 تصفیه خانه فاضلاب شهری تصفیه می شود.

رئیسی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از تصفیه 50 درصد بقیه فاضلاب شهری در اینده نزدیک توسط این سازمان نیز خبرداد.
وی گفت: در استان 3 ملیون مترمکعب فاضلاب انسانی و 50 هزار مترمکعب فاضلاب صنعتی وجود دارد که این سازمان توانسته است همه فاضلاب صنعتی را مدیریت کند.

رئیسی افزود: در تبریز بزرگترین مرکز دفن بهداشتی زباله با هزینه بالغ بر 12 میلیارد احداث شده است که 50 درصد زباله را بازیافت می کند.

مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست به مسئله آلودگی هوا نیز اشاره کرد و مهمترین پارامتر مدیریت آلودگی ه.ا را فرهنگسازی دانست. رئیسی همچنین با اشاره به آلاینده های موجود در هوا گفت: از سال 88 تا 92 در استان، سالانه 15 درصد کاهش بار الودگی داشته ایم ./س

 

برچسب ها: خشکی ، دریاچه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.