قالیباف در برنامه پاسخ به جوانان:

ایجاد مشاغل خدماتی از اولویت های دولت آینده‌ام است

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشاغل خدماتی 70 درصد سهم اقتصاد در دنیا را برخوردارند من نیز قصد دارم با توسعه این مشاغل سهم قابل توجهی از اشتغال را بوجود آورم.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،  محمدباقر قالیباف در برنامه پاسخ به سؤال‌های جوانان در شبکه سوم سیما درباره برنامه خود برای ایجاد امنیت و آرامش اظهار داشت: امنیت پایه و اساس پیشرفت است و اساس زندگی انسان‌ها است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در جامعه ای که امنیت نباشد دیگر اقدامی نمی‌توان انجام داد و حتی بسیاری از دانشمندان معتقدند که وجود دولت ها  برای ایجاد امنیت است و تا زمانی که مردم آرامش پیدا نکنند نمی‌توان هیچ حرکتی انجام داد.

وی درباره تعامل دولت با نخبگان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سرمایه های اجتماعی هر کشوری منابع انسانی است و در کنار معادن، نفت و گاز منابع انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و محصول نهایی منابع انسانی نخبگان جامعه است و بنده در مجموعه کار مدیریتی که تاکنون انجام داده‌ام از این ظرفیت استفاده کرده‌ام.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اساس کار بنده در نیروی انتظامی و شهرداری تهران استفاده از نخبگان بود و حتی نمونه این تفکر هم در پروژه ساخت پل صدر کاملاً مشهود است چرا که متوسط سن افرادی که این پل را ساخته‌اند 35 سال است البته این جوانان آنقدر هوشمند بودند که بزرگان را فراموش نکردند و از تجربیات آن‌ها به نحو مطلوبی استفاده کردند.

وی با اشاره به سنین جوانی خود ادامه داد: زمانی که 20 ساله بودم مسئولیت فرماندهی در جبهه را بر عهده گرفتم و در آن زمان نگاهم به افراد 50 ساله این‌گونه بود که دیگر توانشان رو به کاهش است و نمی‌توانند خیلی موثر باشند اکنون که به سال 50 سالگی رسیده‌ام تصورم به یک جوان 20 ساله این‌گونه است که باید مرتب برای انجام هر کاری تذکر داد ولی ما باید یادمان باشد که وقتی خودمان 20 ساله بودیم نظام، انقلاب و مردم چه فرصت‌هایی را در اختیار ما قرار دادند.

قالیباف با اشاره به نواحی شهرداری تهران گفت: سن شهرداران نواحی مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردارند و هیچ شهرداری به جز چند ناحیه بالای 35 سال سن دارند وگرنه همگی زیر 35 سال هستند.

شهردار تهران درباره اشتغال‌زایی اذعان داشت: اشتغال دغدغه اصلی جوانان است و سوء مدیریت کنونی باعث شده تنش جدی در میان خانواده های ایرانی بوجود آید و اکنون پدران و مادران و جوانان نسبت به هم احساس شرمندگی می‌کنند.

وی گفت: 70 درصد از سهم اقتصاد در دنیا در اختیار خدمات است و من نیز تصمیم دارم که با توسعه خدمات IT، حمل و نقل و توریسم میزان قابل توجهی شغل در بین جوانان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به فیلترینگ در ITتصریح کرد: خدمات آیتی قابلیت ایجاد اشتغال قابل‌توجهی را دارد و زیرساخت‌های آن نیز در کشور ما فراهم است ولی در کنار توسعه این فناوری باید به فیلترینگ نیز توجه داشت ولی فیلترینگ نباید با تنگ نظری‌ها و سلیقه ای عمل کردن‌ها به وجود آید چرا که فرصت را از جوانان می‌گیرد.

قالیباف با بیان اینکه می‌توان در حوزه IT و خدمات الکترونیک سه میلیون شغل ایجاد کرد گفت: این میزان اشتغال علی رغم اینکه سهم ما را از اقتصاد جهانی را می‌گیرد، بدون ایجاد آلودگی در محیط زیست میزان قابل توجهی اشتغال ایجاد می‌کند و اولویت ما این است که ظرف مدت دو تا سه سال این میزان اشتغال را بوجود آوریم چرا که علی رغم گسترش عدالت مبارزه با فساد و حفظ کرامت انسانی نیز به وجود می‌آید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره هدفمندی یارانه‌ها گفت: تصمیم داریم دربرنامه دو ساله آرامش را به اقتصاد کشور بازگردانیم اجرای هدفمندی یارانه‌ها اقدام شجاعی از سوی دولت نهم و دهم است ولی من نسبت به نحوه اجرای آن انتقاداتی دارم چرا که سهم تولید که اشتغال را بوجود می‌آورد، داده نشده است.

وی با اشاره به نرخ بنزین افزود: تصمیم دارم در دولت آینده نرخ بنزین را یکنواخت کنم و سهم تولید در صنعت و کشاورزی را با رعایت استاندارد پرداخت کنم و همچنین قدرت خرید مردم را نیز افزایش دهم.

قالیباف تأکید کرد: مدیریت ما بسته و خسته است و باید بعد از سه دهه به این مدیریت پایان داد و در آن تغییر ایجاد کرد.

وی درباره سیاست‌های کاهش فقر اظهار داشت: برای کاهش فقط باید رونق اقتصادی ایجاد کرد تا زمانی که ثروت تولید نشود فقر از بین نمی‌رود اولین ضایعه سوء تدبیر فقر است.

شهردار تهران گفت: سوء تدبیرها باید اصلاح شود تا فقر کاهش یابد و امنیت سرمایه ایجاد شود تا تولید ثروت بوجود آید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر عدالت رعایت نشود جامعه به دو قطب فقیر و غنی تبدیل می‌شود و این موضوع همبستگی را از بین می‌برد.

قالیباف با تأکید بر اینکه برای فقر زدایی نباید گدا پروری کرد، اظهار داشت: باید با توانمندسازی رونق اقتصادی را بوجود آورد و با اصلاح دریافت مالیات از کسانی که ثروت تولید می‌کنند ثروت را به طور متوازن در میان مردم با عدالت توزیع کرد.

وی گفت: براین باورم که افرادی که زیر یک میلیون درآمد دارند نباید مالیات بدهند و باید مالیات از کسانی گرفته شود که درآمد بیشتر دارند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین تأکید کرد: کشاورزان و زنان سرپرست خانوار باید تحت پوشش بیمه همگانی قرار بگیرند همچنین باید تفاوت بین بیمه شهری و روستایی اصلاح شود.

قالیباف تصریح کرد: ما باید به دهک‌های پایین امکانات بیشتری را بدهیم و حقشان را عادلانه توزیع کنیم همچنین و با سیاست‌های جبرانی قشر ضعیف را تحت پوشش قرار دهیم ماباید انفال را به عدالت نه به مساوات توزیع کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست همچنین درباره بالا رفتن سن ازدواج ادامه داد: متولدین سال 64 یک میلیون و 860 هزار نفر بوده‌اند و اکنون این تولید جمعیتی به حدود یک میلیون نفر رسیده است که البته نشان از بی تدبیری است و این اشکالی است که در یک قرن بوجود آمده و باید یک قرن بگذرد تا درست شود.

وی با اشاره به ارتباط خود با جوانان ادامه داد: همیشه تعبیرم نسبت به متولدین سال 64 این است که در متولدین این سال موج از شیر خشک آغاز شده و اکنون به سن ازدواج رسیده است.

وی ادامه داد: اگر به خاطر داشته باشید برای متولدین این سال شیر خشک به سختی بدست می‌آمد و زمانی که این فرزندانمان به سن رفتن به مدرسه رسیدند مدارس سه شیفت شدند پس از آن جمعیت عظیمی در پشت کنکور متوقف شدند که البته فشارهایی هم ایجاد شد اکنون نیز این موج به اشتغال و ازدواج رسیده است.

قالیباف تصریح کرد: ضعف‌های کنونی به این خاطر است که مدیریت پویا نیست و از دانشگاهیان استفاده نمی‌شود ما باید برای حل مشکل ازدواج، اشغال را حل کنیم و اولویت را به جوانان تحصیل کرده بدهیم.

وی با بیان اینکه کنکور در دهه ۹۰ احتیاج به حل ندارد، تصریح کرد: این یک معادله حل شده است، این دیگر امروز مشکل نیست مدیر واقعی کسی بود که در دهه ۷۰ این مشکل را حل می‌کرد لذا امروز هم مدیر واقعی کسی است که با همه خلاء ها دو چیز را پیش بینی کند، یک بحث اشتغال همان متولد ۶۰ است که این‌ها قربانی نشوند واقعاً اینکه یک جوان نتواند در سن ۲۰ تا ۳۰ شغلش را انتخاب کند زنش را انتخاب کند  و بتواند به کار اقتصادی روی بیاورد در غیر اینصورت بعد از آن شاید دیگر انگیزه ای برای کارکردن نداشته باشد و ممکن است آسیب‌های جدی هم برای کشور و جامعه و خانواده هم ایجاد کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در بحث امنیت دیگر امروز زمانی که کسی معتاد می‌شود، می‌گویند آن مجرم است ما نیز قبول داریم اگر کسی دزدی کرد به عنوان مجرم او را ببینیم، اگر کسی امروزه معتاد شد او را به عنوان بیمار ببینیم تا بتوانیم او را اصلاح کنیم، اما زمانی که جرمی اتفاق می‌افتد آیا تنها باید شخص مرتکب جرم شده را مورد بازخواست قرار دهیم و به زندان بفرستیم؟

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: بنده معتقدم شخص مقصر است اما باید بپذیریم که خانواده هم سهم دارد و از همه مهم‌تر باید بپذیریم که دولت هم سهم دارد، وقتی بنده مدیر هستم و نمی‌توانم اشتغال ایجاد کنم، فرد وادار به ارتکاب جرم می‌شود و جالب است زمانی که می‌خواهیم مجرم را تنبیه کنیم تنها جوان مجرم را تنبیه می‌کنیم در حالیکه دولت کوتاهی کرده که ۲۰ سال ۲۵ سال فرصت داشته می‌دانسته که این شهروند به سن ۲۵ سالگی می‌رسد، برایش تدبیر کند نکرده پس باید با این مدیر چه کرد؟

وی در ادامه افزود: جرم هر روز در جامعه بیشتر می‌شود چون هر چی که سهم در جرم داشته جریمه‌اش را پرداخت نکرده که یکی از آن‌ها ما مدیران هستیم، همیشه ما مدیران خوبیم و آن جوان بد است.

قالیباف در رابطه با رفتار با جوانان مثالی زد و گفت: بنده به عنوان پدر در خانواده چنانچه پای پسرم به یک لیوان آب برخورد کند و آن را بریزد  می‌گویم پسر جلوی پایت را ببین مگر کوری؟ اما هفته بعد چنانچه پدر خانواده آن لیوان آب را بریزد، عکس‌العملش این خواهد بود که چه کسی گفته این لیوان آب را در اینجا بگذارید، مگر جای این لیوان آب اینجا قرار دارد.

این کاندیدا تصریح کرد: در حوزه اشتغال و در تمامی بحث‌ها ما با جوانان چنین رفتاری داریم و این یک نگاه غیر منطقی است که امروز پیدا شده لذا بنده معتقدم که امروز مدیر کسی است که شرایط موجود مسکن و اشتغال را حل کند و همین الان پیش بینی برای آینده کند.

قالیباف اظهار داشت: آینده چیست؟ ما در آینده نزدیک یعنی انتهای این دهه با یک جمعیت پیری روبرو هستیم که موضوع سلامت، بهداشت روانی و حفظ و درمان و حقوق بازنشستگی و سیاست‌های جبران برای مردان و زنان شریف که بیش از ۶۰ سال زحمت کشیده‌اند دیگر آخر عمر شرمنده نوه‌هایشان نشوند لذا مدیر امروز باید آن را ببیند، اگر نبیند آن‌ها تا آخر عمر دچار مشکل خواهند شد.

شهردار تهران تصریح کرد: انشاءالله به همت خود جوانان امروز را سامان می‌دهیم که با اطمینان عرض می‌کنم چرا که آن برق چشمی که در اتوبان صدر و اتوبان امام علی و کارهای شهرداری دیدم همان امیدی بود که در چشم بچه های رزمنده دوران دفاع مقدس دیدم، ما نیز کمک می‌کنیم که بحث اشتغال را حل کنیم.

قالیباف در ادامه اظهار داشت: اتوبان امام علی و اتوبان صیاد را مهندسی ساختند که وقتی من جایی می‌رفتم نامه می‌آوردند و می‌گفتند آیا می‌شود ما را برای روزمزد جایی مستقر کنید؟ اصلاً ما مهندس نیستیم ما می‌خواهیم کارگری کنیم می‌خواهیم به عنوان کارگر در آنجا مشغول به کار شویم، در حالیکه این مهندسان همگی فارغ‌التحصیل بودند و برخی از آن‌ها تحصیل کرده های دانشگاه های صنعتی شریف و دانشگاه های برجسته کشور نیز بودند.

وی بیان داشت: امروز این فرصت پیدا شده که همان‌هایی که دنبال شغل کارگری بودند برای بزرگ‌ترین کارهای فنی که افتخار جامعه مهندسی کشور و در حوزه مدیریت و ساخت و ساز انجام می‌دهند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: اساس کار ما یک تغییر اساسی در حوزه مدیریت و سیستم اداری و اجرایی کشور است. اینکه بنده امیدم به جوانان است و قول می‌دهم همان‌طور که در شهرداری و جاهای دیگر آن را عملی کردم در کلان کشور انجام دهم که از روستا تا تهران را یکنواخت ببینم.

قالیباف در پاسخ به سؤالی در رابطه با تفریح جوانان و رویکرد آنان به شبکه های ماهواره ای اظهار داشت: ما می‌توانیم به فرهنگ دو نوع نگاه داشته باشیم یک نوع کارهای کنترلی محدودیت و از یک نوع نگاه‌هایی که به نظر من از جنس تهدید محوری است. نگاه دیگر آن است که به فرهنگ از یک نگاه کاملاً فرهنگی نگاه کنیم.

وی در ادامه افزود: می‌توان به فرهنگ یک نگاه تربیتی داشت یعنی تعلیم و تربیت را بگوییم این را هم نگذاریم در جوانی ببینیم. این مهم از همان روزی که فرزند ما متولد می‌شود و از همان آغاز باید به آن توجه کرد که حتی در دوران بارداری نیز رزق حلال از اساس کار محسوب می‌شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر در جامعه رزق حلال نباشد و ربا باشد این‌ها همه بر اساس باورهایی است که ما داریم در آینده تأثیرگذار خواهد بود.

قالیباف تصریح کرد: اساس کار فرهنگی به نظر من برای عدم تأثیرپذیری از شبکه های ماهواره ای هرچند که می‌توان به موضوع فیلترینگ اشاره کرد و قبول دارم که آن را بارها گفته‌ام چرا که نمی‌توان گفت باید همه چیز را رها کرد بلکه کنترل حتما یک ضرورت است.

وی در ادامه افزود: زمانی که انسان وارد یک فضای آلوده می‌شود، اگر آنجا بایستد و ماسک نزند آن هوای آلوده حتما در ریه فرد تاثیر می‌گذارد کار فرهنگی نیز به همین شکل است حتما در یک محیط مسموم و گناه یک انسان به ویژه جوانان حتما آسیب پذیر خواهند بود.

شهردار تهران تصریح کرد: زمانی که یک فرد را به جامعه می‌آوریم و می‌خواهیم در آن دریا رها کنیم باید به آن فرد شنا و غواصی آموزش دهیم و پیش بینی لازم را انجام دهیم و بعد در این دریای مواج خطرات رها کنیم.

وی تاکید کرد: سرمایه های انسانی مهم‌ترین موضوع بحث ماست متاسفانه امروز در کار فرهنگی در کشور کار بنیادی انجام نداده‌ایم.  

قالیباف تصریح کرد: آموزش و پرورش و معلمین ما مهم‌ترین سرمایه های این کشورند. بنده خود به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران می‌بینم که وضع اعضای هیئت علمی از نظر معیشتی و اقتصاد چگونه است.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به برخی بی‌توجهی‌ها و نادیده گرفتن کرامت‌های قشر فرهنگی کشور تاکید کرد: حتی بی احترامی‌ها از یکسو می‌تواند مشکل ساز باشد، معلمین ما در مجموعه آموزش و پرورش نیز باید به حل این مشکل کمک کنند و اینجا سرمایه است لذا  به همه معلمین و اساتید عزیز می‌گویم که چون شما مهم‌ترین گوهر ما را می‌خواهید حفظ کنید به شما قول می‌دهم که هیچ دغدغه معیشتی نداشته باشیند و  زمینه ارتقاء معلمین در آموزش و پرورش را فراهم می‌کنم تا فرزندمان در دوره آموزش خود به درستی مورد تربیت و تعلیم قرار دهند.

قالیباف تاکید کرد: این تربیت نه فقط ذهنی و فکری باشد بلکه باید یک تربیت به معنای واقعی و یک انسان ماهر در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسازیم تا این فرد هنگامی که به دانشگاه بیاید دیگر نگران آن نخواهیم بود و تفکیک جنسیتی را انجام نخواهیم داد، این فرد دیگر آمادگی و تربیت لازم را پیدا کرده است.

قالیباف بیان داشت: برخی اوقات حتما بعضی محدودیت‌ها مصونیت را به همراه دارد اما فقط محدودیت مصونیت به نظر من امنیت روانی جامعه به ویژه جوانان را خدشه دار می‌سازد.

وی با اشاره به ارتقاء معیشتی معلمین و ارتقاء مهارت‌ها و بالابردن استعدادهای علمی معلمین تصریح کرد: معلمین باید با یک ظرفیت بیشتر به فرزندان ما برسند این یکی از برنامه های قطعی ماست، چرا که معلم خوب خیلی در زندگی انسان موثر است.

قالیباف تاکید کرد: بحث مربوط به وسایل کمک آموزشی و مدرن کردن وسایل مدرسه از مهم‌ترین برنامه های ماست زیرا ما وضع خوبی در این بخش نداریم.

وی تاکید کرد: هرچند که سیاست‌های کلان ابلاغ شده و دقیق است و روی آن کار شده باید آن را در  نظام آموزشی بکار گیریم، این نظام آموزشی را درست کرده و در جهت علوم انسانی و هدایت قدسی از جمله رسالات دولت است.

این نامزد انتخابات تاکید کرد: وظیفه ما تنها این نیست که  راه و پول و سد بسازیم و این‌ها وسیله است و هدف رشد و ارتقاء این انسان‌هاست که در سایه این هدایت قدسی برسند به آنجایی که باید برسند.

شهردار تهران تاکید کرد: آنجایی که باید برسند معلوم است که نباید در آنجا گناه کنند، باید یک زندگی پاک و یک زندگی رحمانی داشته باشند که این اساس کار است و از آموزش و پرورش بیرون می‌آید.

قالیباف بیان داشت: مطمئن باشید از وزارتخانه ای که به عنوان رئیس دولت مرتب در آنجا رفت و آمد می‌کنم وزارت علوم و آموزش عالی است که نخبگان برگردند به عرصه کار تا موج پوشاک و مسکن ادامه پیدا نکند. اصلاح کنیم و سوء تدبیر را برداریم.

قالیباف درخصوص جایگاه زنان در کشور اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقشار در جامعه ما زنان هستند که که علت مهمی این قشر آن است که سرمایه انسانی گران‌بهاترین گوهری است که در هر جامعه ای است.

وی در ادامه افزود: اولین سوال آن است که این سرمایه انسانی دست چه کسی است؟ چه کسی آن را بزرگ و تربیت می‌کند و چه کسی آن را حفظ می‌کند؟ هیچ کس جز مادر و زنان نخواهد بود.

وی تاکید کرد: ما مردان که مدعی هستیم که باید همه چیز را مدیریت کنیم باید این نگاه را داشته باشیم که صرف نظر از هرگونه نگاه جنسیتی به زنان که خداوند تبارک و تعالی زمانی که روح را به انسان دمید و آن را خلق کرد دو چیز را به آن داد، انسانیت انسان و آزادگی را به آن عطا کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه برخی در بخش‌های سیاسی مدعی آزادی به حقوق بشر هستند، هنر نمی‌کنند چرا که آن‌ها بیشتر در تلاش برای سلب آزادی از افراد هستند چون آزادی را خدا به هر انسانی که می‌خواهد عطا کرده.

قالیباف تصریح کرد: ما تحت تعالیم اسلام بر این باوریم که هدایت قدسی که برآورده از بتواند انسانیت و آزادگی انسان را برآورده کند و آن را صرف‌نظر از اینکه مردان و زنان وجود دارد به همه بخشید، ما برای هدایت قدسی وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم آن عاطفه ای را که خدا در نهاد خانم‌ها گذاشته در نهاد آقایان نگذاشته است.
برخی مؤلفه ها فطری در وجود آقایان و برخی دیگر در وجود زنان قرار دارد.

وی تصریح کرد: ما نباید تحت تاثیر فرهنگ غرب بگوییم مردان و زنان همگی مثل هم هستند، بنده در زمان رئیس پلیسی‌ام یکی از کارهایم شکل گیری رئیس پلیس زن بود و در این اقدام مقام معظم رهبری خیلی همراهی کرده و آن را ابلاغ کردند اما لحظه شکل گیری این اقدام بنده به عنوان یک ایرانی و یک فرمانده به این نتیجه رسیدم که اگر این پلیس مشغول به کار شد و یک افسر زن را به فلان پاسگاه مرزی در لب مرز در شرایطی که این خانم همسر و فرزندش در فلان شهرستان زندگی می‌کنند آیا آن فرد حاضر به چنین کاری هست؟ اینجاست که تفاوت‌ها روشن می‌شود.

وی ادامه داد: آیا زیبنده است که امروز سر چهارراه یک خانم بگذاریم برای حل ترافیک سوت بزند و راه را باز کند که البته‌ شان و منزلت یک زن این اجازه را به وی نمی‌دهد البته نه آنکه آن افسر تحصیل‌کرده لیسانس که سر چهارراه ایستاده و سوت می‌زند خدای نکرده کسر شان اش می‌شود، این کار در شئونات او نیست که ما باید به آن توجه کنیم.

این کاندیدا اظهار داشت: اما فرض کنیم که یک حادثه ای اتفاق افتاده پیکر یک زن بر زمین افتاده که با وجود پلیس‌های مرد نمی‌توان به جنازه نزدیک شد و این کار تنها با وجود افسر پلیس زن امکان‌پذیر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: سهم دانشجویان خانم در دانشگاه بیش از آقایان است چرا که دانشجویان زن باهوش تر از دانشجویان مرد هستند و این را تنها در اینجا نمی‌گویم بلکه با همه مدیرانی که توفیق انجام کار داشتم، این را عرض کردم.

قالیباف تصریح کرد: بدون تردید همه جا مدیران خانم در کارهایی که زیبنده شئونات وی بود در صحت، سرعت،  زیبایی کار و سلامت کار در جلوگیری از فساد مالی و اداری در آن کار سرآمد مردان بودند.

وی در ادامه به مسئله بیکاری اشاره کرد و گفت: بیکاری فقط این نیست که کار ارتزاق شود بلکه کار جوهره انسان است. کار یعنی حیات؛ یعنی زندگی و تنها یکی از موضوعات کار این است که از محل کار حقوق بگیریم و زندگی کنیم و اگرحقوقمان بیشتر بود بیشتر زندگی کنیم.

قالیباف در ادامه افزود: حتی اگر افرادی که نیاز مالی ندارند، کار نکنند احساس پوچی می‌کنند و در حال حاضر یکی از مشکلات ما این است که خانم‌هایی که فارغ التصحیل می‌شوند و در خانه می‌مانند دچار افسردگی می‌شوند.
 
شهردار تهران مدیریت زن‌ها را یک اصل جدی برشمرد و افزود: در شهرداری تهران 10 درصد از مدیران خانم‌ها هستند که معتقدم حتماً باید با رعایت شئوناتی که بنده عرض کردم، این مدیریت موجب حفظ کرامت زن‌ها شود و هیچ کاری هراندازه که مهم حساس و حیاتی باشد و بخواهد نقش کلیدی را ایفا کند نمی‌تواند جایگزین نقش مادری شود.

وی ادامه داد: نقش مادری بالاترین نقش یک زن است که پس از آن در برخی مواقع می‌توان با رعایت شئونات به کارهای اجرایی و مدیریتی نیز وارد شوند که این مهم نباید بهانه ای شود که در مدیریت‌ها نیایند بلکه باید استقلال مدیریتی خانم‌ها توجه کرد، همیشه ما مردها می‌خواهیم برای خانم‌ها برنامه ریزی کنیم که این خوب نیست، بلکه باید اجازه دهیم خودشان برنامه ریزی کنند. مردها نباید احساس کنند که چون همه جا را اداره می‌کنند می‌توانند برای خانم‌ها تعیین تکلیف کنند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: البته بعضی از خانم‌ها در بعضی حوزه‌ها نیازمند توانمندسازی و جبران سازی هستند، به ویژه زنان سالخورده و زنانی که تنها بوده و در پایان عمرشان قرار دارند، آن‌ها برکات زندگی هستند و باید توجه ویژه ای به آن‌ها شود.

قالیباف تصریح کرد: اگر در شهرداری تهران توجه کرده باشید ما همواره به دو بحث سلامت جسمی زنان و بحث سلامت روانی زنان به طور جدی توجه می‌کنیم،  در تهران بهترین پارک‌ها را برای زنان درست کردیم و به ایجاد شهربانو نیز اقدام کردیم و این فرصت را برای آنان ایجاد کردیم که با همان باورهای اسلامی و برای اوقات فراغت به آنجا بروند، چرا که اگر مادر خانه ای مریض شود تمام اهل خانه مریض خواهند شد.

شهردار تهران خطاب به جوانان کشور گفت: خطاب من به جوانان عزیز کشور است بنده دینی به این ملت دارم به ویژه جوانان انقلاب اسلامی و شما مردم این فرصت را به قالیباف داده‌اید که از ۱۷ سالگی ایفای نقش کند و درحال حاضر این جرات را پیدا کرده و برای ادای دین بر صندلی نشسته که می‌خواهد رئیس دولت بشود و بتواند به شما خدمت کند.

وی در ادامه افزود: من به جوانان مدیونم  همان‌طور که این ملت این فرصت را به من جوان در سن ۲۰ سالی داد، به همه شما جوانان کشور متعهدم که عین این فرصت را به شما بدهم و عدالت را رعایت کنم و همه شما احساس کنید یک روز می‌توانید در همین صندلی بنشینید و با مردم حرف بزنید.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین تغییر در سوء تدبیر کشور، جاری کردن خون جدید برای اصلاح امورات اجرایی کشور و مدیریت کشور بعد از خداوند تبارک و تعالی به دست شما جوانان است به آن امید به گرمی دست شما را می فشارم و انشاءالله حرکت عظیم و یک جبهه دیگر در عرصه خدمت شیرین به مردم ما جوان‌های دهه اول انقلاب در خدمت شما جوانان دهه چهارم انقلاب هستیم که بهترین نسل مردم و انقلاب برای ملت نسل این ملت و این انقلاب هستید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار