با راه اندازي اولين سامانه مداربسته پایش و کنترل زیستگاهها و حیات وحش:

منطقه حفاظت شده ورجین زير ذره بين رفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:این سامانه می تواند تا 6 ماه اطلاعات ضبط شده را ذخیره نماید.

 
علی اشرفی پور در گفتگو باخبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر بخش وسیعی از منطقه حفاظت شده ورجین توسط این سامانه تحت نظارت و پایش قرار دارد. به طوري كه  این سامانه می تواند تا 6 ماه اطلاعات ضبط شده را ذخیره نماید.  
 وي افزود: همچنين دوربینهای این سامانه قابلیت چرخش درمدار 360 درجه بصورت آنلاین را دارد و بصورت اتوماتیک فعال بوده و نقاط تعریف شده را بصورت شبانه روز رصد می کند و می تواند همزمان توسط اپراتور مربوطه راهبری شود.
رسول علی اشرفی پور با اشاره به این مطلب كه يكي از اهدافي را كه سازمان در حوزه پايش اعم از طبيعي و انساني پیگیری مي كند استفاده از فن آوريهاي نوين است اظهار داشت: با توجه به منحصربودن زيستگاهها و با توجه به اينكه توسعه مراكز و كانونهاي مسكوني باعث گسستگي اين زيستگاهها شده واز طرفی امکان دستيازي افراد خاطي به اين مناطق و منابع طبيعي وجود دارد لذا محيط بان تنها با كار فيزيكي بطور کامل نمي توانند با متخلفين برخورد و مقابله كنند.  
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود : سيستم هاي نوين از جمله دوربينهاي مداربسته در مناطق حفاظت شده براي پايش و نظارت اين مناطق درنظر گرفته شده است كه مي توان اين دوربينهاي مداربسته را  به عنوان يك امكان جديد و فرصت خوب تلقي كرد.
 وي با اشاره به اينكه  اداره كل حفاظت محيط زيست استان تهران به جد این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است ادامه داد:در حال حاضر 2دوربين در اين منطقه نصب شده ويك دوربين ديگر تا پايان سال ودر صورت مهيا بودن شرايط زودتر نصب خواهد شد.
علی اشرفی پور در پايان از اختصاص مبلغ چهارصد میلیون ریال اعتبار برای تجهیز سامانه پایش مداربسته زیستگاهها و حیات وحش منطقه ورجین و همچنین اختصاص  یکصدو پنجاه میلیون ریال اعتبار برای قرنطینه حیات وحش در موارد لزوم در منطقه حفاظت شده ورجین خبر داد. /ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار