ورود "سان سوچي" به عرصه انتخابات رياست جمهوري

"آنگ سان سوچي" رهبر مخالفان ميانمار امروز اعلام کرد قصد دارد در انتخابات رياست جمهوري ميانمار نامزد شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزارش فرانسه، انتخابات رياست جمهوري ميانمار در سال 2015 برگزار خواهد شد.

اين فعال کهنه کار حامي دموکراسي در اجلاس جهاني اقتصاد در امور شرق آسيا در نايپيداو گفت: قصد دارم در انتخابات رياست جمهوري شرکت کنم و در اين باره کاملا مصمم هستم.

سوچي در جمع رهبران  و سران تجاري در اجلاس جهاني اقتصاد در امور شرق آسيا در نايپيدائو - پايتخت ميانمار - خواستار اصلاح قانون اساسي ميانمار شد، قانوني که او را از رهبري اين کشور باز مي دارد.
اين فعال کهنه کار حامي دموکراسي و برنده جايزه نوبل صلح گفت:« قصد دارم در انتخابات رياست جمهوري شرکت کنم و در اين باره کاملا مصمم هستم.»
مهمترين مانع بر سر رياست جمهوري سوچي قانون اساسي ميانمار محسوب مي شود ، قانوني که کساني را که همسران يا فرزندانشان متولد خارج کشور هستند از رهبري ميانمار منع مي کند.
 دو پسر سوچي و همسر فقيد او به نام مايکل آريس انگليسي هستند و گفته مي شود اين بند از قانون اساسي تنها سوچي را هدف گرفته است.
دولت تين سين رئيس جمهور ميانمار زماني که دو سال پيش در ميانمار به قدرت رسيد با اجراي  تغييرات بي سابقه اقتصادي و سياسي - که سبب لغو بسياري از تحريم هاي غربي عليه ميانمار شد - تعجب جهان را برانگيخت.
از آن زمان صدها زنداني سياسي آزاد شدند  و انگ سان سوچي نيز وارد پارلمان ميانمار شد . در جنگ هاي داخلي قومي ميانمار نيز آتش بس اعلام شد.
به گزارش خبرگزارش فرانسه از نايپيداو، سوچي که خود 15 سال زنداني بوده است به صورت گسترده اي در ميانمار محبوبيت دارد و پيش بيني مي شود حزب اتحاد ملي براي دمکراسي متعلق به وي در صورت برگزاري انتخابات آزاد و عادلانه به پيروزي برسد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار