بیانیه 5 ستاد انتخاباتی روحانی؛

با رأی دادن می‌توان از خطر رهید/ ناامیدی و بی‌تفاوتی بزرگترین رقیب ماست

ستاد انتخاباتی "حسن روحانی" پنجمین بیانیه انتخاباتی خود را صادر کردند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، ستاد انتخاباتی "حسن روحانی" کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پنجمین بیانیه انتخاباتی خود را صادر کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم. سوره رعد آیه 11
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خودشان باعث تغییر آن شوند

امروز سرنوشت ما در دستان خودمان است. می‌توانیم با مشارکت در انتخابات و رأی دادن به تغییر وضعیت کنونی، در مسیری قرار گیریم که کشور را از خطرات پیش روی آن برهانیم. تمامی افرادی که نگران امنیت همه‌جانبه و آینده توسعه کشور هستند، و بیم آن دارند که ادامه وضع فعلی، چیزی جز دشوارتر شدن تأمین زندگی مردم، کاهش اعتبار، اقتدار و تهدید ایران کهن نیست، می‌توانند با قرار گرفتن در جبهه واحد تحول‌خواهی و اتخاذ راهبرد مشارکت در انتخابات و رأی دادن به تغییر، در یکی از معدود فرصت‌های باقیمانده برای رهایی کشور از وضعیت کنونی، تلاش حداکثری برای بهبود وضعیت کشور به خرج دهند و حماسه سیاسی بیافرینند.

مردم ایران تجربه تحریم انتخابات شوراها در سال 1382 و به قدرت رسیدن گروهی در شورای شهر تهران، و متعاقب آن تحریم انتخابات در سال 1384 و نتیجه برآمده از آن‌را در هشت سال گذشته پیش رو دارند. آیا این تجربه فایده‌ای برای کشور داشته است که اکنون در پی تکرار آن باشیم؟ آیا از وضع فعلی که تا حدود زیادی نتیجه تحریم انتخابات در سال 1384 است راضی هستیم که بار دیگر به تکرار آن تن بدهیم؟
اکنون نیز عدم مشارکت در انتخابات راهی به سوی تحقق مطالبات نیست.

در فردای انتخاباتی که در آن مشارکت اندک باشد و حامیان وضع موجود به پیروزی برسند، تورم کاهش نخواهد یافت و ارزش پول ملی احیا نمی‌شود، کارگران به کار باز نمی‌گردند، تلاشی برای تلطیف فضای سیاسی کشور صورت نخواهد گرفت، جهان پیام روشنی درخصوص میل و اراده ملت ما به اصلاح مسیر سیاست خارجی دریافت نخواهد کرد، نخبگان بیرون شده از دستگاه سیاست‌گذاری به کار دعوت نمی‌شوند، و محدود کردن دسترسی به فضای مجازی کمتر، و سایه جنگ و تحریم‌های بیشتر بر سر کشور کم‌رنگ نخواهد شد. مشارکت نکردن در انتخابات راه خوبی برای اعتراض به وضع موجود نیست.

مشارکت نکردن در انتخابات سبب نمی‌شود هم چرخ سانتریفیوژها و هم چرخ اقتصاد کشور با هم بچرخند، و با این کار فقط صاحبان تفکر و روشی میدان‌دار می‌شوند که تنها نمونه‌ای از مقاومت در برابر قدرت‌ها که به ذهن‌شان می‌رسد ویتنام – با آن همه خرابی، و کشتار به جا مانده از جنگ ویتنام – است. کسانی که قول درمان دردهای اقتصاد و گسترش تولید و صادرات می‌دهند اما آن‌قدر آگاهی مردم را جدی نمی‌گیرند که بگویند در شرایطی که بانک مرکزی و صنایع کشور تحریم‌اند و انتقال مواد اولیه و تکنولوژی به کشور به‌واسطه ناکارآمدی مدیریت‌ها و تحریم‌ها ناممکن یا بسیار پرهزینه شده است، چگونه این اقدامات را انجام می‌دهند. کسانی که در عرصه اجتماعی، برای زنان یعنی نیمی از جمعیت این سرزمین، جایگاه شایسته‌ای قائل نیستند.

بیایید برای نشان دادن غیرت توأم با آگاهی خویش به ایران سربلند، برای دمیدن در کالبد امید، برای کارآمدتر کردن مدیریت کشور، و برای نشان دادن حاکمیت خویش بر سرنوشت‌مان، فعالانه و در حالی که فرصت زیادی تا انتخابات باقی نمانده است، تصمیم به مشارکت در انتخابات بگیریم و دیگران را نیز به این کار دعوت کنیم. باور کنیم که نه جریان‌های رقیب، بلکه ناامیدی و بی‌تفاوتی بزرگ‌ترین رقیب ماست.

بیایید ثابت کنیم ملتی که قریب هفت هزار سال تاریخ دارد، از پس چند صباح ناکامی و دشواری، ناامید نخواهد شد. ای همه کسانی که می‌توانید با رأی خود سرنوشت آینده کشور را در دست گیرید، برای بازگشت آرامش و امید به چشم‌های خسته، دست‌های بسته و دل‌های شکسته جامعه، دست یاری به سوی تک تک شما دراز می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار