مشهد/

اقتصاد نباید با کوچکترین تحرکات سیاسی ثبات خود را از دست بدهد

یک فعال فرهنگی سیاسی گفت: اقتصاد ما نباید سیاست‌زده باشد و بر مبنای کوچکترین تحرکات سیاسی ثبات خود را از دست بدهد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حسین امینیان در مناظره با نمایندگان عارف و جلیلی در مشهد، ضمن اشاره به الگوهای نامطلوب اقتصادی که در دوره‌های قبل با شعار مقاومت، اصلاحات و پیشرفت اقتصادی روی کار آمدند، افزود: امروز تورم و فشارهای اقتصادی مردم را در یک تنگنای اقتصادی قرار داده است.

 

امینی یادآور شد: هرچند ایران امروز از لحاظ قدرت دفاعی و امنیت ملی جایگاه مطلوبی در منطقه دارد؛ اما بال دیگر این نظام که فرهنگ و اقتصاد آن است، دچار مشکل شدید شده و ما متوقف مانده‌ایم.

 

    

وی تصریح کرد: اقتصاد ما نباید سیاست زده باشد و بر مبنای کوچکترین تحرکات سیاسی ثبات خود را از دست بدهد.

امینیان یادآور شد: نمی‌شود در یک نظام سیاست خارجی را منهای نحوه اداره کشور ببینیم؛ این دو باید در کنار یکدیگر و موازی با اهداف یکدیگر برنامه‌ریزی شوند.

وی تأکید کرد: مشکلات اقتصادی اخیر شاید 30 درصد آن تحریم‌ها باشد، اما بی‌شک 70 درصد آن مشکلات و معضلات داخلی کشور است.

وی تصریح کرد: کشورهایی مانند برزیل و کانادا با استفاده از تولیدات داخلی خود مانند گوشت و گندم توانسته‌اند جایگاه بین‌المللی خود را تثبیت و خود را به دو کشور تاثیرگذار در فرآیندهای فراملی تبدیل کنند که این خود نشان دهنده برنامه‌ریزی‌های داخلی دقیق و تاثیر آن بر روابط خارجی است.

وی ادامه داد: باید در روابط خارجی خود مبنی در قوائد و اصول اسلامی به نحوی پیش رویم که آینده‌ای روشن برای نسل‌های بعد رقم بزنیم، نه مانند زمان قاجار که با اشتباهات خود امروز ما را دشوار کردند/س 



برچسب ها: تحرکات ، سیاسی ، ثبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.