عارف در رادیو جوان:

استفاده ابزاری از دین و مقدسات را متوقف می‌کنم/ مسکن مهر فقط جایی برای خوابیدن بود + صوت

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حد خودم استفاده ابزاری از دین و مقدسات را متوقف و تلاش می‌کنم برنامه‌ای مبتنی بر آموزه‌های دینی برای پیشرفت و تعالی کشورمان ارائه کنم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا عارف" کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه "پرس و جو" که عصر امروز از رادیو جوان پخش شد، گفت: متاسفانه برخی نگاهشان به نسل سوم به عنوان ابزاری برای کسب آرا است و می‌گویند جوانان ما از دین گریزان شده‌اند. بنده در پاسخ به آنان می‌گویم که جوانان ما از دین‌نمایانی که دین را به عنوان ابزار قرار می‌دهند رویگردان شده‌اند.

* استفاده ابزاری از دین و مقدسات را متوقف می‌کنم

وی در ادامه افزود: در حد خودم استفاده ابزاری از دین و مقدسات را متوقف و تلاش می‌کنم برنامه‌ای مبتنی بر آموزه‌های دینی برای پیشرفت و تعالی کشورمان ارائه کنم. مشارکت در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، مطالبه‌ای به حق و ضرورتی برای جوانان است.

عارف تصریح کرد: امیدوارم حضور پرشور جوانان در 24 خرداد پای صندوق‌های رای برای تعیین سرنوشت کشور و خودشان را مشاهده کرده و شاهد خلق حماسه‌ای دیگر همانند حماسه 2 خرداد باشیم.

وی تاکید کرد: بنده با گفتمان معیشت، منزلت و عقلانیت در عرصه انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردم که در این راستا با همفکری کارشناسان برجسته و جوانان در داخل و خارج از کشور برنامه‌ای در 150 صفحه تدوین کردم که این برنامه در سایت شخصی من وجود دارد.

عارف درباره برنامه‌های خود برای مهار گرانی و تورم و همچنین ایجاد اشتغال گفت: متاسفانه در سال 1390، 200 هزار فرصت شغلی را در کشور از دست داده‌ایم، این در حالی است که اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم مردم ما به خصوص جوانان تحصیلکرده، دانشگاهی است.

وی افزود: برخی از مردم کار خود را از دست داده‌اند، همچنین در بخش صنعت و کشاورزی وضعیت نامناسبی وجود دارد، جهت‌گیری اصلی بنده ایجاد حداقل یک میلیون فرصت شغلی جدید است و خوشبختانه با توجه به اینکه در دوره اصلاحات توانستیم ثبات اقتصادی و اشتغال را گسترش دهیم، توانایی ایجاد حداقل یک میلیون فرصت شغلی را داریم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه خود در خصوص اشتغال بیان کرد: احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان مغز متفکر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای برنامه را در دستور کار داریم. همچنین بهبود فضای کسب و کار را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در فضای کسب و کار وجود دارد، تصریح کرد: بروکراسی عجیب و غریبی در فضای کسب و کار وجود دارد، به طوری که یک جوان کارآفرین با سرمایه‌ای محدود اگر بخواهد شغلی را خلق کند بروکراسی او را خسته می‌کند؛ وضعیت کشور ما در این زمینه بسیار نامطلوب بوده و رتبه ما در دنیا رتبه 145است که رتبه‌ای نامناسب است.

وی افزود: مجلس در زمینه اشتغال قانونی را تصویب کرد که اگر آن را مبنا قرار دهیم بخش صنعت فعال می‌شود؛ همچنین جذب سرمایه آن هم در وهله اول، جذب سرمایه داخلی و در درجه دوم جذب سرمایه خارجی است. بخشی از سرمایه‌ها در حال حاضر واسطه‌ای شده است همچون ارز و طلا.

عارف ادامه داد: طرح توسعه صنعت گردشگری را دنبال خواهم کرد که از اجرای این طرح اشتغال‌زایی را می‌توانیم به دست بیاوریم. همچنین توسعه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات که در راستای این مهم نیز اشتغال‌زایی فراوانی صورت گرفته و به سایر بخش‌ها کمک می‌کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص بخش انرژی کشور گفت: که باید ارزش افزوده انرژی را در داخل کشور داشته باشیم.

وی در ادامه، خاورمیانه را منطقه‌ای ویژه دانست و تصریح کرد: ما موقعیت بسیار ممتازی را در منطقه داریم و به عنوان قطب تجاری می‌توانیم درآمدزایی و اشتغال‌زایی بالایی داشته باشیم. همچنین با این موقعیت می‌توانیم روابط بسیار گسترده‌ای با سایر کشورهای منطقه داشته باشیم.

عارف در پاسخ به این سؤال که چه راهکاری برای کاهش گرانی و افزایش ارزش پول ملی کشور دارید، تصریح کرد: برنامه‌ای جدی برای مهار تورم داریم. گرانی وضعیت کمرشکنی را برای خانواده‌ها به وجود آورده است؛ مهم‌ترین برنامه ما برای کنترل تورم، کنترل دولت و جلوگیری از بی انضباطی دولت و کنترل نقدینگی است.

وی افزود: ما در نظر داریم که نرخ تورم را یک رقمی کنیم که این امر دست‌یافتنی است، چرا که کشورهای زیادی در جهان هستند که تورم آن‌ها یک رقمی است، بنابراین ما نیز می‌توانیم با ساماندهی و تجربه موفقی که در دولت اصلاحات داشتیم نرخ تورم را تک نرخی کنیم.

* فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را با اهمیت دادن به تولید و رفاه مردمی پیگیری خواهیم کرد


عارف در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما نسبت به طرح هدفمندی یارانه‌ها و اجرای مرحله دوم آن چیست، اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها یک طرح ملی و اجرای آن آرزوی همه دولت‌ها بوده است، این در حالی است که دغدغه اصلی این بود که یارانه به گونه‌ای عمل شود که تورم‌زا نباشد.

وی افزود: این طرح در دولت‌های نهم و دهم اجرا شد، اما چون طرح به صورت ناقص به اجرا درآمد، شاهد آثار تورمی زیادی بودیم، چرا که بنا بود 30 درصد پول در صنعت و کشاورزی مصرف شود.

این کاندیدا اضافه کرد: همچنین در بحث‌های سلامت و بیمه جامع دولت بخش پرداخت یارانه‌ها را اجرا کرد و در حال حاضر آثار تورمی را در جامعه می‌بینیم. ما باید فاز اول را به صورت کامل اجرا کرده و بعد اجرای فاز دوم را ارزیابی کنیم که این کار با همکاری مجلس خواهد بود. فاز دوم را با اهمیت دادن به تولید و رفاه مردمی پیگیری خواهیم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سلامت از اولویت‌های برنامه ما است، اظهار داشت: ما بر این باوریم که برای اینکه بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم عزیزمان باشیم باید به سلامت اولویت خاصی بدهیم.

* تجمیع بیمه‌های متفرقه در قالب یک بیمه جامع

وی افزود: امروزه یک بیمه مناسب و قابل قبول نداریم و بیمه خدمات درمانی را خیلی از پزشکان و داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها قبول نمی‌کنند، حتی 70 درصد هزینه درمان توسط بیماران پرداخت می‌شود که با روح حاکم بر قانون اساسی سازگاری ندارد.

عارف تصریح کرد: ما تلاش داریم که این هزینه را به 30 درصد برسانیم و سعی کنیم بیمه‌های متفرقه را در قالب یک بیمه جامع و فراگیر انجام دهیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروزه، بحث دارو است، تصریح کرد: باید سعی کنیم با فشار حداقلی بر مردم، تأمین دارو را برای بیماری‌های صعب‌العلاج انجام داده و این نیاز را به طور کامل پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: در بحث سلامت اولویت اول را به بهداشت دادیم، چرا که هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد. ما سهم بخش سلامت را از تولید ناخالص داخلی افزایش داده و به 7 درصد خواهیم رساند.

* امیدواریم یک بار و برای همیشه وابستگی به نفت را از بین ببریم

عارف در پاسخ به این سؤال که آیا شما برنامه‌ای برای تبدیل ایران به یک قطب اقتصادی دارید، خاطرنشان کرد: نگاه ما به نفت نگاهی درآمدی نیست؛ نفت درآمد دولت نیست، بلکه ثروت ملی است و این ثروت ملی متعلق به نسل‌های آینده است که ما باید از این امانت حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: ما این نگاه را در برنامه سوم هم داشتیم که قرار بود سالانه وابستگی درآمد سرانه به بودجه نفت کاهش پیدا کند و حداقل 10 درصد از وابستگی به نفت کاسته شود که متأسفانه این طرح عملی نشد.

عارف با بیان اینکه ما در برنامه سوم حساب ذخیره ارزی را بنا نهادیم، تصریح کرد: با ایجاد این حساب مازاد درآمد نفتی به آن واریز می‌شد تا صرف سرمایه‌گذاری در بخش غیردولتی شود که دولت حق برداشت از آن  را نداشت که در برنامه پنجم این حساب به صندوق توسعه ملی ارتقا پیدا کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما بر این باوریم که اگر دولت انضباط مالی داشته باشد بدون نیاز به درآمد نفت می‌تواند کشور را اداره کند.

وی با اشاره به اینکه دولت اصلاحات نفت را زیر 7 دلار در یک بشکه فروخت، اما به رشد اقتصادی 7 درصد رساند، گفت: اکنون نیز ما امیدواریم یک بار و برای همیشه وابستگی به نفت را از بین ببریم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر دولت عارف تصمیمی اشتباه گرفت چگونه مشکلات را حل می‌کند، اظهار داشت: اگر کسی اشتباه من را گوشزد کرده، به او اخم نکرده‌ام؛ این را حتماً در دولتم هم دنبال خواهم کرد.

* ارائه گزارش ماهانه به مردم ادرباره عملکرد دولت

وی افزود: بنا دارم طرحی به نام گزارش جمهور داشته باشم و ماهیانه 60 دقیقه با مردم کشورم صحبت کرده و مردم را با مشکلات آشنا کنم. اگر مردم احساس کنند که دولت با مردم صداقت داشته آن دولت موفق خواهد بود.

عارف با اشاره به اینکه سایتی به عنوان «اگر من رئیس جمهور بودم» طراحی کرده‌ام، تصریح کرد: در این سایت می‌خواهم با مردم رابطه صمیمی و حسنه‌ای را داشته باشم که همواره هم مشکلات را من به مردم بیان کنم و هم مردم انتقادات خود را مطرح کنند. همچنین در کنار شورای مشاوران، شورای منتقدان را تشکیل خواهم داد که عملکرد دولت را نقد کرده و به آن کمک کنند.

عارف در پاسخ به این سوال که برای سیاست خارجی و گسترش روابط با کشورهای اسلامی چه برنامه‌ای دارید، تصریح کرد: روابطمان در حال حاضر با دنیا خوب نیست و با وجود جایگاه و ویژگی کشورمان ایجاب می‌کند که رابطه بهتری داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: ما صاحب تمدن و ملتی بزرگ و صاحب یک انقلاب فرهنگی بزرگ هستیم که دشمنان هم به این بزرگی اعتراف کرده‌اند. ما با پشتوانه قوی انقلاب باید روابطمان با دنیا را تصحیح کرده و ارتقا ببخشیم، بنابراین باید به دنیا ثابت کنیم که صلح‌طلب، اهل تعامل و گفتگو هستیم، به حقوق دیگران احترام می‌گذاریم و در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کنیم، اما به حل مشکلات منطقه کمک می‌کنیم.

* نیاز به دیپلمات‌های قوی داریم

عارف تاکید کرد: اولویت اصلی ما تقویت دستگاه دیپلماسی کشور یعنی وزارت امور خارجه است. در حال حاضر در دولت سازمان‌ها و نهادهای موازی فعالیت می‌کنند که نتیجه‌اش تضعیف دیپلماسی عمومی است، چارچوب‌های سیاست خارجی را رهبری تعیین می‌کنند و ما باید در این چارچوب، مسائل خارجی‌مان را دنبال کنیم، لذا نیاز به دیپلمات‌های قوی داریم.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: اولویت اول ما برای تعامل با کشورهای منطقه روابط تجاری و اقتصادی، علمی و فرهنگی است، سپس در مرحله بعد به سمت کشورهای اسلامی می‌رویم و تلاش می‌کنیم بر پایه فرهنگ مشترک و مشترکات علمی، هنری و اقتصادی، روابطمان را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: ما رئیس جنبش عدم تعهد هستیم که این امر فرصت خوبی را در اختیار ما برای تقویت روابط با این کشورها قرار داده است؛ اگر این برنامه‌ها را به خوبی دنبال کنیم، می‌توانیم روابطمان را با سایر کشورها سامان‌دهی کنیم. از جمله اولویت‌های ما کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین است.

وی افزود: مبادله استاد با استاد، کارشناس با کارشناس، پژوهشگر با پژوهشگر و دیپلماسی هنری می‌تواند به بهبود روابط کمک کند. اگر به سینماگران عزیز میدان داده شود، دخالت‌های امنیتی و دولتی را حذف کنیم و سینما راه خود را برود، از طریق فیلم‌هایی که ساخته می‌شود می‌توانیم پیام خود را به سایر کشورها برسانیم، همچنین باید از دیپلماسی رسانه‌ای و ورزشی و ... نیز استفاده کنیم؛ چرا که این‌ها خیلی جاها جواب داده‌اند.

عارف تاکید کرد: ما 4 میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که عموماً جزو نخبگان هستند. اکنون متأسفانه مهاجرت نخبگان در یک اتوبان یک‌طرفه قرار گرفته است، لذا تلاش می‌کنیم این اتوبان را دوطرفه کنیم.

وی افزود: نگاه ما به این 4 میلیون نفر این است که سفرای فرهنگی ما هستند. اگر طوری عمل کنیم که سفارتخانه را خانه اول خود بدانند، می‌توانند سفرای فرهنگی ما باشند. اگر هر نخبه ایرانی بتواند نظر 100 نفر را راجع به ایران تغییر دهد، در حقیقت نظر 400 میلیون نفر را تغییر داده‌ایم و عملاً این لابی می‌تواند روی حکومت‌ها و دولت‌ها تأثیرگذار باشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما در داخل کشور چهره‌های برجسته‌ای داریم که می‌توانند در حل مشکلات ما با دنیا کمک کنند. من با اردوغان 3 ملاقات رسمی داشتم. ملاقات اول به صورت رسمی بود، این در حالی است که ملاقات بعدی ما دوستانه و برای حل مشکلات و مسائل بود.

تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های خاتمی و رفسنجانی

وی در ادامه گفت: ما از افرادی همچون هاشمی رفسنجانی که روابط بسیار حسنه و دیرینه با کشورهای اسلامی دارند و عموماً کشورهای اسلامی وی را از رهبران بزرگ دنیای اسلام می‌دانند هیچ استفاده‌ای نکردیم.

عارف ادامه داد: فرد دیگر خاتمی است که مبتکر گفتگوی تمدن‌ها بود. ما باید از فرصت حضور وی نیز استفاده کنیم و روابطمان را با دنیا تقویت کنیم. من از این سرمایه‌های ملی به عنوان سفرای ویژه برای حل مشکلاتی که داریم و برای ارتقای جایگاه روابطمان استفاده خواهم کرد.

وی اظهار داشت: اخیراً سیاست‌های کلی آموزش و پرورش ابلاغ شده است که این سیاست‌ها باید به صورت جدی دنبال شود، اما مهم‌ترین ابزار اجرای این سند معلم است.

* بای‍د قدرت خرید معلمان را افزایش دهیم

عارف افزود: یکی از دلایلی که برنامه‌های قبلی موفق نشد، غافل شدن از نقش معلم بود. به همین دلیل آرزوی من این است که به جایی برسیم که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای اشتغال، اولین انتخابشان معلمی باشد، اما اکنون باید جایگاه معلم را به جایگاه اصلی خود برسانیم، مطالبات به حق آن‌ها را اجرا کنیم و قدرت خریدشان را افزایش دهیم و به طور کلی معلمانی تربیت کنیم که شایسته اجرای این سند باشند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که معضلات بحث ورزش را چگونه حل خواهید کرد، تصریح کرد: ما نیاز به یک جوان شاداب و با انگیزه داریم و برای اینکه نشاط را در جوان‌ها تقویت کنیم باید بهترین بهره‌برداری را از اوقات فراغت جوانان داشته باشیم.

وی افزود: در این زمینه تفریحات سالم مانند سینما و تئاتر را باید تقویت کنیم، چرا که اگر جوان به سمت ورزش بروند از بسیاری آسیب‌های اجتماعی دور می‌ماند.

عارف با اشاره به اینکه متأسفانه در میان برخی دانشجویان و جوانان اینگونه احساس می‌شود که ورزش مانع درس می‌شود و این بهانه‌ای می‌شود برای کنار گذاشتن ورزش گفت: من در همه دوران تحصیلم شاگرد اول بودم و در عین حال در مسابقه پینگ‌پنگ هم قهرمان بودم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: وزارت ورزش باید حتی‌الامکان تصدی را کنار گذاشته و به انجام وظایف حاکمیتی و حمایت و نظارت بپردازد.

عارف با تاکید بر اینکه دولت باید به ورزش حرفه‌ای به خصوص در شهرستان‌ها کمک کند، تصریح کرد: سیاست حرفه‌ای کردن ورزش و توجه به شهرستان‌ها را باید با کمک نهادهای عمومی دنبال کنیم، چرا که اکنون تیم‌های ارزنده‌ای در شهرستان‌ها هستند که مقابل تیم‌های تهرانی ایستاده‌اند.

* ورزش قهرمانی باید به طور جدی پیگیری شود

وی افزود: باید ورزش قهرمانی به طور جدی پیگیری شود. ورزش‌هایی که متعلق به ما است مثل کشتی و ورزش زورخانه‌ای باید دوباره احیا شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما ورزش زورخانه‌ای را در دوران اصلاحات راه‌اندازی و فدراسیونش را تاسیس کردیم، گفت: باید از کشتی حمایت کنیم تا روحیه پهلوان‌پروری را بر همه ورزش‌ها حاکم کنیم و همچنین باید به ورزش بانوان اولویت بدهیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید به سرانه ورزشی یک متر مربع برای هر نفر برسیم. الان این فضا 0.3 متر برای هر فرد است که باید عملاً این سرانه افزایش پیدا کرده تا ما بتوانیم به این هدف برسیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از ورزش سیاست‌زدایی شود، گفت:باید برنامه‌ریزی ما این باشد که از اماکن ورزشی در خارج وقت اداری استفاده کنیم و تقویت فدراسیون‌ها را دنبال کنیم، به گونه‌ای که در آن نگاه سیاسی وجود نداشته باشد و دولت در انتخاب فدراسیون‌ها و رؤسای آن‌ها دخالت نکند.

عارف تاکید کرد: آرزوی طرفداران پرسپولیس و استقلال این بوده که این باشگاه‌ها خصوصی شوند و امیدواریم به این خواسته به حق طرفدارانشان جواب بدهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که مشکلات ازدواج را چگونه در ایران حل خواهید کرد، گفت: بالا رفتن سن ازدواج آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و مشکلات روانی را در جامعه اضافه کرده است. سن ازدواج متأسفانه پنج سال افزایش یافته و نرخ طلاق از یک به 16 با کمال تأسف به یک به 6 رسیده و در تهران نیز از یک به 3 رسیده است که برای حل این مسئله جدی باید چاره‌اندیشی شود.

این کاندیدا افزود: ریشه این مشکل در مسائل اقتصادی است. بحث بیکاری از مشکلات دیگر است. یک جوان اطمینان ندارد که اگر خانواده تشکیل داد بتواند تأمین معاش کند و به دلیل عدم تأمین شغل و وضعیت مسکن، وضعیت فعلی را داریم که باید ایجاد اشتغال را دنبال کنیم و مشکل مسکن را که جدی است پیگیری کنیم.

* مسکن مهر فقط جایی برای خوابیدن بود

عارف با اشاره به اینکه بحث مسکن مهر به طور ناقص اجرا شد و نتیجه‌اش افزایش تورم بود، تصریح کرد: الان بانک مسکن حدود 45 هزار میلیارد تومان در بحث مسکن بدهی دارد. این مسکن‌ها در جایی ساخته شد که فاقد امکانات شهری و آب و برق بوده و عملاً مکانی برای خواب بود و نه مسکن. کارشناسان ما نقدی کردند به مسکن مهر و ما به مسکن ماندگار رسیدیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: سعی می‌کنیم در زمین‌های داخل شهر، مسکن ماندگار را دنبال کنیم. دولت در داخل شهر زمین‌هایی دارد و بخشی از فضاهای آموزشی و بیمارستانی و ... که راکد است می‌تواند مبنای کار باشد. اغلب شهرهای ما در گسل زلزله هستند، با احیای بافت فرسوده و مقاوم‌سازی آن‌ها می‌توانیم زمین‌ها را به تعداد واحد مسکونی بیشتری تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: برای ازدواج باید تسهیلاتی پرداخت کنیم. وام‌های فعلی کفاف نمی‌دهد. سالن‌هایی را مثلاً اختصاص دهیم با یارانه برای عروسی. وام‌های بیشتر با بازپرداخت بلند مدت باید اعطا شود.

عارف با اشاره به اینکه جوانان اصولگرا و اصلاح‌طلب راحت‌تر از نسل ما می‌توانند با هم گفتگو کنند، تأکید کرد: هر دو گروه دغدغه پیشرفت کشور را دارند و در دولتم قطعاً فضای گفتگو بین آن‌ها را فراهم می‌کنم، چرا که این مسئله کمک می‌کند که ما برنامه‌هایمان را بهتر دنبال کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به جوانان توصیه می‌کنم روز 24 خرداد به پای صندوق‌های رای بروند. ما نیاز به مشارکت حداکثری همه مردم و به خصوص جوانان داریم و رقیب اصلی من عدم حضور مردم و به خصوص عدم حضور جوانان است.


برچسب ها: انتخابات ، عارف ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
لطفا فایل صوتی را برای دانلود بگذارید
ممنون
آخرین اخبار