نگاه نمايندگان مجلس، احزاب و كارشناسان سياسي و حقوقي به مناظره انتخاباتي رسانه ملي

مناظره سوم کاندیداها با رویکرد سیاسی برگزار شد، باشگاه خبرنگاران در تماس با شخصیت های سیاسی نظر آن ها را در خصوص عملکرد رسانه ملی در پخش مناظره ها جویا شد که مهم ترین محور سخنان آن ها را در زیر می خوانید.

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ مناظره سوم کاندیداها با رویکرد سیاسی برگزار شد، باشگاه خبرنگاران در تماس با شخصیت های سیاسی نظر آن ها را در خصوص عملکرد رسانه ملی در پخش مناظره ها جویا شد که مهم ترین محور سخنان آن ها را در زیر می خوانید.

 عملکرد صدا و سیما در نحوه اداره مناظره‌ها قابل تحسین است


سید صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور  درباره مناظره‌های کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که امروز از رسانه ملی پخش شد گفت:‌این مناظره‌ها بسیار زیبا و مدیریت جلسه و توزیع عادلانه وقت هم خوب بود.
 
وی تاکید کرد: عملکرد سازمان صدا و سیما در نحوه  اداره مناظره امروز از ابعاد مختلف قابل تحسین است.

 
 عملکرد رسانه ملی در پخش مناظره ها قابل ستایش است/ تقدیرنامه ای از سوی ملت به این سازمان داده شود


ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برگزاری مناظره سیاسی امروز 8 کاندیدای ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه پخش این مناظره ها تجربه اول است اما برگزاری آنها بسیار خوب بود.

وی افزود: در بخشی از این مناظره ها نامزدها از موضوع بحث خارج می شدند که این موضوع در انجام چنین مناظره هایی طبیعی است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پخش این مناظره ها موجب ایجاد شفافیت در برنامه کاندیداها شد و همچنین با برگزاری این مناظره ها مردم با قضاوت صحیح تر و با آگاهی بیشتری تصمیم می گیرند.

نکو درباره عملکرد سازمان صدا و سیما در پوشش این مناظره ها گفت: عملکرد رسانه ملی قابل ستایش است و می طلبد تقدیر نامه ای از سوی ملت به این سازمان داده شود که این امکانات را به صورت مساوی و یکسان در اختیار نامزدها قرار داده است.


 بیان دیدگاه ها شفاف تر شد/ عملکرد صدا و سیما بسیار خوب بود

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به پخش مناظره های 8 کاندیدای ریاست جمهوری اظهار داشت: پخش مناظره ها به سمت بیان دیدگاه ها و برنامه ها پیش رفت که این موضوع یکی از نقاط مثبت و بسیار خوب این مناظره ها است.

وی با بیان اینکه در این مناظره ها کاندیداها دیدگاه های خود را شفاف تر مطرح کردند، تأکید کرد: بیان این گونه مسائل موجب شناخت بیشتر مردم از نوع نگرش و بینش کاندیداها خواهد شد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با این پیشنهاد که بهتر است رسانه ملی یک برنامه دیگری را تا زمان برگزاری انتخابات تحت همین عنوان برگزار کند، گفت: مردم علاقه مندند که بحث چالشی تری در این مناظره ها مطرح شود زیرا آنها می توانند با دیدگاه های خاص تر و ریزتر این کاندیداها آشنا تر شوند.

جوکار در خاتمه سخنان خود با تقدیر از عملکرد رسانه ملی از پخش مناظره ها تصریح کرد: سازمان صدا و سیما در پخش مناظره ها عملکرد بسیار خوبی داشت.



 مناظره امروز جدی تر از دو مناظره قبلی بود

توفیقی  با اشاره به مناظره امروز اظهار داشت: مناظره امروز بهتر از دو مناظره قبل بود چرا که در این مناظره به موضوعات سیاسی پرداخته شد.

رئیس ستاد عارف ادامه داد: افکار عمومی در هر انتخابات ریاست جمهوری به دنبال دیدگاه های سیاسی کاندیداها هستند و امروز با چالشی تر شدن بحث ها مردم نتایج دقیقی تری درباره کاندیداها گرفتند.

وی تصریح کرد: در مناظره امروز کاندیداها دیدگاه های سیاسی خود را با جزئیات بیشتری بیان کردند و دیگر نیازی به ادامه مناظره ها نیست، نامزدها در زمان باقی مانده تا انتخابات نیاز دارند که به سفرهای استانی بروند.


 عملکرد رسانه ملی عادلانه و منصفانه بود/صدا و سیما یک مناظره دیگر اقتصادی برگزار کند

کاظم جلالی نماینده مردم تهران در مجلس در رابطه با پخش مناظره سیاسی امشب 8 کاندیدای ریاست جمهوری گفت: مناظره امشب بسیار خوب برگزار شد و بهتر بود مناظره‌های قبلی نیز همانند این جلسه برگزار می‌شد. 
 
وی افزود: مردم می‌توانند با پخش این مناظره‌ها از برنامه‌ها و توانمندی‌های کاندیداها بیش از گذشته آشنا شوند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این پیشنهاد که بهتر است یک مناظره دیگری با موضوع اقتصادی میان این کاندیداها برگزار شود، گفت: عملکرد رسانه ملی در پخش مناظره‌ها بسیار مطلوب،‌عادلانه و منصفانه بود.
 
جلالی تاکید کرد: خوب است صدا و سیما بستری را برای برگزاری یک مناظره اقتصادی فراهم کند.



 عملکرد صدا و سیما در برطرف کردن مشکلات مناظره اول خوب بود


اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مناظره سیاسی که از رسانه ملی پخش شد، اظهار داشت:‌این مناظره نسبت به مناظره‌‌های پیشین چالشی‌تر بود و موضوعات شفاف‌تر و واضح‌تر مطرح شد.  
 
وی افزود: چنین مناظره‌هایی سبب می‌شود مردم کاندیداها را بهتر شناخته و مسائل را متوجه شوند.  
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین تصریح کرد: کاندیداها باید مراقب باشند تا مطالب و مسائلی را که بیگانگان از آن سوءاستفاده می‌کنند، مطرح نکنند.  
 
کوثری همچنین بیان داشت: در نشست و مناظره اول مشکلاتی وجود داشت اما عملکرد رسانه ملی نشان داد که با برنامه پیش‌ می‌رود و می‌تواند 8 کاندیدا را جمع کند تا دیدگاه‌های خودشان را برای مردم تبیین کنند. 



 مناظره‌ها با یک مدیریت حساب شده برگزار شد


رامین مهمانپرست سخنگوی سابق وزارت امور خارجه ددر رابطه با ارزیابی خود از پخش مناظره انتخاباتی امشب با موضوع سیاست داخلی و خارجی گفت: مناظره امشب بسیار بهتر از مناظره‌های گذشته بود و همچنین موضوعات بسیار شفاف‌تر بیان شد.
 
وی با بیان اینکه دستگاه سیاست خارجی مسئول اجرای سیاست‌های کلان نظام است، افزود: در بحث‌هایی که در مناظره امشب عنوان شد بیشتر در رابطه با مسائل هسته‌ای بود که این سخنان خارج از حوزه وزارت خارجه است.
 
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه با بیان اینکه در برگزاری این مناظره‌ها ابتکار جدیدی خلق شد، تصریح کرد: در مناظره امشب تمام کاستی‌های مناظره قبلی از بین رفت و همچنین بحث‌های چالشی‌تر با موضوعات مهمتری بیان شد.
 
مهمانپرست در خاتمه درباره عملکرد صدا و سیما در پوشش این مناظره‌ها گفت: یک مدیریت حساب‌شده در این مناظره‌ها اعمال شد که این امر موجب افزایش شفافیت مطالب شد. 



 اخلاق و رفتار در این مناظره‌ها رعایت شد/بی‌طرفی رسانه ملی قابل تحسین است


سردار رمضان‌شریف مدیر روابط عمومی کل سپاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران درباره پخش مناظره امشب کاندیداها گفت:‌این مناظره که محصول پخش دو مناظره دیگر بود بهتر از گذشته بود.
 
وی با بیان اینکه کار رسانه ملی در مناظره امشب ارتقا یافته بود ادامه داد: پخش این مناظره‌ها فرصت مناسبی را به وجود می‌آورد تا کاندیداها از تبلیغات با هزینه‌های اضافی خودداری کنند.  
 
مدیر روابط عمومی کل سپاه درباره اینکه اگر شرایطی برای پخش مناظره دیگری توسط رسانه ملی برگزار شود، بسیار مطلوب است، اظهار داشت:‌برگزاری این مناظره‌ها باعث گرم شدن تنور انتخابات و آگاهی هرچه بیشتر مردم می‌شود.  
 
رمضان شریف با بیان اینکه در این مناظره‌ها اخلاق و رفتار متقابل کاندیداها حفظ شد، گفت: بی‌طرفی رسانه ملی با تقسیم کردن زمانبندی مساوی بین کاندیداها قابل تحسین است.  
 
وی در پایان تاکید کرد: کاندیداها در این مناظره‌ها در یک فضای کاملا امن برنامه‌ها و دیدگاه‌‌ها و نظرات خود را ارائه کردند که این نعمت بزرگی برای ملت ماست.  


 صدا و سیما یک مناظره دیگر برای پایین آمدن هزینه انتخاباتی برگزار کند

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برگزاری مناظره سیاسی از سوی رسانه ملی گفت: مناظره سیاسی بسیار خوب و چالشی بود و صدا و سیما خوب و بی‌طرفانه وارد عمل شد و اشکالی در این برنامه وجود نداشت. 
 
وی در ادامه افزود: کاندیداها باید رعایت انصاف و مروت را بکنند و به سیاه‌نمایی نپردازند.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین تصریح کرد: مجری هوشمندانه برنامه را هدایت کرد اما در برخی از موضوعات کاندیداها از مسائل سیاسی خارجی شدند.
 
حقیقت‌پور اظهار داشت:‌ پیشنهاد می‌کنم رسانه ملی یک جلسه دیگر برای مناظره بگذارد تا مردم کاندیداها را بهتر بشناسند و هزینه انتخابات پایین بیاید. 



 پخش‌ مناظره‌ها حرکت شایسته‌ای بود/ مناظره‌ها بر جذابیت انتخابات می‌افزاید


محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ دولت نهم درباره مناظره سیاسی امشب 8 کاندیدای ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ در مجموع معتقدم برگزاری مناظره‌ها می‌تواند راه حل مناسبی در کاهش هزینه تبلیغات کاندیداها باشد.
 
وی افزود: با پخش این مناظره‌ها در رسانه ملی مردم بیش از گذشته با دیدگاه‌های کاندیداها آشنا می‌شوند لذا می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به توانمندی آنها قضاوت کنند.
 
وزیر فرهنگ دولت نهم با بیان اینکه کار رسانه ملی در برگزاری مناظر‌ه‌ها قابل ستایش است گفت:‌پخش مناظره‌ها حرکتی شایسته بود لذا برگزاری آن بر جذابیت انتخابات می‌افزاید.  
 
صفار هرندی تصریح کرد: در مناظره امشب سخنانی درباره امنیت ملی انجام شد که نباید مطرح می‌کردند. 



پرویز اسماعیلی درباره ارزیابی‌اش از مناظره امروز گفت: رویکرد و سعه‌صدر رسانه ملی قابل ستایش است و برای اینکه بحث‌های آزاد و اخلاقی در نظر افکار عمومی قرار بگیرد برگزاری مناظره‌های این چنینی مناسب است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف ادامه داد: رویارویی اندیشه‌ها، دیدگاه‌ها و سلیقه‌های سیاسی، عامل مهمی در ارتقای فرهنگ و دانش عمومی است و به تصمیم‌گیری صحیح مردم کمک می‌کند.

وی گفت: اینگونه گفتگوها نه تنها در زمان انتخابات بلکه باید در طول سال نیز ادامه داشته باشد تا از این طریق بسیاری از اختلاف سلیقه‌ها از فضای غیررسمی به فضای رسمی و رسانه ملی انتقال پیدا کند.

اسماعیلی تصریح کرد: ما به آگاهی و شعور اجتماعی باور داریم و برگزاری مناظره‌های اینچنینی باعث می‌شود که مردم با ارزیابی دقیق تصمیم‌گیری کنند.

سخنگوی ستاد قالیباف با ابراز خرسندی از مناظره امروز تأکید کرد: صدا و سیما باید پس از تحقق حماسه سیاسی ساختاری را طراحی کند که مناظره‌های اینچنینی دوام‌مند باشند تا از این طریق گروه‌های مشروع سیاسی که دغدغه ایران آباد را دارند زمینه رویارویی با دیدگاه‌های گوناگون را پیدا کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بهتر است که در هفته آخری منتهی به زمان انتخابات مناظره دیگری برگزار شود؟ گفت: اساس برگزاری مناظره‌ها خوب است ولی کاندیداها در هفته آخر نیاز به زمان بیشتری برای حضور میدانی در میان مردم دارند، از این رو بهتر است که کاندیداها در هفته آخر زمان بیشتری برای انجام سفرهای استانی خود داشته باشند.
صدا و سیما عدالت را در مناظره‌ها برقرار کرد

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عضو خبرگان رهبری درباره مناظره 8 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از رسانه ملی گفت: پخش این مناظره‌ها به طور کلی حرکت بسیار مناسبی است و موجب شناخت بیشتر دیدگاه‌های نمایندگان می‌شود.
 
وی افزود:‌ پخش‌ دیدگاه‌ها از رسانه‌ها موجب افتخار نظام است و مردم می‌توانند با مشاهده آنها اطلاعات کاملتری از کاندیداها پیدا کنند.  
 
این عضو خبرگان رهبری با بیان این نکته که رعایت اخلاقی سیاسی بر همه واجب است تصریح کرد:‌ صدا و سیما در مناظره‌ها عدالت را برقرار کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار