"اصلح" از نگاه حبيب الله عسكراولادي كيست ؟

براي تشخيص اصلح هركس بايد حجت داشته باشد و خود با توجه به معيارها و مواضع آنها تصميم بگيرد. اگر نتوانست به تصميم برسد از دو نفر عادل آگاه و اسلام شناس و مورد اعتماد خود بپرسد. اگر از اين مرحله هم مطمئن نشد بايد به عدول مؤمنين و نخبگان مراجعه كند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،حبيب الله عسكراولادي در مقاله ای با عنوان«اصلح كيست ؟»برای ستون سرمقاله امروز (دوشنبه) روزنامه رسالت این طور نوشت:

چهار روز بيشتر براي خلق حماسه سياسي و هجوم مردم به صندوق راي براي صيانت از اقتدار و امنيت ملي باقي نمانده است. جهان به نظاره نشسته است كه ببيند ملت ايران در اين معركه چه مي كند. گستردگي، عمق و ژرفاي مشاركت مردم در انتخابات، دوستان انقلاب را در سراسر جهان شاد و دشمنان اسلام و نظام را غمگين مي كند.

حضور حماسي ملت در پاي صندوق ها بدون شك قلب امام زمان(عج) و نايب بر حق او را مسرور مي سازد چرا كه اين حضور بيعت مجدد با آرمانهاي اسلام، انقلاب و امام(ره) است.

هشت نامزدي كه از سوي شوراي نگهبان صالح تشخيص داده شده اند طي روزهاي اخير در صدا و سيما شايستگي ها و صلاحيت هاي خود را عرضه كردند و در يك رقابت جدي، سالم، اخلاقي و قانونمند حرفها، ديدگاهها و مواضع خود را مطرح نمودند. آنها به اعماق كشور رفتند با مردم هوشيار و آگاه ايران ديدار و گفتگو كردند با دردها و مشكلات ملت از نزديك آشنا شدند.

همين حضور هيجان مشاركت را افزون كرد و از اين بابت بايد از تك تك آنها و تلاشهاي صادقانه ايشان و ستادها و هوادارانشان صميمانه تشكر كرد. اكنون ملت ما در مقطع حساس و تعيين كننده اي قرار گرفته اند. سلوك سياسي نظام و مردم نشان مي دهد كه از فتنه ها و انحرافها بويژه از انتخابات 88 عبرت گرفته اند و با اقتدار يك انتخابات آرام و قانونمند را دارند برگزار مي كنند.

دشمن از پديد آوردن يك دو قطبي كاذب كه بتواند در درون شكاف آن لانه كند نا اميد شده است. لذا رسانه هاي كفر و الحاد استكبار فعلاً در وادي حيرت بسر مي برند.

بحمدالله هوشياري مردم و نامزدها و مسئولين نظام فرصت توطئه و دسيسه و دخالت در انتخابات را از آنها گرفته است. دشمن از تعريف منازعه قدرت در انتخابات نا اميد شده است. لذا روند رقابت ها در بستر رفاقتها انشاءالله پيش مي رود و شيطان بزرگ را از تحميل جنگ نرم ديگري به ملت نا اميد مي كند.

گفتمان انقلاب اسلامي و گفتمان امام در مواضع نامزدها برجسته است و اين نشان مي دهد ما در دهه چهارم انقلاب يك نظام محكم و مستقر داريم كه در برابر توفانهاي سياسي ، اقتصادي، نظامي و فرهنگي سر خم نمي كند.

مقام معظم رهبري بيش از يكسال است در سخنرانيها و بيانيه ها و مواضع خود از انتخابات سخن مي گويند. با رهنمودهاي معظم له فرصت توطئه از دشمن گرفته شده و يك فضاي آرام، اخلاقي و قانونمند را براي انتخاب اصلح فراهم فرموده اند.

انتخابات يك عمل صالح در فرهنگ سياسي ما تعريف شده است بدون شك محصول اين عمل صالح نبايد چيزي جز ظهور وحدت ملي، هوشياري و اقتدار و امنيت ملي باشد.ما در آستانه يك آزمون الهي هستيم انشاءالله در تلاشهايمان براي گزينش اصلح در نزد پروردگار عالم مأجور خواهيم بود.

مقام معظم رهبري در بيانات خود تاكنون بيش از 20 معيار و ملاك براي گزينش اصلح مطرح فرمودندما بايد در اين معيارها و انطباق آن بر نامزد مورد نظر خود تأمل كنيم.

-اصلح كسي است كه درد دين و درد انقلاب و درد مردم داشته باشد و براي درمان آن نسخه شفا بخش ارائه كند.

-اصلح كسي است كه از تجمل پرستي و اشرافيگري دور باشد و همت در ساده زيستي را پيشه خود كند.

- اصلح كسي است كه با فساد و تبهكاريهاي اخلاقي ، مالي و اجتماعي سرستيز داشته باشد.

-اصلح كسي است كه با آمريكا براساس عزت و مصلحت و با قدرت صحبت كند و موضع بگيرد و مظهر شجاعت ملي باشد.

-اصلح كسي است كه گفتمان امام(ره) و رهبري را با نشاط و سر زندگي و با انرژي بالا پيش ببرد.

-اصلح كسي است كه اهل مشورت و تعامل با نخبگان باشد.

-اصلح كسي است كه به فكر معيشت مردم بويژه محرومان و مستضعفان باشد و اين دغدغه لحظه اي او را آرام نگه ندارد.

-اصلح كسي است كه حرمت قانون اساسي و قوانين كشور را پاس بدارد و در مسير قانون حركت كند.

-اصلح كسي است كه از خود عبور كند و نقد پذير باشد و به خرد جمعي احترام بگذارد وكارها را در مسير عقلانيت و حكمت به پيش ببرد.

-اصلح كسي است كه پاسخگو و مسئوليت پذير باشد.

-اصلح كسي است كه با خدا و قرآن انس داشته باشد و مدام از خدا براي حل مشكلات استمداد كند و در تولي به ولايت اصرار داشته باشد.

-اصلح كسي است كه به مصالح ملي و منافع ملي پايبند باشد و با دشمن مرزبندي مشخص داشته باشد.

از ميان 8 نامزد مطرح چند شخصيت كه به اصولگرايي اشتهار دارند به اين ملاكها و معيارها نزديك ترند. اميدوارم در دقايق پاياني آنها فرصت كنند به نفع فرد اصلح كنار روند و متديّنين را از حيرت و سرگرداني در آورند.

براي تشخيص اصلح هركس بايد حجت داشته باشد و خود با توجه به معيارها و مواضع آنها تصميم بگيرد. اگر نتوانست به تصميم برسد از دو نفر عادل آگاه و اسلام شناس و مورد اعتماد خود بپرسد. اگر از اين مرحله هم مطمئن نشد بايد به عدول مؤمنين و نخبگان مراجعه كند.

بنابراين راه براي انتخاب اصلح هموار شده است. نظر جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز و ديگر گروهها مرجع مانند جبهه پيروان خط امام و رهبري در مورد اصلح مي تواند بسيار راهگشا باشد.

اميدوارم خداوند بزرگ در روز جمعه 24 خرداد دلهاي مؤمنين را به بهترين هدايت كند. هركس كه از صندوق راي به عنوان منتخب مردم بيرون آمد بايد همه سلايق به او احترام بگذارند چرا كه او رئيس جمهور همه ملت است و امام رضوان الله تعالي عليه و رهبر عزيز مد ظله العالي اصالت راي مردم را سفارش داشته و دارند. هدانا الله تعالي لمرضاته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار